2021-02-04, 09:21
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Hur man tänker kring antal åkare i truppen och ”reserv på plats” är en klurig fråga. Man kommer väl inte kunna flyga in reserver utan alla lär väl åka ner samtidigt. Samtidigt så är de flesta damerna rätt allround så tveksamt om de verkligen behöver ha några reserver med på plats? Skulle flera åkare bli sjuka hamnar väl dessutom hela truppen i karantän och får startförbud? Så ska Dyvik med i truppen så är det nog som sprinter.

Jag tror nog inte man kommer ta med flera reserver i truppen, och Sverige har till skillnad från Norge inte tradition av att ta ut stora trupper. Men jag skulle kunna tänka mig att man skulle kunna ta ut fem sprintåkare och då skulle Dyvik kunna få den femte platsen. Men det beror ju lite på om Ribom har den fjärde plasten eller inte, Ribom skall ju med i truppen ändå. Sedan är ju frågan om man redan nu kommer spika sprintlaget eller om man håller den sista platsen öppen och bestämmer sig under VM.
Citera
2021-02-04, 09:33
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag tror nog inte man kommer ta med flera reserver i truppen, och Sverige har till skillnad från Norge inte tradition av att ta ut stora trupper. Men jag skulle kunna tänka mig att man skulle kunna ta ut fem sprintåkare och då skulle Dyvik kunna få den femte platsen. Men det beror ju lite på om Ribom har den fjärde plasten eller inte, Ribom skall ju med i truppen ändå. Sedan är ju frågan om man redan nu kommer spika sprintlaget eller om man håller den sista platsen öppen och bestämmer sig under VM.

Tror inte man bestämmer sprintplatsen under VM, det lär vara förutbestämt.

Vilka har vi i damtruppen?
Frida-Ebba-Ribom-(Kalla)
Linn-Jonna-Maja

Tippar på en till förutom dessa, troligast Hagström.
Citera
2021-02-04, 09:34
Medlem
Nove Mesto:

Hagström och Dyvik i var sin bil. Så det inte blir skärmytslingar. De får köra själva. Liten vallabuss. Tänk Peugots nya. Utan mysiga träväggar. Tappar man en vallaburk på klädseln får man anstränga sig för att få bort fläcken med tanke på straffavgift när man lämnar tillbaka bussen på Circle K (Gävle). Kalla senior fripassagerare (slipper köra men måste sköta gps:en) tillsammans med Moa Lundgren som blir påtänkt som reserv på hemmaplan. Lagledning via länk. Skype för företag med fungerande drivrutiner för ljud och bild. Kalla får åka skiathlon om hon blir top 16. Uppsida blir paraddistans och paradstafett. Vallare övernattar i bussen. Under bordet.
Senast redigerad av ccnut 2021-02-04 kl. 09:42.
Citera
2021-02-04, 10:25
Medlem
OweGbgs avatar
Sverige avstår Nove Mesto

https://svt.se/sport/langdskidor/sverige-star-over-varldscuptavling
Citera
2021-02-04, 10:28
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tror inte man bestämmer sprintplatsen under VM, det lär vara förutbestämt.

Vilka har vi i damtruppen?
Frida-Ebba-Ribom-(Kalla)
Linn-Jonna-Maja

Tippar på en till förutom dessa, troligast Hagström.

Eller så låter man formläget under VM bestämma.

Finns ju lite olika alternativ, bla utifrån hur man tänker med Ribom.
Citera
2021-02-04, 10:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Sverige avstår Nove Mesto

https://svt.se/sport/langdskidor/sverige-star-over-varldscuptavling

Det mesto(a) har ju tytt på detta men kan tycka att man fortsatt är överdrivet rädd för smittläget.
Citera
2021-02-04, 10:32
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:

Skulle inte förvåna mig om man tar ut 9 damer och bestämmer på plats under VM vilka som åker.
Ebba-Frida-Emma-Linn-Maja-Jonna-Kalla-Dyvik-Hagström
Citera
2021-02-04, 10:39
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Skulle inte förvåna mig om man tar ut 9 damer och bestämmer på plats under VM vilka som åker.

Skulle nog vilja ha en distansåkare till med i laget.
Citera
2021-02-04, 10:43
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

Nja, sprinten går först så den sista platsen är säkerligen något man bestämmer innan VM.

Skulle man bestämma sig för Ribom på fjärde sprintposten så kan det rädda Dyvik (som en alltialloreserv).
Citera
2021-02-04, 10:44
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Skulle nog vilja ha en distansåkare till med i laget.
Vilken distansåkare utanför dessa 9 damer skulle kunna slå sig in i VM-laget anser du?
Lundgren?
Citera
2021-02-04, 10:45
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

Tippar på att det är optimistiskt. Sprintgänget kan komplettera fjärde distansplatserna vid behov. Det är vad jag tror är ledningens plan.
Citera
2021-02-04, 10:47
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Nja, sprinten går först så den sista platsen är säkerligen något man bestämmer innan VM.

Skulle man bestämma sig för Ribom på fjärde sprintposten så kan det rädda Dyvik (som en alltialloreserv).
Man ligger ju på läger med uttagna truppen innan avfärd till Oberstdorf så det kan ju bestämmas där dagarna innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in