Power hour nu ju! Nu klättrar vi över hundringen och uppåt.
Detta är inte över förens den feta damen sjunger, och nej, de har inte löst in alla blankningar. Ingen ide att sälja av nu, vad sysslar ni med..
Tidigare i veckan har den senaste timmen nästan varit den värsta, så jag håller inte andan. Däremot håller jag såklart tummarna för uppgång, även om jag inte är optimistisk i nuläget.
Edit: Kom ihåg att sån här data inte nödvändigtvis behöver stämma. Det finns ingen officiell aktuell data.
Det är kanske så att reddit och hedgefonder har samma sorts människotyper. Ge en kostym och ett anställningskontrakt till en källarincel så har du dig en fondförvaltare.
Det är kanske så att reddit och hedgefonder har samma sorts människotyper. Ge en kostym och ett anställningskontrakt till en källarincel så har du dig en fondförvaltare.
Jag tror mer att det är så här, som någon annan fin användare hade grävt fram
39 miljoner aktier är omsatta hittils i GME, det kan jämföras med AMC som hade 37 miljoner omsatta aktier första 20 minuterna!. Dvs, det är låg volym idag i GME.
Vad det beror på eller vad det har för betydelse har jag ingen aning om. Man skulle ju kunna dra slutsatsen att "hypen börjar svalna av". Med det sagt betyder inte det att vi skall neråt.
Jag håller mina, men vad vet jag, jag är ju bara en efterbliven apa.
Nej det är sant, optionspriserna i nuläget lär knappast vara rimliga.
På lång sikt är det dock bolagets fundamentala värde som styr var kursen kommer hamna. Volatiliteten har varit hög nu men så extrem kommer den knappast förbli, och då handlar det om uthållighet.
Jag tycker på ett sätt att dom är utmärkta. Jag sålde nyss en straddle. Man får bra betalt. Snudd på omöjligt att gå back.
Varför valde de just Gamestop? Gamestop är cancer på denna jord! De kan jämföras med mordet på sex miljoner judar. Så kände jag varje gång jag gick in i deras butiker. Jag hoppas Wall Street knullar er och Gamestop. Om de bara hade valt ett annat företag hade jag varit helt okej med det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!