2021-02-02, 09:45
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du får ärligt talat tro vad du vill. Jag kan inte förhindra dig.

Det har varit en viss short squeeze i början av förra veckan. De stora fonderna drog sig då ut. Daglig info om short-andel är inte tillgänglig om du inte betalar saftiga pengar, så sidan du länkar till har ingen relevans och försöker säkert locka folk att signera upp för sina 7$ utan värde.

Det som är så tragiskt här är att en massa småsparare nu lurats av en massa kapital, och sen ens vägrar att se sanningen omkring sig. Jag kan som sagt inte göra mer.

"de stora fonderna drog sig ur då"
Seriöst, nu sprider du ren dynga.
Melvin har inte dragit sig ur, de ligger på gränsen att bli insolventa.
Du sväljer deras propaganda med hull och hår.

https://finviz.com/quote.ashx?t=gme&ty=c&ta=1&p=d

Om de hade lyckats ta sig ur hade kursen legat på $20-$40 idag.
Citera
2021-02-02, 09:50
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
"de stora fonderna drog sig ur då"
Seriöst, nu sprider du ren dynga.
Melvin har inte dragit sig ur, de ligger på gränsen att bli insolventa.
Du sväljer deras propaganda med hull och hår.

https://finviz.com/quote.ashx?t=gme&ty=c&ta=1&p=d

Om de hade lyckats ta sig ur hade kursen legat på $20-$40 idag.

OK, säg så om du blir gladare. Det är en ganska otrevlig sak du håller på med, för många småsparare som verkligen hade behövt sina pengar riskerar att förlora tiotusentals kronor.

Öppna ögonen, inse att allt är manipulerat och att Wall Street alltid vinner. Och att även de sidor du länkar till och som passar det du vill läsa (och som påstås visa icke-tillgänglig information), också är en del av spelet.
Citera
2021-02-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Problemet med de som köper av ren ideologi och är helt säkra på att de kommer störta hedgefonderna, wallstreet och etablissemanget är samma typer av människor som på allvar fortfarande tror att Trump vann valet 2020..

Faktiskt helt tvärtom. Reddit är till 99% liberalt/demokratiskt.
Senast redigerad av drakenbakom 2021-02-02 kl. 09:54.
Citera
2021-02-02, 09:54
Medlem
Oerhört intressant historia!

En fråga till er som fattar bättre.

Låt oss säga att en blankare köper tillbaka en aktiepost som denne har blankat, och lämnar tillbaka den till den ursprunglige ägaren. Det är ju förmodligen en rätt vanlig investerare, som har köpt den på låt oss säga tio dollar, och har tänkt sig en exit vid 20. Denne ser nu att aktien ligger på det tiodubbla, och säljer därför omedelbart.

Blankaren köper tillbaka _samma aktier_ och stänger ytterligare en position med dem. Och samma sak händer där.

Då kan ju diamanthänderna sitta och hålla hur hårt som helst. Alla positioner kan ändå stängas.

Eller tänker jag fel?
Citera
2021-02-02, 09:57
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
OK, säg så om du blir gladare. Det är en ganska otrevlig sak du håller på med, för många småsparare som verkligen hade behövt sina pengar riskerar att förlora tiotusentals kronor.

Öppna ögonen, inse att allt är manipulerat och att Wall Street alltid vinner. Och att även de sidor du länkar till och som passar det du vill läsa (och som påstås visa icke-tillgänglig information), också är en del av spelet.

Ingen bör satsa pengar de inte kan förlora.
Samtidigt är det så att det sitter 33500st aktieägare i GME bara på Avanza och kanske lika många på Nordnet?
Du gör inte direkt dom en tjänst genom att vidarebefordra Melvins lögner.
Citera
2021-02-02, 10:06
Medlem
Citat:

Jag är så jävla trött på dig. Det är ingen som tvingar någon att köpa aktier. Folk bestämmer själva vad de vill göra med sina pengar och liv. Det är uppenbart för alla som har någon form av individuellt eller kritiskt tänkande att det här är inte ett normalt fenomen.

