2021-02-02, 19:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om ett vittne uppger detaljer som har mening ska väl listor granskas.
Har det skett ang K?

N "har sagt något" till W.
Det är mycket info som N skulle ha hunnit sagt till W isf kan väl tilläggas.
Hon rabblar en hel del detaljer till chefen

Jag förstår att jag varit otydlig i mitt inlägg.
Eftersom det finns många frågor hur HD skulle kunnat sagt till MT på morgonen det hon sa, så behöver man försöka söka i alla vrår hur (om) det kan ha gått till.
Och eftersom K nu också nämner just samma tidpunkt som L*ennart, blir det ett litet observandum.

För mig bli dock svaret att det verkar troligt att N*a inte sagt så mycket till W, och (har nu inte haft tid idag att kolla HDs samtalslista, men om W kontaktat HD vore det otroligt att utredningen missat detta, så det utesluter jag)) att HD redan har åkt till jobbet. Det finns heller inte så mycket logik i att N*a skulle säga så mycket till W, som är ett barn, när SD inte var där och tiden känns knapp. N*a verkar måliriktad, han vill ha numret, "till den konstigaste människa han känner till".

Det är ju så att KH nämner det om N*as samtal först 2019, inget innan dess. Det är också först då hon börjar nämna tio- tiden. Jag tolkar det som att det blir en hopblandning av information som KH har fått genom det dryga året som gått.

Man började väl inte titta så mycket på HD i början, därför var man säkert inte så inriktad på exakta tidpunkter när just HD fått veta. Man hade ju hennes meddelande från SD vid 11- tiden. Man visste inte vilken typ av mgm man hade och inte alla underligheter som skulle dyka upp efter utredningen gång. Men coskå hade både Lena och mgm ett stort kontaktnät, mer än 700 förhör hölls. För att inte tala om det gigantiska IT-materialet. Hur många skriver så mycket som Lena?

Citat:
Jag antar att JGs uppringning till LJ är viktig då det felar runt 5 timmar. Det hoppas jag också har kontrollerats.
"Vad säger du? Missing?l?" kl 14.52 till S.

H tycks bli lika förvånad som JG när S hör av sig 11:06.

Oj!

Det är väl i sig är ju en konstig reaktion om man vet att hatbjektet redan är försvunnen.

Som sagt, hade JG klarat att hålla sig till 14:52?
HDs "Oj" är svårare att tyda. Vi har diskuterat spaltmeter i tråden om det här, och inget riktigt svar har vi.
Just nu håller jag ändå på min huvudteori, att det är MT som kan ha blandat ihop tiden på något vis. Även hon blir ju sent förhörd. Tiden kan blanda ihop minnen mycket, med det man hört, det man pratat om och det man läst.

Citat:
06:59 ringde N till S.
Nån minut innan ringde N till W om att få S mobilnr:

06:41 stämplar H in på jobbet.

2019-08-30 kan hon nog kanske minnas att det kanske var W.
Det borde väl ha varit mer minnesvärt i närtid av försvinnandet på hatobjektet som hon hoppas försvinner?
Hon pratar med JS på morgonen. Han får veta vid lunch om försvinnandet. H förmedlar då info från S. JS vet ingenting.
Borde hon inte ha sagt att det är W som förmedlat info?
Allt detta ska ställas mot chefens detaljerade minnesbild, arbetsrutiner och inlogg i medicinvagn.

Det behövs.

Aldrig fel att kolla upp sånt som det här.
Citera
2021-02-02, 20:07
Medlem
Jag tror att fler med mig gärna skulle vilja veta vad D-sons barn har berättat i förhör, för jag antar att dom är hörda på ett eller annat sätt?
Eller dom kanske inte alls är det?

