2021-02-03, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Är det objektiva FAKTA att Ebba har låtit göra två värderingar? Om ja, vilka är i så fall de båda objektiva beloppen?

Stämmer det att ett möte bokades in för att komma överens om hur avtalet skulle kunna ”backas”? Eller var syftet snarare att det slutgiltiga köpebrevet skulle undertecknas? Hade Esbjörn i så fall anledning att tro något annat?

Kan vi annat än spekulera om syftet?

Är det rätt av oss att sitta och spekulera om Esbjörns mentala hälsa, hans relation till släktingar, hans privatekonomi, bostäder osv? Eller vräka ur oss anklagelser som närmar sig förtal om andra personer i hans närhet?

Det här handlar förstås inte om Esbjörn. Det handlar inte ens om juridik. Det handlar om Ebba Busch. Av någon konstig anledning försöker några förflytta diskussionen bort från henne.

Det kanske funkar här på Flashback men inte ute i den övriga världen.

Exakt, detta handlar om Ebba Busch, om hur kallt hon beteer sej, hon har inga problem med att gå över lik för att få sin vilja igenom, då menar jag på riktigt, inte bara ett uttryck.
Efter alla hennes besök hos Esbjörn bara för att övertala honom att sälja kunde Ebba dödat Esbjörn i Corona, hon tar även med sej andra människor till Esbjörn, en mer skrupelkös partiledare har vi aldrig skådat tidigare i Sverige!

Sen detta förtalande om Esbjörn, om hans nära och kära, om hans ombud m fl, detta når ju proportioner som aldrig någonsin setts här på fb, sen att nästan alla inlägg bara är chansningar, ingen vet egentligen sanningen om någonting utan här gissas det, tycks det, hoppas det, till den milda grad att många påstående i EBT-klanen förvandlas i deras hjärnor till trådsanningar.

Att religiösa fanatiska människor har ett beteende helt utan Moral och Etik har vi verkligen fått lära oss nu i denna affär, i denna tråd, dels av Ebba, dels av hennes trogna fanatiska fans här inne.
2021-02-03, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Vart förnekar hon att hon har skickat ett brev? det har jag missat i så fall

Jag har gett dig exakt länk, berättat exakt vart videon finns på sidan (den är svår att missa) och jag tror jag tillochmed skrivit exakta dialogen vid ett tillfälle.
Bara för att du har tid att sitta i denna tråd och ifrågasätta samma sak om och om igen, dygnet runt, månad efter månad så betyder inte det att andra har det.

Kolla på videon!
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Är det styrkt att hon tagit fram två?

Vem har i så fall gjort den andra och vad uppgick den till?

Sorry, Det är ej styrk att hon tagit fram två utan endast en och med värderingsdata som hjälp, kanske är det den som hon räknar som den ena eller finns det en till som ej framkommit än.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Hela denna "affär" syftar till att sänka KD via medierna. Därav att hela medie- och vänsteretablissemanget hakar på i svartmålningen. Det är vänsterns (inkl C) våta dröm att lyckas få ner KD närmare 4%-spärren igen, det skulle ge vänsterblocket ledningen åter.

Taktiken är smart då det inom KD finns många äldre kristdemokrater som dels kan identifiera sig med Esbjörn, men även att en kristdemokrat skall vara "humanist" och god. Om de kan ge sken av unga att EB är det motsatta så har de lyckats på flera plan. Vänsteretablissemanget är bra på det här, svartmålning är deras planhalva.

Hur tänker då Ebba o hennes partikollegor/rådgivare om denna affär som hon bjuder på. Hur hon kan låta den fortgå är för mig en gåta.

Att som hon själv skriver backa ur affären eftersom det är tydligt att Esbjörn inte vill fullfölja den är bara att göra. Oavsett utgång av tinget är Ebba den stora förloraren o blir bara värre ju längre hon obstruerar i att ta över Esbjörns hus.

