2021-02-03, 21:51
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
man måste kunna föra sig socialt också, där ligger Henrik i minus.

utöver det, jösses vilken deprimerande människa bäver-brännskadan är. vill så gärna vara en alfahane men det blir så fel.

Har han brännskada på riktigt eller ser han bara ut som en grävling som fastnat i en slåttermaskin?
Citera
2021-02-03, 22:18
Medlem
Persimååns avatar
Efter att ha sett kommande avsnitt från gårdagens torpet så vart jag övertygad om att slaktaren skulle till torpet. Någon som själv lade märke till slakarens byxor och skor? jäklar vad produktionen lurade mig där
Citera
2021-02-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Efter att ha sett kommande avsnitt från gårdagens torpet så vart jag övertygad om att slaktaren skulle till torpet. Någon som själv lade märke till slakarens byxor och skor? jäklar vad produktionen lurade mig där
Jag la märke till dem.
Trodde också Henrik skulle bli vald till gårdskämpe och komma till torpet men nu blev det Rickard.
Citera
2021-02-03, 23:24
Avslutad
Det är ändå stor komik när Brännis säger att Märy hade en helt sjuk motivering: "Hon sa att jag är negativ?!?" - och ingen opponerar sig. Jag undrar vad han tänkte då, om han ens uppfattade den pinsamma tystnaden.

Barpianisten har mist sin duettspelare men tjejerna har varann och verkar ha hur kul tillsammans som helst trots Brännis. Och tuppen på Törpe är en riktig karaktär i år Ska bli kul att se om den kommande twisten verkligen blir så stor som de tror.
Citera
2021-02-03, 23:41
Avslutad
Kommer badtunnan att fungera? Det verkar som att tjejerna glesade ut spjälorna i badtunnan för att få glipan att försvinna, och därmed fick en spjäla över. Men borde de inte tvärtom ha slagit ihop spjälorna för att få glipan att bli så stor så att de fick in den sista spjälan? Känns som tunnan kommer läcka. Det vore ironi om Märys flaggskeppsuppdrag misslyckades.
Citera
2021-02-03, 23:44
Medlem
bombaccis avatar
har svårt för storbonden men hon har tagit ok beslut i alla fall. låta folk få prova på annat och han som åkte till torpet är ju mr negativ. han blev så arg när han blev vald med

Men förstår han med, hon gillar inte när någon säger emot henne. Hoppas mr negativ kan komma tillbaka till farmen, vill gärna få ut storbonden/kärringen.

snacka om att han inte passade in i torpet, de hade det så härligt så kommer han o förstör stämningen.
Citera
2021-02-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är ändå stor komik när Brännis säger att Märy hade en helt sjuk motivering: "Hon sa att jag är negativ?!?" - och ingen opponerar sig. Jag undrar vad han tänkte då, om han ens uppfattade den pinsamma tystnaden.

Barpianisten har mist sin duettspelare men tjejerna har varann och verkar ha hur kul tillsammans som helst trots Brännis. Och tuppen på Törpe är en riktig karaktär i år Ska bli kul att se om den kommande twisten verkligen blir så stor som de tror.
Ja, tuppen på torpet denna säsong verkar extra pigg 😀
Vi får se nästa vecka om det blir någon twist då.
Citera
2021-02-04, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Jag uttryckte mig nog lite slarvigt. Nej grävlingen är ingen alfa, men han vill vara en. Försöker vara en. Och som du skriver så inser han nog att Märy är en bättre ledare än vad han är. Hon kanske inte går hem hos en del på Farmen men någon form av ledaregenskaper har hon. Jag kanske inte hade uppskattat henne själv om jag hade varit med, svårt att säga hur man reagerar i den miljön.

Konstaterar bara att grävlingen är en gnällig gubbe. En jävla fitta och jag hoppas han hänger här i denna tråden och trålar efter vad som skrivs om han.
Märy har framförallt en annan social förmåga, som gör att hon kan få med sig folk. Richard är som en brännskadad elefant i en porslinsaffär i umgånget med andra. Han kör med mycket ironi och sarkasm och "skämtsamt" gnäll och det gör folk obekväma. Det blir stelt, avigt och obekvämt. Hans försök att skämta med Philip vid frukosten var ju en total katastrof.
Citera
2021-02-04, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja, tuppen på torpet denna säsong verkar extra pigg 😀
Vi får se nästa vecka om det blir någon twist då.
Det är mycket testosteron i den tuppen 😁. Vi har i alla fall en alfahanne på Törpe!
Citera
2021-02-04, 00:10
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Märy har framförallt en annan social förmåga, som gör att hon kan få med sig folk. Richard är som en brännskadad elefant i en porslinsaffär i umgånget med andra. Han kör med mycket ironi och sarkasm och "skämtsamt" gnäll och det gör folk obekväma. Det blir stelt, avigt och obekvämt. Hans försök att skämta med Philip vid frukosten var ju en total katastrof.

Inte så många vuxna som gillar kräksskämt sådär vid matbordet. Tycker Richard to m går stelt. Ungefär som han verkligen VILL vara boss men inte riktigt får den "feedbacken". Tycker däremot han hade rätt i en del av sitt gnäll på de andra deltagarna. Hoppas inte torparna ska börja åka ut redan nu. Tidigare säsonger gick ju bara en från torpet vidare till farmen. Hoppas torpet kan leva vidare i flera veckor till. Tycker det har blivit roligare såhär så är det tävling/val åtminstone tre gånger per vecka.
Citera
2021-02-04, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Hur kan släggan klassas som teknik? Det handlar väl ändå om råstyrka för att få ner spiken

Nja det handlar nog mest om tekniken.
Jag har jobbat väldigt mycket med spikspår (järnväg) och jag vill nog påstå att tekniken slår styrka.
Du kan ju givetvis inte vara enormt klen,då blir det nog tufft.
Citera
2021-02-04, 02:44
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Bara jag som tycker Allan liknar Matgeek?
Tycker också att dom är lika.

Rickard ser lite märklig ut, speciellt med tanke på skägget som enbart växer på halsen. Men att kalla honom brännskadad, grävling, bäver är bara dagisnivå.

Varför är det så många som gillar Määääry egentligen, hon är drygheten personifierad. Mycket snack om att köra ut alla män, girlpower, kvinnor är bäst osv. Hade en man kört med det så hade han blivit kallad för gubbjävel och fått löpa gatlopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in