2021-02-04, 06:01
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Fan vad glad jag är, jag köpte på $33 och sålde på $400, jag har tjänat mer pengar 2021 än jag gjorde 2020 och 2019 tillsammans, och vi är inne i andra månaden.

Tycker synd om er som fortfarande har aktier kvar, hoppas ni förstår att kursen bara kommer sjunka.

Stort Grattis till den fina vinsthemtagningen!

Men med nytt medlemskap i Miljonärsklubben så borde du väl ändå kunna stötta dina fellow Gamestop kamrater med ett litet bidrag när aktien är nere på 90$?

Mvh
Citera
2021-02-04, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Mja, jag tycker inte att du ska sitta och göra dig lustig när du inte förstår kontexten av det användaren menade på.

Hela syftet med WSB var att "stick it to the man". Inte att losers som gjort kaffepengar skulle stoltsera om sina sketna profits på forum. Det var en revolutionär process, som i viss mån lyckades. Tyvärr var större drösen som anslöt sig s.k. "free loaders" och även för korkade för att fatta vad man faktiskt medverkade i.

I stället för att sluta ihop och dela glädjen om att man för en gångs skull lyckades med att krossa systemet, så sitter man och gör sig mallig för att man lyckades tjäna lite pengar.

Det är patetiskt om något...

För dig handlar det o. Att förlora? Jag köper för att tjäna pengar. Vem fan bryr sig om wallstreet. Väx upp.
Citera
2021-02-04, 07:57
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Vilka hedgefonder är det som har förlorat, och hur mycket?

Melvin Capital var ner 53 % i januari. De är rökta. Ingen kommer nånsin placera sitt kapital i deras fond. De är inte den enda hedgefonden med massiva förluster.

https://www.cnbc.com/2021/01/31/melvin-capital-lost-more-than-50percent-after-betting-against-gamestop-wsj.html

Det här är de värsta förlusterna sen finanskrisen för hedgefonder.
Citera
2021-02-04, 09:16
Avslutad
WSB är uppe i +8,5 miljoner medlemmar på Reddit nu och har ökat med ett par hundratusen varje dag från hela världen.

Det här tåget kommer knappast sluta rulla.
Citera
2021-02-04, 09:27
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
WSB är uppe i +8,5 miljoner medlemmar på Reddit nu och har ökat med ett par hundratusen varje dag från hela världen.

Tåget utan bromsar käpprätt åt helvete tro 😅
Skönt med fonderna man har iaf,går som tåget hehe.. Bara att invänta när KAIT gör succé och alla ska in där sen 😛
Citera
2021-02-04, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse

Det spelar ingen roll vad de gör. Short squeezen förra veckan när blankarna tog tillbaka aktierna var det som orsakade prishöjningen mot 3-400 dollar. Det finns ingen short squeeze kvar att göra. Aktiens egentliga värda är knappt 3-5 dollar. Det enda som återstår av den här cirkusen är ett gäng desperata reddits som blev giriga, gick in med sina livsbesparingar och som nu pushar varandra att köpa mer och hålla, för att sedan blåsa varandra genom försäljning när kursen studsar upp några procent i hopp om att minska förlusten. Det är nog bara ett fåtal idioter kvar som på riktigt tror att aktien kan stiga till 500+ dollar.
Citera
2021-02-04, 10:24
Medlem
Nu är gme sagan över. Eu klarar inte håla linjen. Folk tappar inreset och aktien rasar hoppas ni idoter som köpte in er på över 300 är glada
Citera
2021-02-04, 10:34
Medlem
CombatCows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Nu är gme sagan över. Eu klarar inte håla linjen. Folk tappar inreset och aktien rasar hoppas ni idoter som köpte in er på över 300 är glada

Glad att man hoppa ut med 180tkr i vinst
Citera
2021-02-04, 11:48
Medlem
Det är en riktigt intressant spot här. Pump and dump or Tesla mode? priset utsatt för höga krafter från två håll.
https://www.tradingview.com/x/LqmPBbEa/ Det är ingen falling wedge utan mer en pennant.
Citera
2021-02-04, 12:02
Medlem
GME håller vi för memen men det är Sava där pengarna är gubbar.
Citera
2021-02-04, 12:09
Medlem
boriss avatar
Elon Musk twittrar nu

"I am become meme,
Destroyer of shorts"
Senast redigerad av boris 2021-02-04 kl. 12:12.
Citera
2021-02-04, 12:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Blir det parabåål idag, eller är eventet framflyttat ytterligare?

Skämt åsido, den håller upp rätt OK kring 100-strecket vilket ofta kan ske runt jämna nummer. Ni som sitter på en förlust kan alltså ha möjligheten att rädda en del, genom att kunna sälja av idag då den fortfarande är 4-5 ggr övervärderad. OBS: Detta är bara ett ärligt tips och försök till hjälp.
Hoppas ni GME-långs inte spyr galla över mig för det....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in