2021-02-04, 10:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Nja, sprinten går först så den sista platsen är säkerligen något man bestämmer innan VM.

Skulle man bestämma sig för Ribom på fjärde sprintposten så kan det rädda Dyvik (som en alltialloreserv).

Trodde 10 km fristil gick först (med kval för blåbären).
Citera
2021-02-04, 10:48
Medlem
FNLSs avatar
Efter SM ser jag inget som skulle kunna påverka uttagningen till sprinten annat än sjukdom. Så jag tycker man kan spika kvartetten samt första reserv redan på torsdag
Citera
2021-02-04, 10:50
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tippar på att det är optimistiskt. Sprintgänget kan komplettera fjärde distansplatserna vid behov. Det är vad jag tror är ledningens plan.
Fast jag tror man tar ut nån mer än vanligt just på grund av Pandemin.
Skulle nån bli skadad eller bli "vanligt" sjuk så är reserven eller reserverna i bubblan redan på lägret innan avresan.
Citera
2021-02-04, 10:51
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Vilken distansåkare utanför dessa 9 damer skulle kunna slå sig in i VM-laget anser du?
Lundgren?

Jag tror inte att man tar ut både Dyvik och Hagström utöver Ribom. Därför skulle jag vilja ha en distansåkare som nionde namn i truppen. Problemet är att det inte är givet vem det skulle vara. Ja, Lundgren om hon är i form men hon är väl långt ifrån det.
Citera
2021-02-04, 10:55
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Fast jag tror man tar ut nån mer än vanligt just på grund av Pandemin.
Skulle nån bli skadad eller bli "vanligt" sjuk så är reserven eller reserverna i bubblan redan på lägret innan avresan.

Ja, det är en aspekt som kanske påverkar. Oas, ju fler i bubblan, ju större risker gissar jag de resonerar. Truppen brukar inte vara (onödigt) stor som t ex Norge och Ryssland brukar ha.

Trodde att Lundgren och någon till skulle få åka till Nove Mesto som plåster på såren fast det verkar som Sverige avstår NM.
Citera
2021-02-04, 10:58
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag tror inte att man tar ut både Dyvik och Hagström utöver Ribom. Därför skulle jag vilja ha en distansåkare som nionde namn i truppen. Problemet är att det inte är givet vem det skulle vara. Ja, Lundgren om hon är i form men hon är väl långt ifrån det.
Dyvik är väl tänkbar även i distans?
Citera
2021-02-04, 11:00
Bannlyst
När dyker det upp någon Eventtråd Ulricehamn VC kommande helg?

Dax att börja tjattra om detta nu!
Citera
2021-02-04, 11:04
Bannlyst
Citat:
Dyvik är väl tänkbar även i distans?

Ingenting är klart - ALLT hänger på miss Svensk Längdskidsport, hela Sveriges lilla stora mediagunstling medverkan ELLER inte i VM...

Blir det inget Kalla då kan vi köra Dyvik på Skiathlonen och Svahnen på 30km klassiskt...

Skulle egentligen viljat ha Moa Lundgren på 10km fritt, men hennes form är obefintlig just nu...
Citera
2021-02-04, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Dyvik och Hagström är mycket bra distansreserver.
Våra sprintdamer är ju bättre distansreserver än t.ex. Lundgren, så det finns ingen anledning att skicka distansdamer som reserver.
Enda frågetecknet är väl skiathlonen då den går mellan sprinten och sprintstafetten, men det är ju bara två som åker sprintstafett.
Citera
2021-02-04, 11:06
Medlem
men ja, Linn borde verkligen åka 30 km
Citera
2021-02-04, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mlbckstrm
men ja, Linn borde verkligen åka 30 km

Bli inte förvånad om Queensie Linnsie står med fyra medaljer om halsen lördag kväll den 6:e mars!!!

Jag har VÄLDIGT höga tankar om Svahnen, men, är man det bästa som kommit sedan konservöppnaren eller skivat bröd, då måste man tro på hennes förmåga...
Citera
2021-02-04, 11:26
Medlem
OweGbgs avatar
Enl intervju med Fåhraeus i Expressen så tas den slutgiltiga truppen ut den 11 feb.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/beskedet-hoppar-varldscupstavlingar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in