2021-02-03, 15:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
En halmgubbe. Oavsett vad som sägs eller presenteras så upprepar de som autistungar samma talking points.
Det är en grov förenkling och ett bildligt spår, men visst är det så det talas.
Man säger så är det, men bevisen komemr ALDRIG.

Valet var i början på November, sedan dess har ropade man sig hesa om valfusk och bevis och upp till 6:e Januari med stor frekvens.
Och det man har att visa upp om systematiskt val bevis är lika med I N G E N T I N G.
Det berättar att man har inget intresse av valfusk bevis eller visa upp några sådana.

Man kan ställa sig fråga varför det är så, men den enda logiska förklaringen att inga sådan bevis kom.
Det är att man inte har ett enda bevis för systematiskt valfusk.

Och då kommer följdfrågan, varför står man och ropar om systematiskt valfusk och när man redan vet ett sådant inte finns?

Och ja, trumpen och sektsvansen diskuterar så, och nu står vi här och inser att valfusk handlar inte detta om, utan endast på ett sätt att behåll makten och skippa demokratin.
2021-02-03, 15:22
Medlem
Citat:
Det är en inofficiell sanning att demokraterna t.o.m. fuskar i sina egna primärval. Utan fusk hade deras presidentkandidat hetat Bernie Sanders.
Exemplet från primärvalen var Ted Cruz, om du inte visste det så är han republikan.
2021-02-03, 16:00
Medlem
Citat:
Det är en inofficiell sanning att demokraterna t.o.m. fuskar i sina egna primärval. Utan fusk hade deras presidentkandidat hetat Bernie Sanders.
En inofficiell sanning? Definiera gärna
Är det nåt du anser är sant men det inte är offentligt känt?
Senast redigerad av ilikepancakes 2021-02-03 kl. 16:03.
2021-02-03, 16:22
Medlem
Citat:
Skojar du? Du kan inte ha följt USA-media speciellt mycket om du missat det. Det lustiga är att de oavsett vilken MSM-kanal det är så formulerar de sig nästan exakt likadant. En fullständigt hysterisk propagandakampanj.
Yes, helt missat att MSM pratat om "det finns inga bevis!" - innan valet skedde. Och det låter som sagt ganska mysko. Men du hade ju sett mängder av detta, så du kanske kan länka en källa?
2021-02-03, 16:24
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
En inofficiell sanning? Definiera gärna
Är det nåt du anser är sant men det inte är offentligt känt?

Misstänker att "inofficiell sanning" är det nya "alternativa fakta".

Man kan summera valfusk-charaden med "vi vet inte hur, men det är klart som fan att det har fuskats!"

Om man bara hade velat undersöka...och om inte alla domare, medier och demokrater vore så korrupta...
2021-02-03, 16:33
Medlem
squeakys avatar
Hoppsan,

Pro-Trump lawyer Lin Wood reportedly under investigation for voter fraud

Citat:
A pro-Trump attorney who pushed conspiracy theories about the 2020 presidential election, including allegations of voter fraud, is reportedly under investigation for illegal voting. CBS Atlanta affiliate WGCL-TV cites a high-level source in the Georgia Secretary of State's office as saying that office is investigating whether Wood voted "out of state" — in Georgia even though he was actually a resident of South Carolina at the time of the November election.

Det var då ett jävla valfuskande från de republikanska väljarna.
Next-level projicering från MAGA-kulten.

https://www.cbsnews.com/news/lin-wood-investigation-voter-fraud/
2021-02-03, 16:42
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Pro-Trump lawyer Lin Wood reportedly under investigation for voter fraud

Det var då ett jävla valfuskande från de republikanska väljarna.
Next-level projicering från MAGA-kulten.
https://www.cbsnews.com/news/lin-wood-investigation-voter-fraud/
"V-vi vet att det funnits v-valfusk! För det är vi som är skyldiga till det..."
https://www.thedailybeast.com/pennsylvania-lt-gov-john-fetterman-trolls-gop-on-voter-fraud-says-trump-got-100-of-the-dead-mother-v ote
Citat:
Trump Got 100% of the Dead Mother Vote
"The only documented cases of voter fraud in Pennsylvania were these three cases"
https://www.washingtonpost.com/outlook/2020/07/20/trump-republican-election-fraud/
Citat:
Republicans are right; election fraud is real. They are perpetrating it.
2021-02-03, 16:48
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
WOOOOW sicken "tung" källa du citerar! En propgandafloskel från ett institut som verkar i andan av USAs troligen mest vänstervridna SCOTUS domare i historien näst efter RBG, jovisst, väääldigt opartisk och trovärdig källa det där asså!

Oj, det var många glosor du fick med i en mening. Det blev nästan full pott på min MAGA-tears bingobricka

Jag misstänker att du inte har analyserat och tittat på vad det egentligen Heritages databas innehåller.

Ja/Nej?
2021-02-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Helt tvärtom. Valpåverkan är den renaste sortens valfusk.
”Någon la för många lappar i lådan”-fusket kan både upptäckas och utredas. Nybörjarformen av fusk.

Att under flera år enbart välja att publicera nyheter om Trump ur en negativ synvinkel, ha flertalet artiklar med ordet ”aggresiv” eller ”krig” eller andra negativt klingande ord samtidigt som man ständigt väljer att publicera bilder där han ser arg ut så att Gunvor blir helt förfärad och undrar vad det där är för tok. Det är betydligt svårare att utreda.

