2021-02-03, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Du tycker inte att >11000 döda är ett spektakulärt misslyckande. Eller att vi måste stänga tunga industrier för att el-priset är för högt.

Problemet är att de som röstar har inte blivit upplysta om fakta. Inga nyhetssändningar tar upp detta som ett misslyckande. De håller helt enkelt tyst om misslyckandena. De som studerar alternativa media vet, men de är tyvärr för få.

Spelar ju ingen roll vad jag tycker. Det viktiga är vad förtidspensionärer, socialbidragstagare, islamister, och kulturarbetare, tycker. Det är ju de som finns kvar på vänstersidan och som du måste locka över. Elpriset lär enbart oroa folk som är intresserade av att det skall finnas ett privat näringsliv i framtiden. Hur många av dem röstar vänster tror du?
2021-02-03, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Spelar ju ingen roll vad jag tycker. Det viktiga är vad förtidspensionärer, socialbidragstagare, islamister, och kulturarbetare, tycker. Det är ju de som finns kvar på vänstersidan och som du måste locka över. Elpriset lär enbart oroa folk som är intresserade av att det skall finnas ett privat näringsliv i framtiden. Hur många av dem röstar vänster tror du?

Tror att det finns flera procent icke bidragstagare som inte riktigt vet vad som händer i Sverige.
2021-02-03, 10:50
Moderator
Strix m/94s avatar
Man får nog ändå se denna OU som delvis positiv. S minskar, vilket är av avgörande betydelse. L är kvar långt under 4% och MP ligger alltfort illa till. Det som är oroande är att det rödgröna blocket fortfarande är så pass stort och att S är största parti nästan vad som än händer.
2021-02-03, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson

Här har du ett bra svar på vad jag försöker säga om icke bidragstagare i det röda blocket och deras informationsinhämtande. Taget från en annan tråd. (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
2021-02-03, 11:16
Medlem
Citat:
Här har du ett bra svar på vad jag försöker säga om icke bidragstagare i det röda blocket och deras informationsinhämtande. Taget från en annan tråd. (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Tackar! Jo jag vet att det är lite orättvisst att avfärda hela vänster-blocket som galningar eller bidragstagare. Dock gäller det att inse att det finns genuina intressekonflikter som gör att vissa väljare kommer rösta (S) eller (V) i nästa val oavsett vilka upplysningsinsatser man kan tänka sig.
2021-02-03, 12:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
SVT/Novus februarimätning

S 26,9% (-1,6)
V 10,8% (+1,3)
MP 4,1% (+0,1)

C 8,5% (+0,2)
L 2,7% (+0,1)

SD 18,1% (-1,3)

M 23,1% (+1,3)
KD 4,7% (+0,1)

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/moderaterna-klar-tvaa-i-opinionen

Det verkar som om det främst skett förflyttningar inom blocken. Att S tappar väljare till V är inte så konstigt med tanke på att regeringen visat sig helt oförmögen att hantera pandemin. Inte för att V har någon bättre politik att erbjuda på denna eller andra punkter, men det ser ju inte väljarna.

Att SD tappar röster till M är svårare att förstå. Möjligen visar det att de borgerliga väljarna redan nu börjar se Kristersson som en sannolik statsministerkandidat, och därför flockas till M.
2021-02-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det verkar som om det främst skett förflyttningar inom blocken. Att S tappar väljare till V är inte så konstigt med tanke på att regeringen visat sig helt oförmögen att hantera pandemin. Inte för att V har någon bättre politik att erbjuda på denna eller andra punkter, men det ser ju inte väljarna.

Att SD tappar röster till M är svårare att förstå. Möjligen visar det att de borgerliga väljarna redan nu börjar se Kristersson som en sannolik statsministerkandidat, och därför flockas till M.

Nja, vad gäller M och SD så är detta MSM förtjänst. Alla drar alltid fram någon från M för att besvara frågar. SD finns helt enkelt inte hos MSM och då blir detta resultatet.

Att sedan SD verkar ha somnat in är ett annat problem.
2021-02-03, 16:38
Medlem
När Ebba nu tycks fast besluten att köra över Esbjörn i domstol så tror jag KD snart kan vara under spärren. KD borde byta partiledare nu så att Ebba kan fortsätta med sin husaffär utan att det raserar hela partiet. Inte för att jag bryr mig men KD borde väl göra det, även om det inte ser ut så just nu.
2021-02-03, 17:19
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
När Ebba nu tycks fast besluten att köra över Esbjörn i domstol så tror jag KD snart kan vara under spärren. KD borde byta partiledare nu så att Ebba kan fortsätta med sin husaffär utan att det raserar hela partiet. Inte för att jag bryr mig men KD borde väl göra det, även om det inte ser ut så just nu.

Även om hon har rätt i sak, så borde hon ändå backa, för partiets skull. Nu gillar jag inte KD, så det spelar ingen roll för mig.
2021-02-03, 17:52
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Nja, vad gäller M och SD så är detta MSM förtjänst. Alla drar alltid fram någon från M för att besvara frågar. SD finns helt enkelt inte hos MSM och då blir detta resultatet.

Att sedan SD verkar ha somnat in är ett annat problem.

Det må så vara, men att media inte gillar SD är ju inte någon nyhet precis, som kan förklara den här nedgången. Jag trodde snarare att SD skulle öka eftersom de varit något tydligare än de andra oppositionspartierna i kritiken av pandemihanteringen.
2021-02-03, 18:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Noterar att L fick 2,2 i senaste Sentio. Har ni nämnt det? Måste vara svenskt rekord för ett riksdagsparti, eller vad tror ni?
2021-02-03, 18:21
Medlem
WhyYouGehs avatar
Förstår inte varför inte SD växer mer. Är ju enda partiet i riksdagen som har fötterna på jorden och som inte håller på att ljuga och kasta skit på andra.

Liberalerna kan åka ut såvida dom inte byter inriktning och ansluter sig till "högern"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in