Citat:
Ursprungligen postat av
kht86
Alla kom in i denna tråd när GME öppnade på 350 den 27:e. Det är bara det första inlägget som som gjordes en vecka tidigare. Så för alla som har köpt efter uppgången så är det ett rejält misslyckande...
Sedan kan man undra när det finns en del som tror att Melvin Capital fortfarande är kvar med sina shorts. OM det är sant har de alltså klarat att hålla sina korta positioner upp till nästan 500. Det innebär att småspararna på egen hand måste trycka upp kursen i över 500 innan en squeeze kom komma i fråga. Detta ska man göra med ett bolag vars verkliga värde är någonstans runt 5-20 dollar och med hedgefonder OCH Wall street emot sig. Lycka till säger jag bara...
När pöbeln via msm pumpade upp gme blev de tvungna att gå ur positionen med stora förluster.
På vägen ner shortade en massa retailers som hoppas göra sig en hacka.
HF har lärt läxan att WSB-folket inte släpper. Nu ligger de back rejält.
Någon köpte 800c 3/19 för miljonbelopp efter raset igår.
Vem fan gör det ? Så retarderade är inte ens folk på reddit.
Kan det vara HF som sitter på callsen för att efter att ha plockat nötterna på silverpengar mha JPMorgan i måndags ska käka retailshorts till efterrätt ?
En ganska far out teori, men inget är omöjligt.
För mig som köpte för länge sedan då jag tyckte priset var lågt i förhållande till fundamenta och inte pga mediahajp är det här goda nyheter:
Fler nya ansikten i styrelsen En från chewie och två från amazon. Inte illa.
Verkar som onlinesatsningen börjar ta fart.