Jag har skrivet det innan o det går fortfarande att "pudla" men blir det rätten som får avgöra då är det försent. Hon räddar sig själv, partiet o Esbjörn.

Att det sen finns problem med folk runt Esbjörn lär inte påverka Ebba negativt.

Dock kommer denna tråd att finnas kvar o den är inte till Ebbas fördel precis.
2021-02-03, 09:53
Avslutad
Vi kan inte ha partiledare som ägnar dagarna med att trakassera äldre med hjälp av SÄPO om dagarna.
Snart blir väl Åsa Waldau anlitad att ta livet av Esbjörn via Ebbas kontakter.
Hela den här historien verkar helt vansinnig med skumma medhjälpare, affärskompisarkompisar, influencers mm.
Partiledares boende har alltid vart rena dynamiten för tabloiderna, hur i h-lvete tänker hon egentligen. ???
Senast redigerad av pe11e 2021-02-03 kl. 10:09. Anledning: Rättning
2021-02-03, 09:55
Medlem
trngws avatar
Trist med alla dessa dagisbarn som dyker upp i tråden utan att ens ha koll på de allra mest grundläggande sakerna i fallet och istället för att diskutera fakta och vad som verkligen hänt hittar på saker och ting, blundar för fakta och referenser och börjar gråta när deras villfarelser avfärdas direkt eftersom fakta är känt sedan länge.

Till och med media har på olika vis omnämnt bägge de värderingar som gjorts innan köpet. Inte ens det vet dagisbarnen. Inte heller kan de skilja på något så enkelt som värderingarnas existens och dess innehåll.

Åsså gråter de för att folk som sedan länge vuxit upp inte vill leka i deras sandlåda. Bara de som inget förstår är förvånade.
2021-02-03, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Så du menar på fullaste allvar att det aldrig någonsin betalats ett underpris för en fastighet?
Kanske dags att ta av dej dina skygglappar och se världen med andra ögon än Ebba Busch färgade ögon.
Hur mycket du nu än vill tro, vill hoppas, tycker, så har Ebba ljugit om så mycket i denna affär att normalt funtade människor sparkar bakut, vilket du även ser i alla mätningar för KD, de sjunker som en sten i vatten.

Rent logiskt så kan du inte använda argumentet att normalt funtade människor sparkar bakut och inte längre vill rösta på KD. Normalt funtade människor är nog i stället sällsynta inom de religiösa grupperingar som kan tänka sig att lägga sin röst på KD.

Normalt funtade människor låter sig nämligen inte styras av religiösa villfarelser och knasiga gamla bibeltexter utan ser till fakta. Normalt funtade människor värnar t.ex. principen att "land ska med lag byggas" och att ingångna avtal ska hållas i affärer.

Normalt funtade människor bryr sig inte heller ett smack om vem som är partiledare för KD eller om deras interna strider.

Och eftersom jag är en sådan normalt funtad människa så kan jag försäkra dig om att jag faktiskt inte hittat en enda lögn som kommit från EB i denna historia. Hittills.

De obevisade påståendena har däremot flödat från Esb och hans musketörsgäng. Hittills.

Vi får se, det kanske ändrar sig. Binninge kanske kommer med en faktaspäckad bevisuppgift vad det lider. Det han presterat hittills har ju endast visat att han farit med osanning. Något "läkarutlåtande på 39 sidor" fanns inte. Någon värdering som skulle visa ett högre värde på fastigheten än det affären byggde på har han inte lyckats prestera. Trots ett löfte om detta till domstolen.
2021-02-03, 10:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja jag menar att det ej har betalats ett underpris för en fastighet
Möjligen endast om det har framkommit ett hot eller en tvångsinlösning

Dina inlägg visar bara dina begränsade tillgångar till att kunna tänka.
Det har givetvis sålts fastigheter till underpris, förut, nu och kommer att så göras i framtiden!
Sen varför det säljs till underpris finns det ett antal olika anledningar till, att förneka detta gör dej bara än mer icke trovärdig i allt du skriver.
2021-02-03, 10:07
Medlem
Citat:

Att Ebba vill ha ett hus nära exman och föräldrar är en självklarhet. Är det någon som ifrågasatt det?