Du har fortfarande inte svarat vad vi är många som har undrat om dig. Vad är det som får dig att komma in och skriva här fast ingen tycker om dig? Är du en boomer som inser att du slösat bort hela ditt liv på jakten efter pengar, eller är det nåt annat som gör att skon klämmer?

https://www.youtube.com/watch?v=OLpeX4RRo28
Citera
2021-02-02, 10:07
Medlem
vnc-s avatar
Nästan -30% i pre-call, ser ut som att den kommer fortsätta rasa ordentligt.

Många naiva småsprarare som kommer bli rejält brända.
Citera
2021-02-02, 10:14
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-

Ja, har man kollat på reddit finns det jävligt många sådana sparare där som kommer ångra sig resten av året . Menmen, aktien kanske går upp snart igen som en raket och här sitter vi och ångrar oss istället.
Citera
2021-02-02, 10:15
Medlem
Citat:
Du får ärligt talat tro vad du vill. Jag kan inte förhindra dig.

Det har varit en viss short squeeze i början av förra veckan. De stora fonderna drog sig då ut. Daglig info om short-andel är inte tillgänglig om du inte betalar saftiga pengar, så sidan du länkar till har ingen relevans och försöker säkert locka folk att signera upp för sina 7$ utan värde.

Det som är så tragiskt här är att en massa småsparare nu lurats av en massa kapital, och sen ens vägrar att se sanningen omkring sig. Jag kan som sagt inte göra mer.

Du är alldeles för rationell för att förstå och vara med det här spelet.
Läs mellan raderna.
We are retards.

Det handlar inte om hur mycket gme faktiskt är värt.
Det handlar om att låta lånara köpa tillbaka aktierna dyrt från rörelsen.
Förflytta kapital från de rika till gemene man.
Det kommer aldrig funka om man överanalyserar det.
Citera
2021-02-02, 10:15
Medlem
vnc-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ingen bör satsa pengar de inte kan förlora.
Samtidigt är det så att det sitter 33500st aktieägare i GME bara på Avanza och kanske lika många på Nordnet?
Du gör inte direkt dom en tjänst genom att vidarebefordra Melvins lögner.

Det är främst speltorskar som dras till detta, det handlar om ren betting med enorma kursrörelser som ingen kan förutspå.
Citera
2021-02-02, 10:37
Medlem
Citat:
Jag vill ärligt varna alla småsparare för att prata "köpläge vid 100 dollar" och liknande. Naturligtvis, det är era pengar och jag kan inte förhindra er från att spela bort dem.

GME var uppe i en extrem short-squeeze och toppade på 483 tror jag det var.

Sen dess har den dalat, och gårdagens kräftgång visar på att intresset nu helt har gått vidare till andra papper. Det absolut mest troliga är att den långsamt återgår till den baslinje den låg på tidigare eller kanske något högre i och med att ett visst intresse ändå väckts. Säg att kursen stabiliseras på 50% (!) högre värdering än tidigare, då landar vi på mellan 20 och 25.

Eftersom det inte finns något fundament för de astronomiska siffror vi sett så är det inte heller köpläge någonstans innan 20-25. Ni som har köpt runt 300-400 och nu har panik, återigen ni får göra som ni vill. Men jag hade sålt idag och kanske kan rädda hälften.

Jag antar att din omtanke är ärlig och det hedrar dig men samtidigt tror jag du underskattar folk.
Jag kunde inte ett skit om aktier och då menar jag verkligen inte ett skit pga ointresse. Har nu köpt och planerar att hålla. Jag har inte gått in med mer än jag kan förlora och jag fattar att aktien är sjukt övervärderad. Jag är helt införstådd i att detta scenario skiljer sig åt och inte hör till vanligheterna. Jag fattar att det manipuleras hit och dit och att man måste vara oerhört källkritisk.

Samtidigt har jag lärt mig massor och fått upp ett intresse. Jag förstår hela teorin bakom denna "kupp" och det ska bli väldigt spännande att se hur det hela utvecklas. Masspsykologin kan bli uppgången eller fallet vilket jag finner väldigt fascinerande.

Vad som än händer hoppas jag att jag varit med och försura hedgefondernas liv lite.
Citera
2021-02-02, 10:40
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-

Blir ruskigt spännande att se om Reddit människorna håller i nu eller om de drabbas av panik och säljer av.
Hoppas på det förstnämnda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in