2021-02-04, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vilken idiot! Undrar om hon har vett att skämmas nu när hon vet mer om SD och vilket helvete han utsatt HD för.

"S berättar att hon aldrig har gillat SDs exfru. De ska uppstått en diskussion när gammelmormor hade tagit hand om barnbarn och exfrun ska ha lagt sig i detta. Exfrun ska hela tiden ha i frågasatt varför gammelmormor gjorde detta." Vem är gammelmormor? Vilka är barnbarnen? Vad är problemet?

"S beskriver Exfrun som dålig i käften" Det måste väl vara ett brott mot tystnadsplikten? Jag hoppas att HD anmäler henne och att HDs mamma vet vad hennes arbetsgivare säger om hennes dotter.

Kan syfta på hennes (HDs) språkbruk? Värst vad du reagerade kraftigt.
Senast redigerad av Remark 2021-02-04 kl. 01:00.
Citera
2021-02-04, 01:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Polisen knackar dörr hos grannarna när LW är försvunnen. Ur förhör 2018-05-17. Obs, detta samtal är innan LW hittas död bakom planket och ger en kompletterande bild av HD vid tiden för mordet på LW.

S kommer på att LW umgås med en man som heter SD. Hon känner till SD då han har varit gift med en anställds dotter. SD beskrivs som allt för snäll kille som skrattar och skämtar mycket. SD ska vara skild och hon tror att han och LW tränar tillsammans. De ska också hålla på med geomatchning. S har sett LW träna ihop med två män och den ena av dem var SD. S berättar att SDs exfru bor i området och att hon inte mår så bra. Ibland undrar S hur SD har stått ut. Exfrun är sur mot alla och SD är omtyckt. Exfrun kommer från en bra familj. Exfruns mamma jobbar för S och har berättat att SD och hennes dotter är bästa vänner .. S såg exfrun för några veckor sedan när hon var på väg till gamla huset. Hon hade en tom flyttkartong med sig. S berättar att hon aldrig har gillat SDs exfru. De ska uppstått en diskussion när gammelmormor hade tagit hand om barnbarn och exfrun ska ha lagt sig i detta. Exfrun ska hela tiden ha i frågasatt varför gammelmormor gjorde detta. S beskriver Exfrun som dålig i käften och att hon mår dåligt psykiskt. För två år sedan träffade hon SD och ex frun på en begravning och då skulle de ha gått armkrok med varandra.

Förtydligande för läsförståelsens skull: grannen har tandvårdsklinik...
Tjohej.
Med risk att mina frågor redan gått 70.varv i tråden behöver jag dock fråga.

My real six-string (tidigare på BP, förstörd, flyttad) SD som FTF (HD med?) 28 feb.

Hur som haver
Hans text i spoiler. Se fetat. Ang "vännen G", menar han Gerald Gray?
Om så är fallet, vad menar JG med det här då?
Det lät som om det var en obehaglig överraskning, ny info typ.

Reducerad text för jag undrar som sagt över förvåningen mer än innehåll:
Senast redigerad av develi 2021-02-04 kl. 01:53.
Citera
2021-02-04, 02:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om jag inte minns alldeles fel så gjorde Lena en mystery-cache med paret Danielssons skiljmässodatum som lösning och att hon fylld av skadeglädje väntande att paret skulle dyka upp?

Tror tom, att det var så att hon körde bort någon som kunnat hinna före och sabba ränksmideriet mot paret ?
.

Vet någon vilken cach det var?
Citera
2021-02-04, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tjohej.
Med risk att mina frågor redan gått 70.varv i tråden behöver jag dock fråga.

My real six-string (tidigare på BP, förstörd, flyttad) SD som FTF (HD med?) 28 feb.

Hur som haver
Hans text i spoiler. Se fetat. Ang "vännen G", menar han Gerald Gray?
Om så är fallet, vad menar JG med det här då?
Det lät som om det var en obehaglig överraskning, ny info typ.

Reducerad text för jag undrar som sagt över förvåningen mer än innehåll:

Kan vara Grimidor/Fr*drik H*ndeberg. J*rry kallas YankieeDude och vanligen skrivs det ut som YD i geocashsammanhang när kortformen används. Han säger också i förhöret att han kan se att en annan har löst mysten men inte loggat den och det kan stämma med Grimidor i så fall som aldrig har loggat denna cash. Man använder knappast personernas riktiga namn utan alltid deras nick, eller kortformen för det.
Senast redigerad av piastrone 2021-02-04 kl. 02:42.
Citera
2021-02-04, 02:39
Medlem
Mord Lena Wesström FUP: https://gofile.io/d/28hv9n
Mord Lena Wesström FUP_ljudfiler: https://gofile.io/d/kiU6cQ
Mord Lena Wesström Rättegång TR_ljudfiler: https://gofile.io/d/ZEmq9O
Mord Lena Wesström Handlingar Göta Hovrätt: https://gofile.io/d/t5Y1S0

Filerna finns tillgägnliga till 2021-05-31 om de laddas ner regelbundet. Tas bort automatiskt efter 10 dagar från senaste aktivitet.
Citera
2021-02-04, 02:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Kan vara Grimidor/Fr*drik H'endeberg. J*rry kallas YankieeDude och vanligen skrivs det ut som YD i geocashsammanhang när kortformen används.
Jo, jag vet om YD men tänkte om det anv andra versioner ibland.
Skulle SD känna den där Grimidor menar du?