I tråden finns/fanns information om att exmannen inte bor i Marielund utan är bara skriven där. Lär bo i en lägenhet i Uppsala.

Personen som skrev det verkar ha insideinformation om paret Busch-Thor, trovärdig.
Såklart toksågad av Ebba-klanen här.

Skulle detta stämma faller hennes argument om att barnen ska bo nära båda föräldrarna.
Ännu en Ebba-lögn för att ha "bättre rätt" till Esbjörns fastighet?
2021-02-03, 10:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Vi kan inte ha partiledare som ägnar dagarna med att trakassera äldre med hjälp av SÄPO om dagarna.
Snart blir väl Åsa Waldau anlitad att ta livet av Esbjörn via Ebbas kontakter.
Hela den här historien verkar helt vansinnig med skumma medhjälpare, affärskompisarkompisar, influencers mm.
Partiledares boende har allt vart rena dynamiten för tabloiderna, hur i h-lvete tänker hon egentligen. ???

Ebba ljuger om så mycket att hon tappat kontrollen, sen att KD låter henne fortsätta med dessa lögner är en gåta.
Hur kan de tillåta hennes jetsetliv, hennes likgiltighet till äldre människors liv, KD vilka i alla tider värnat om just dessa människor.

Det finns två Ebba-lögner vilka jag tycker är helt åt helvete:

1. Hon lovar att dra sej ur affären om Esbjörn ångrar sej!
2. Hon söker empati innan jul med att säga på fullaste allvar att det är så synd om henne och hennes hemlösa barn!

Fy fan vilken rutten kvinna, eller kvinna är hon inte, mer en förvuxen tonåring vilken ljuger sej till att få som den vill, helt utan konsekvenstänk!
2021-02-03, 10:12
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Jag har gett dig exakt länk, berättat exakt vart videon finns på sidan (den är svår att missa) och jag tror jag tillochmed skrivit exakta dialogen vid ett tillfälle.
Bara för att du har tid att sitta i denna tråd och ifrågasätta samma sak om och om igen, dygnet runt, månad efter månad så betyder inte det att andra har det.

Kolla på videon!

Du menar där hon förnekar att hon har hotat honom,
" Nu har du ju hotat honom med att dra honom inför domstol, Nej",, sen avbryter han henne

Hon förnekar väl inte att hon skickat brevet, och jag har skrivit exakt det här med i närtid
2021-02-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Vilka för allmänheten kända affärsjurister har vi i Sverige, menar du?

"Två år i rad har Agnes Hammarstrand, partner på Advokatfirman Delphi, vunnit den hedersamma utmärkelsen "Advokaternas advokat". Utnämningen baseras på över 900 advokaters rekommendationer sammanställda av Legally Yours. Men är toppen av hennes karriär nådd nu? Knappast, om man får tro Agnes Hammarstrand själv."

Partiledare är väl inte "allmänhet". Och har kanske folk omkring sig som kan ge tips ...

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/GG8JyV/rattegangen-mot-pensionsbolaget-allra-inledd
"En lång rad mörka kostymer fyllde platserna i Stockholms tingsrätt när rättegången mot fyra nyckelpersoner i Allra-härvan inleddes. De åtalade företräds av högprofilerade advokater som Thomas Olsson och Slobodan Jovicic.

Alla fyra som står åtalade för grov ekonomisk brottslighet sitter bakåtlutade i sina stolar, när de lyssnar på åklagarnas genomgång. Allras vd, Alexander Ernstberger, med en mer avslappnad klädstil, såg obekymrad ut när han intog sin plats i rättssalen."

Blev själv lite förvånad över att Slobodan (känd från ASAP ROCKY) var aktiv i ett sådant mål ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in