2021-02-03, 07:56
Medlem
arbetets avatar
Snart i Sverige också?

TV 2 erfarer: Danmark indfører digitalt coronapas
Erhvervslivet har længe ønsket et digitalt coronapas for at genåbne dele af samfundet. I første omgang vil coronapasset hjælpe de erhvervsrejsende.

Regeringen er blevet enige med erhvervslivet om at indføre et digitalt coronapas.

Det erfarer TV 2.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-02-03-tv-2-erfarer-danmark-indfoerer-digitalt-coronapas
Citera
2021-02-03, 08:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och här gör vi, som vanligt, precis ingenting.

Bra! Förläng öppettiderna för krogen igen! Börjar bli jävligt trött på att supa hemma.
Citera
2021-02-03, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Snart i Sverige också?

Erhvervslivet har længe ønsket et digitalt coronapas for at genåbne dele af samfundet. I første omgang vil coronapasset hjælpe de erhvervsrejsende.

Regeringen er blevet enige med erhvervslivet om at indføre et digitalt coronapas.

Det erfarer TV 2.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-02-03-tv-2-erfarer-danmark-indfoerer-digitalt-coronapas

Brukar inte vara konspiratorisk av mig men detta är ju jävligt sjukt egentligen. Kommer nog införas i hela världen. Som att de har en plan att tvinga alla att vaccinera sig.
Citera
2021-02-03, 08:25
Medlem
WHO utesluter inte att viruset kan ha "rymt" från ett labb enligt sky news
Citera
2021-02-03, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Brukar inte vara konspiratorisk av mig men detta är ju jävligt sjukt egentligen. Kommer nog införas i hela världen. Som att de har en plan att tvinga alla att vaccinera sig.

Kanske kan alla som är vaccinerade få en gul stjärna att sätta på jackan, det är ju prövat tidigare, fast då var det den med stjärnan som hade svarte petter....
Citera
2021-02-03, 08:31
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Det handlar varken om att det skulle vara mer riskfyllt eller ha sämre verkan för 65+. Det är avsaknaden av data för den äldre åldersgruppen. Får jag gissa handlar det om det tidigare fenomenet att AZ-vaccinet visade sig ha betydligt bättre effekt när man gav en mindre förstados. Man vill pröva detta över alla åldersgrupper först skulle jag tro. Jag tror också att just denna restriktion kommer att lyftas ganska så snart i takt med att nya data kommer in.

Däremot vill jag ge en känga åt den svenska myndigheten som uppenbarligen inte kan ta några självständiga beslut i strid mot mamma Merkel.

Jag är benägen att hålla med om att det är lite ”fegt” att utesluta en så stor grupp, när det egentligen är data som saknas.

Att de tagit detta beslut efter Tyskland däremot ser jag som något bra, inte tvärt om.
Hade de inte gjort det, så hade ju halva tråden skrikit sig hesa över att Sverige går sin egen väg.
Citera
2021-02-03, 08:34
Medlem
Eu kan godkänna både ryskt och kinesiskt vaccin, säger de på nyhetern.
Citera
2021-02-03, 08:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Kanske kan alla som är vaccinerade få en gul stjärna att sätta på jackan, det är ju prövat tidigare, fast då var det den med stjärnan som hade svarte petter....
Jag tror att de icke-vaccinerade får bära en gul sådan:

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/kDKjzOmlEGTtQIbsnuQZneWgdpq5t81OvOWXPADDb8TY_Yr7Ho RaEoZW60l7GD2k704-rSxXavgGEvlVtEOeYxlv7lY4KrpJjAmE Km1DmDg3vHTozWP_7VRZg86lcc-of5SOep2sBvU8MA

Helt synligt!
Citera
2021-02-03, 08:56
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Snart i Sverige också?

Det erfarer TV 2.
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24

Den konspirationen inleddes redan när makthavarna lät viruset få fäste i Europa. Välvilliga makthavare hade bekämpat viruset så tidigt som möjligt. Men för illvilliga makthavare är viruset en välkommen present. Illvilliga makthavare låter viruset frodas tills folket får panik, och själva efterfrågar övervakning och inskränkningar i deras liv.
Citera
2021-02-03, 09:13
Avstängd
Citat:
Snart i Sverige också?

Det erfarer TV 2.

Inte helt otippat att detta skulle införas. Jag kan till viss del förstå om man har synpunkter på införandet av "coronapass" men å andra sidan så kanske samhällen kan öppna upp snabbare med hjälp av ett dylikt pass t.ex. möjliggöra konserter och resor tidigare än vad som annars skulle vara fallet.
Citera
2021-02-03, 09:15
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Inte helt otippat att detta skulle införas. Jag kan till viss del förstå om man har synpunkter på införandet av "coronapass" men å andra sidan så kanske samhällen kan öppna upp snabbare med hjälp av ett dylikt pass t.ex. möjliggöra konserter och resor tidigare än vad som annars skulle vara fallet.

I grunden är det ju inget annat än ett ID-kort. Vill man inte vaccinera sig, så ok.
Men då får man inte tillgång till allt vad samhället har att erbjuda.
Tråkigt för antiwaxxers såklart, men skönt för oss andra.
Citera
2021-02-03, 09:24
Avstängd
Merwinnas avatar
Alltså detta med det danska coronapasset. Är det egentligen någon mening med att göra en jättesatsning på det nu, medan viruset muterar för fullt..? De där passen blir ju utdaterade, så fort som viruset har muterat så mycket att vaccinet - och gamla infektioner - inte hjälper längre. Borde man inte åtminstone vänta tills man ser var det "stannar" (om det nu gör det)?

Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Samtidigt i Sverige har nedgången stannat av o FoHM kopplar inte det till B117.

"Minskningen av antalet nya coronafall har avstannat
Minskningen av antalet nya coronafall i Sverige har stannat av, skriver SvD. Enligt Folkhälsomyndigheten har antalet nya fall minskat sedan toppen under julhelgen, men nu har utvecklingen bromsats.

Enligt Sara Byfors, enhetschef på Folkhälsomyndigheten, är det oklart vad utvecklingen innebär."

Hur har alla dessa idioter vi betalar skatt till, egentligen kunnat få de tjänster de har? Man känner sig så frustrerad och hjälplös!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in