Skulle Nordkorea mot förmodan ha val imorgon (Ja jag vet att det inte funkar så) så skulle den käre ledaren säkerligen få folket med sig. Inte för att han är så himla bra, utan för att deras media bara rapporterar nyheter om honom ur positiv synvinkel. Men detta är såklart inte fusk så länge alla får rösta på vem dom vill? Att media berövar folket kunskap samtidigt som dom fyller deras huvuden med annat är naturligtvis inte fusk, så länge ingen lägger falska röstsedlar i lådan?
Lapp-i-lådan-fusk är lätt att upptäcka. En PsyOps desto svårare.
Alltså, till viss del håller jag med dig - samma med putin-dyrkan i Ryssland. Men jag värderade inte de olika sätten i min post - och det som Trump (/de som representerar honom) hävdar skett är just "lapp-i-lådan" -fusket och inte "kontinuerlig nedmontering av trumps anseende genom MSM". Det du lyfter ÄR en intressant diskussion (där jag förvisso tror vi ändå står på ganska så olika sido då min bild är att trumps vs MSM varit ett krig från båda sidor haha) men jag undrar om inte det är OT här...
2021-02-03, 17:12
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Men snälla sluta nu. Ni kan fanimej inte ha missat alla bevis som finns.

Det finns bevis för valfusk. Bevisen är presenterade många gånger om men ingen vill ta i det ens med tång och media vägrar att ens skriva om det.

Men smarta människor som ni med tillgång till ett enormt informationsflöde kan inte ha missat det.

Vad är det som är otydligt och så svårt att förstå? Varför fortsätter ni att låtsas som att inget har hänt när ni vet att det har det?

Joe Biden kanske hade vunnit valet ändå, det vet vi inte men det borde verkligen ligga i allas intresse att det här utreds.

Här är några axplock från Louder with Crowder där dom går igenom fastställda fakta angående valet.

https://m.youtube.com/watch?v=TGYXtXVlekA&t=1557s
https://m.youtube.com/watch?v=Xqcwzi8Onsk
https://m.youtube.com/watch?v=HdvvC5bgaQY
https://m.youtube.com/watch?v=B9UmYZ00DMw
https://m.youtube.com/watch?v=gDb7uQ76oJU

Det är ingen som förnekar dessa fakta utan man bara säger att inga oegentligheter har skett och man vägrar att prata om det eller att ta upp det i media, men ingen förnekar exempelvis att döda har röstat,

att fler har röstat än röstberättigade på en del håll,
att personer som inte är röstberättigade har röstat,
att personer har röstat två eller fler gånger,
att det har röstats från ogiltiga adresser som exempelvis postboxar eller företag,
från adresser där den som ska ha röstat inte längre bor eller aldrig har bott.

Hur mycket ni än försöker så går det inte att bortförklara videobevisen där alla skickades hem för att räkningen skulle sluta över natten men då några personer stannade kvar och tog fram valsedlar från under ett bord som burits in under dagen och fortsatte att räkna.

Det här plus mycket mer har hänt, hur mycket ni än vill sticka huvudet i sanden och hur mycket ni än hatar Trump så har det här hänt och om man bryr sig det minsta om demokratin så borde man vilja att det här utreds, oavsett vad valresultatet blev eller skulle kunna bli.

Vad tjänar ni på att fortsätta ljuga om att inget har hänt?

I den första länkade videon med Steven Crowder så tar dom även upp att det skett så mycket under detta valet som aldrig tidigare skett, men det har även skett så mycket helt absurda statistiska omöjligheter som inte bara i sig betyder att det beror på fusk, men som helt klart måste utredas.

Det var tex en nolla för mycket på Bidens röster någonstans, när det uppdagades och påpekades så sa man bara oj, det var visst ett misstag, och så ändrade man tillbaka det.

Hade det verkligen ändrats om inte någon hade sett det och påpekat det? På hur många fler ställen kan samma sak ha skett men där det inte varit så tydligt att det upptäckts och ändrats?

Det finns så mycket som vi redan vet, men sen finns det också en herrans massa oklarheter som verkligen behöver utredas, ja om man vill värna om demokratin då såklart och om man vill att människor i fortsättningen ska ha tilltro till valssystemet och demokratin.
Youtube?? Asså va fan, är det det mest seriösa du har?

Och med dessa "bevis" kom man hur långt då, inför jurister som dessutom ofta har tillsatts av tRump själv? Eller var tänkte du annars att dessa "bevis" skulle göra någon skillnad? Det är ju liksom juridiskt som det måste avgöras, och inte av någon fanatisk ligistmobb som stormar Kapitolium.
2021-02-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Oj, det var många glosor du fick med i en mening. Det blev nästan full pott på min MAGA-tears bingobricka

Jag misstänker att du inte har analyserat och tittat på vad det egentligen Heritages databas innehåller.

Ja/Nej?
Att din källa är piss både när det gäller partiskhet och trovärdighet? På det är svaret tveklöst ja!
2021-02-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Alltså, till viss del håller jag med dig - samma med putin-dyrkan i Ryssland. Men jag värderade inte de olika sätten i min post - och det som Trump (/de som representerar honom) hävdar skett är just "lapp-i-lådan" -fusket och inte "kontinuerlig nedmontering av trumps anseende genom MSM". Det du lyfter ÄR en intressant diskussion (där jag förvisso tror vi ändå står på ganska så olika sido då min bild är att trumps vs MSM varit ett krig från båda sidor haha) men jag undrar om inte det är OT här...

Både Fox och WSJ är väl MSM? Har Trump framställts i så dålig dager i åratal där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in