Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Jag vill ärligt varna alla småsparare för att prata "köpläge vid 100 dollar" och liknande. Naturligtvis, det är era pengar och jag kan inte förhindra er från att spela bort dem.
GME var uppe i en extrem short-squeeze och toppade på 483 tror jag det var.
Sen dess har den dalat, och gårdagens kräftgång visar på att intresset nu helt har gått vidare till andra papper. Det absolut mest troliga är att den långsamt återgår till den baslinje den låg på tidigare eller kanske något högre i och med att ett visst intresse ändå väckts. Säg att kursen stabiliseras på 50% (!) högre värdering än tidigare, då landar vi på mellan 20 och 25.
Eftersom det inte finns något fundament för de astronomiska siffror vi sett så är det inte heller köpläge någonstans innan 20-25. Ni som har köpt runt 300-400 och nu har panik, återigen ni får göra som ni vill. Men jag hade sålt idag och kanske kan rädda hälften.
Jag antar att din omtanke är ärlig och det hedrar dig men samtidigt tror jag du underskattar folk.
Jag kunde inte ett skit om aktier och då menar jag verkligen inte ett skit pga ointresse. Har nu köpt och planerar att hålla. Jag har inte gått in med mer än jag kan förlora och jag fattar att aktien är sjukt övervärderad. Jag är helt införstådd i att detta scenario skiljer sig åt och inte hör till vanligheterna. Jag fattar att det manipuleras hit och dit och att man måste vara oerhört källkritisk.
Samtidigt har jag lärt mig massor och fått upp ett intresse. Jag förstår hela teorin bakom denna "kupp" och det ska bli väldigt spännande att se hur det hela utvecklas. Masspsykologin kan bli uppgången eller fallet vilket jag finner väldigt fascinerande.
Vad som än händer hoppas jag att jag varit med och försura hedgefondernas liv lite.