"men ett långt samtal med vännen G resulterade i en hyggligt snabb lösning."

Låter fö rätt långsökt att JG inte skulle veta om cachen som SD/ev HD tagit. De är ju igång hela tiden om cacher - och den var förstörd.
Citat:
Han säger också i förhöret att han kan se att en annan har löst mysten men inte loggat den och det kan stämma med Grimidor i så fall som aldrig har loggat denna cash.
JG pratar om nån Jonas96?
Senast redigerad av develi 2021-02-04 kl. 02:50.
Citera
2021-02-04, 03:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Oj.
Ur fass..
Rättspsyk nästa?
Det blir väl lite svårt om det är han som är åtalad.

Men livslång beh kan väl indikera bipolär med insjuknande av upprepade svåra depressioner.
Det nämns även utmattning, vilket kanske kan handla om tendenser till högvarv. (hypomani?)
Hon verkar inte manisk men nog är hon ehum.. "mycket produktiv" på GC-kontot.
Senast redigerad av develi 2021-02-04 kl. 03:50.
Citera
2021-02-04, 03:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När LW mördas utgör hon inget hot mot SD, HD vet redan allt-därtill är SD/HD skilda. Det är istället bråket om HDs fuskloggar som är på tapeten. Så också varit en längre tid. HDs hat mot LW handlar om det. HD får inte ihop LWs svit av loggar hon behöver inför US-touren. Det har hamnat i dimman.
Hatet finns sen långt innan men det blir väl inte bättre i mars (gräl om flytt nära LW) eller april (cacher logga på/logga av).
Om det har med sviter att göra vet jag inte. När hon loggar om efter LWs död är ju iaf inte USA aktuellt.
Citera
2021-02-04, 03:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Mord Lena Wesström FUP: https://gofile.io/d/28hv9n
Mord Lena Wesström FUP_ljudfiler: https://gofile.io/d/kiU6cQ
Mord Lena Wesström Rättegång TR_ljudfiler: https://gofile.io/d/ZEmq9O
Mord Lena Wesström Handlingar Göta Hovrätt: https://gofile.io/d/t5Y1S0

Filerna finns tillgägnliga till 2021-05-31 om de laddas ner regelbundet. Tas bort automatiskt efter 10 dagar från senaste aktivitet.
Men så bra, jag såg de svimmade häromdagen.

Jag skrev förut men missade knorren:
"Låter fö rätt långsökt att JG inte skulle veta om cachen som SD/ev HD tagit. De är ju igång hela tiden om cacher - och den var förstörd."

Jag menar att HD var där den 26 mars med paret och då upptäcktes att den var flyttad.
JG och H lär väl ha pratat om det?
Senast redigerad av develi 2021-02-04 kl. 04:06.
Citera
2021-02-04, 04:48
Avslutad
Citat:
Det blir väl lite svårt om det är han som är åtalad.

Men livslång beh kan väl indikera bipolär med insjuknande av upprepade svåra depressioner.
Det nämns även utmattning, vilket kanske kan handla om tendenser till högvarv. (hypomani?)
Hon verkar inte manisk men nog är hon ehum.. "mycket produktiv" på GC-kontot.
Hon äter dubbel dos, dvs både morgon och kväll?
Hon är uppenbart psykotisk, för att inte säga manisk gällande geologgarna.
Citera
2021-02-04, 04:50
Avslutad
Citat:

"Låter fö rätt långsökt att JG inte skulle veta om cachen som SD/ev HD tagit. De är ju igång hela tiden om cacher - och den var förstörd."

Jag menar att HD var där den 26 mars med paret och då upptäcktes att den var flyttad.
Det är rimligt att de talat om det. Möjligt att det är HD och JG som söndrat den?
Citera
2021-02-04, 04:54
Medlem
Citat:

Det får nog någon annan svara på. Jag tror i och för sig inte att det är omöjligt att de inte har diskuterat den. Det finns så väldigt många casher så jag tror mest intressanta är nysläppta och sen sådana som på något sätt kompletterar en svit. Att HD visar den för paret var nog bara för att vara schysst när de befann sig så nära en cash. Före mordet var det inget speciellt men denna cash mer än att den var en väldigt välarbetad sådan vilket Softpocahontas hade gjort sig känd för. Kan tänka mig att man inte diskuterar alla casher som finns. Ett av vittnena L har ju inställningen att ha koll på allt inom 35 km hemifrån. Om man som exempel ställer in allt inom 35 km från Örebro centrum så får man upp 2621 casher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in