2021-02-03, 14:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är inte ovanligt med folk som tycker allt de gör är jätteavancerat och att de själva är duktiga, medan de tycker det som andra gör är enkelt - oftast tills de själva provat på det. Det finns tyvärr ett antal killar på Farmen som har en sån attityd. Det är bara bygga som gäller, och det är bara de som kan.

Eller hur? Typisk stereotyp inställning och knappast ett bra socialt beteende för hur ska andra lära sig något om man inte lär ut till andra - vad man själv kan och de är noviser i? Man måste ju få prova på.

Som kvinna och 61 år idag så ta's det för givet att jag kan laga mat (vilket är medelmåttigt/inte ngn mästerkock per automatik i verkligheten) och att jag inte skulle kunna såga/snickra - vilket jag har både erfarenhet och mer fallenhet för och det brukar män ha svårt att förstå. Men nog 17 skulle jag uppskatta att folk inte per automatik ställer mig i ett "fördomsfullt fack" i om vad jag kan eller inte kan och även att jag verkligen FÅR prova på det jag inte gjort tidigare med handledning av någon annan som är kunnig i vad sysslan är. Fungerar det inte - ja men då byter man arbetsuppgifter efter att man har testat på då, så att uppdragen verkligen blir klara och gjorda som de ska.
Citera
2021-02-03, 16:29
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Brännfejset är ingen alfahanne, han är bara en gnällig surgubbe som ingen egentligen gillar. Märy är mycket mer av en alfahona än Brännfejset är alfahanne, och det är därför han inte gillar henne. Han klarar inte av en kvinna som chef.

Jag uttryckte mig nog lite slarvigt. Nej grävlingen är ingen alfa, men han vill vara en. Försöker vara en. Och som du skriver så inser han nog att Märy är en bättre ledare än vad han är. Hon kanske inte går hem hos en del på Farmen men någon form av ledaregenskaper har hon. Jag kanske inte hade uppskattat henne själv om jag hade varit med, svårt att säga hur man reagerar i den miljön.

Konstaterar bara att grävlingen är en gnällig gubbe. En jävla fitta och jag hoppas han hänger här i denna tråden och trålar efter vad som skrivs om han.
Citera
2021-02-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Djurplågeriet var att stänga in kattungarna i köksskåpet, vem gjorde det? Störde de nattsömnen för någon?

Tror mer att Lily hade tänkt använda katterna i matlagningen och blev påkommen av kameramannen.
Tänk vilket hemskt öde för dom stackars små liven att hämna i en asiatisk stuvning.
Citera
2021-02-03, 18:37
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gul-apelsin
Tror mer att Lily hade tänkt använda katterna i matlagningen och blev påkommen av kameramannen.
Tänk vilket hemskt öde för dom stackars små liven att hämna i en asiatisk stuvning.

Varför är det så osannolikt att dessa katter smugit in i köksskåpen när ingen märkte det och sedan stängde någon luckorna. Inte första gången katter agerar på detta viset om man säger så..
Citera
2021-02-03, 18:55
Medlem
När släpps Törpet-avsnittet idag? Drygt att behöva vänta...
Citera
2021-02-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abemad
När släpps Törpet-avsnittet idag? Drygt att behöva vänta...
Kl 20.00 ikväll.
Citera
2021-02-03, 19:26
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Varför är det så osannolikt att dessa katter smugit in i köksskåpen när ingen märkte det och sedan stängde någon luckorna. Inte första gången katter agerar på detta viset om man säger så..

Helt rätt ... kan berätta att jag vet ett tillfälle hos en kompis på 70-talet som hade en fest och plötsligt så saknades hennes katt. Folk började leta och locka på katten men den gick inte att uppbringa förrän efter ett litet tag då någon tröttnade på att leta och ville ta sig något ur kylskåpet. Där på en av mathyllorna låg katten och smaskade i sig vad som fanns

Nu var det inte någon längre stund och ingen hade stängt in katten med flit - men det var mycket folk och en fest och katten var väl hungrig och ville ha lite gott att äta. Lätt hänt faktiskt. Men efter den incidenten stängdes köksdörren (om det var fest!) så att katten inte skulle kunna bli instängd av misstag ännu en gång - för självklart är inte det Ok
Citera
2021-02-03, 19:37
Medlem
Vem tror ni Märy väljer till gårdskämpe?
Jag har ingen aning, vi får se om en stund.
Nu verkar det vara dags.
Citera
2021-02-03, 19:39
Medlem
Addhocs avatar
Fy fan vad jag stör mig på folk som ”hotar” med att det ska hända grejer om man blir förstekämpe. Buhu jag blir kränkt och förbannad och yada yada yada
Citera
2021-02-03, 19:39
Medlem
Det blev flinten som blev gårdskämpe.
Citera
2021-02-03, 19:40
Medlem
DyslexiKungens avatar
En härlig storbonde👌
Citera
2021-02-03, 19:42
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det blev flinten som blev gårdskämpe.

Gillar definitivt inte Mary men jag gillar Flinten eller Hakstubbet mindre. En pajas, skönt att han förlorade i kampen. Han lär inte vinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in