2021-02-04, 03:46
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Rickard låter som stefan sauk när han pratar får rysningar, usch.
Citera
2021-02-04, 05:59
Medlem
Cofis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Hoppas inte torparna ska börja åka ut redan nu. Tidigare säsonger gick ju bara en från torpet vidare till farmen. Hoppas torpet kan leva vidare i flera veckor till.

Fast 2019, så fick väl torpet-vinnaren Tobias välja med sig en kompis in på farmen (Neda) och sen fick hon i sin tur också ta med en till (Stina). Så man vet aldrig vad produktionen hittar på för att skapa drama. Men om jag får gissa så tror jag det blir två torpare som kommer tillbaka till farmen.
Citera
2021-02-04, 07:07
Medlem
Redladys avatar
Var det så smart av Rickard att komma till Torpet och berätta om allt vin, öl, glass mm de fått på Farmen, när torparna tyckte att de har det bra och fått fina belöningar?
Nu fick han på en gång tre som gör allt för att vinna och komma tillbaks till Farmen!
Citera
2021-02-04, 08:06
Medlem
EdKempers avatar
Väljer Märy Henrik som förstekämpe och han åker ut, så blir Daniel garanterat storbonde på nytt.
Jag tycker Märy gjorde rätt i att avlägsna Richard från gruppen, hon ser honom som ett hot mot hennes person. Han skulle lätt kunna få med sig fler som är emot henne, det va taktisk smart av henne i ett längre perspektiv. Dock en ren chansning, men jag skulle gjort likadant.
Citera
2021-02-04, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abemad
Intressant hur en grupp på fyra harmoniska personer kan slås i spillror när bara en byts ut. Är negatvitet starkare än tre någorlunda nöjda personer? Eller var Robin den som satte tonen på torpet?

Eländig känsla när R anländer och spyr både galla och annat...

Så ordningen är återställd på torpet? Den enda anledningen till att det varit god stämning är väl för att dom plockat in fd. deltagare som verkligen vill vara där. Värmländskan var väl på besök för två säsonger sen för att "peppa" deltagarna
Citera
2021-02-04, 11:30
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
Så ordningen är återställd på torpet? Den enda anledningen till att det varit god stämning är väl för att dom plockat in fd. deltagare som verkligen vill vara där. Värmländskan var väl på besök för två säsonger sen för att "peppa" deltagarna

Om ordningen är återställd på Torpet? Jo nu vill INGEN vara kvar där sedan R kom in och drog ner stämningen och dessutom berättade om vilka belöningar de hade fått på Farmen

Ja Helena var iväg till Torpet med Robin aka Norrmannen år 2019 för att peppa dem. DÅ vart det riktigt fest på Torpet. Och året dessförinnan kom ju Helena tvåa (nesligt nog) på Farmen - därför vill hon ha revansch nu!

Twisten på Torpet KAN ju vara att två Torpare (1:an och 2:an i deras hästskotävling eller bara 1:an) får bytas ut - rakt av - mot 1-2 Farmare kanske? Alltså utanför den ordinarie Gårdstävlingen och att Storbonden som kommer får plocka ut 1-2 av sina farmare i ett skifte av folk. Kanske sker efter tävlingen på Tinget innan ny Storbonde utses eller så får nya Storbonden det uppdraget. Då roteras de troligtvis lite snabbare på folk.

Så där "helt apropå bara"! Det har ju trots allt varit lite nya regler denna säsong så man vet ju inte.
Senast redigerad av CS128 2021-02-04 kl. 11:55.
Citera
2021-02-04, 13:14
Medlem
Streethouses avatar
Spoilers och spekulationer
https://www.facebook.com/groups/576971076227148/?ref=share
Citera
2021-02-04, 13:15
Medlem
Leipreachans avatar
Jag gillar barpianisten mer och mer. Han och Neda på Törpet tillsammans.
Citera
2021-02-04, 16:03
Medlem
Efter att ha sett ett avsnitt så ska den där feminist-f*ittan Mary bara ut
Citera
2021-02-04, 18:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Väljer Märy Henrik som förstekämpe och han åker ut, så blir Daniel garanterat storbonde på nytt.
Jag tycker Märy gjorde rätt i att avlägsna Richard från gruppen, hon ser honom som ett hot mot hennes person. Han skulle lätt kunna få med sig fler som är emot henne, det va taktisk smart av henne i ett längre perspektiv. Dock en ren chansning, men jag skulle gjort likadant.

Taktik eller inte, jag hade tagit chansen när den kom på ren instinkt. En sådan gnällig jäkel orkar man inte med många dygn. För att överleva mentalt så är det den enda rätta att plocka bort.
Citera
2021-02-04, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Du behöver inte läsa här inne och jag svarade faktiskt en ANNAN person som du ser - som INTE använde spoilerfunktionen - så lägg din kritik hos ägaren till ämnet vilket INTE var jag!
Bestämmer du vem som får läsa på flashback? Vilken medmänniska du är. Ägaren till ämnet? Måste vara mods eller admin.. Check ✔️
Citera
2021-02-04, 19:06
Medlem
Wads avatar
Men jäklar vad ni överanalyserar. Har Richard sagt att han "ser ner på människorna i köket", eller är det bara era egna fördomar om medelålders män som får er att gå igång såhär? Det är väl inte speciellt konstigt att man reagerar negativt på att bli placerad i köket om man anser sig vara bättre på att snickra än att laga mat?

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så uppfattar inte jag det.

Det finns en hackordning på Farmen, det har alltid funnits i alla säsonger. De som är duktiga på bygguppdrag står alltid högst i rang. De som inte är duktiga på att bygga placeras i köket. Därför står de på kökstjänst lägst i rang och de på byggtjänst högst i rang. Och eftersom killar oftast har större erfarenhet av bygge så står killarna oftast högre i rang. Den tjej som opponerar mot detta kallas "feminazi", år efter år. It's so old.

Märy vill ge tjejerna en chans på högstatusuppdragen istället för att direkt placera dem på lågstatuskökstjänsten. Hennes tanke är att alla delar på byggena och när det är klart delar alla på köksuppdragen. I grund o botten är det sympatiskt.

Man fick se i trailern för imorgon att Brännskadan blev satt på kökstjänst och blev vansinnig. I hans ögon ett skitjobb och inte värdigt honom. Precis så ser han på dem som gör köksuppdrag. Han o Henrik ser ner på köksjobbet och de som utför det. Märy vet om det och vill inte spela med i deras spel utan vänder upp och ner på spelplanen.

Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja och så ser jag det också. Dessutom så visste man bättre för 100 år sedan - när det begav sig och DÅ fanns inte ens jämlikhetsdiskussionerna som idag. För 100 år sedan så behövdes ALLA som fanns på ett torp eller farm och deras arbetskraft, till och med barnen fast de var små fick arbeta. Visst fanns det en viss fördelning på arbetsuppgifterna men tro inte att inte kvinnorna gjorde tunga arbeten precis som karlarna gjorde - för det gjorde de. Dags för folk tror jag att läsa på lite om hur det verkligen gick till på dessa gårdar och vem/vilka som gjorde vad så kommer man att inse att oerhört mycket tunga arbeten stod kvinnorna för.

Lite vet jag av min egna släkt då min farmor och farfar var bönder med både djur, skog att avverka och givetvis flera gärden att skörda och egna odlingar av mat till hushållet. Skulle de se vad som inte begrips i denna tråd skulle de tappa hakan och deras barn också (min far inräknad) och tänka: vilka stollar som inte förstår att ALLA jobbade och då med allt som tillhör. Det skulle inte fungera annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in