Hur funkar det generellt i såna här rättsfall gällande barn till misstänkt? Lämnar man barnen utanför? Får man ta lagligt stöd av nåt de eventuellt säger?
Senast redigerad av uncommon-name 2021-02-02 kl. 20:09.
Citera
2021-02-02, 20:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
... SD har en registrerad händelse natt mellan 14/5 och 15/5 kl 00.00.00 (1 chans på 86.400)
Han har kalenderposter 14/5 vid klockslagen 08.00.00 (2 stycken) och 10.00.00 också.
15/5 har han en klockan 07.00.00 och en klockan 09.00.00
Jag tror att det är så han arbetar, lägger in och påminner. Jag tror att även händelsen 00.00.00 är en förbokad aktivitet så att säga.
Ovanstående ett inlägg sen tidigare då 00.00.00 också var på tapeten.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Spännande det där. Vad säger du om att aktiviteten på hans dator kl 00.00 har analyserats som gjord manuellt? Kan det stämma? Läste domen nyligen och TR menar att han inte kan ha använt datorn vid den tiden samtidigt som haft Lenas mobiltelefon som manuellt avstängts (eller försätts i flygplansläge) vid Hjalmar.... något väg (minns inte namnet nu mitt i kvällsbestyren) kl 00.07?

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bra du tog upp det!

Jag tror inte de analyserat alls. De har bara sett att det skapats en .lnk fil och that's it typ.

Med den metod jag visade så kan man se om det finns några schemalagda aktiviteter. Men att tolka öppningen av jobb-pdf kl 00:00:00 konspiratoriskt är nog fel. Då är han nog på plats hemma. Men det går såklart att kolla i datorn även den händelsen.

Bara nån minut efter öppnandet av dokumentet så skickar han dessutom meddelande till LW. Han bör alltså vara hemma i bostaden då. Mobilen har inte rört sig. Men det går att köra hans mobil i samma program också för att kolla vad han haft för sig.

Det fanns gott om tid från 23:38 när platsdelningen/tidslinjen stängs av i LW:s mobil tills han behöver vara hemma för att kunna öppna pdf kl 00:00:00. Tiden i sig är rätt så anmärkningsvärd men öppningens tidsstämpel kan i själva verket varit 23:59:59 typ då han klickar på dokumentet.

Jag tror att det är en schemalagd händelse 00.00.00
SD verkar arbeta så.

Tillägg: ang när jag postade det översta inlägget.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-02-02 kl. 20:38.
Citera
2021-02-02, 20:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
.
Just nu håller jag ändå på min huvudteori, att det är MT som kan ha blandat ihop tiden på något vis. Även hon blir ju sent förhörd. Tiden kan blanda ihop minnen mycket, med det man hört, det man pratat om och det man läst.
Aldrig fel att kolla upp sånt som det här.
Och jag gör det inte med tanke på att absolut inget annat stämmer kring det som sägs.
Tiden hon går in på jobbet med id-kort är innan samtal N till W.
Det kan i stort sett förkastas att hon pratat med W och det är inte vad hon säger själv heller.
N uppger inte all den info till W heller, skulle tippa att han är den som är mest klarsynt i frågan bland alla lögnhalsar och motsägelsefulla uppgifter.

H ljuger som en häst travar i andra frågor och gör likt det hon gnäller själv över.
Hon ligger med Sillen och nekar inför S. Det ska smygas.
Hon skriver nästintill parallellt att hon saknar och älskar SD.
Sen ska det låta bra med två vilsna själar som stöttar varann och att hon är öppen mot JS.
Herre gud, det är ju nästintill inget stopp på varken självbedrägeri, trivialisering eller who's fooling who i den här relationssoppan.

Det finns en läkemedelsvagn i centrum med loggtid.
Med insyn i nästintill statiska vårdrutiner så är det möjligen därför du inte förvånas lika starkt som jag gör av det chefen beskriver.
Jag håller möjligen en större öppenhet inför att H kan vara inblandad.
Därav hoppas jag verkligen de utrett de tider som är kontroversiella i FUP.

För att hon uppvisar en fixering vid LW själv och hennes cacher och loggar som om det vore hämndgirigt efter hennes död.
Remsan är i centrum.

... Och hennes uttalanden om hopp om att försvinna och önskar LW död är far beyond normal avsky.
Vill man undvika en människa som man skyr som pesten flyttar man inte 60 meter bredvid.

Enligt JS så tyckte H "jätteilla" om L, att L förföljde henne.
Själv förföljde hon hennes cacher och wiggar som sagt.

H påstår då att L "dyker upp på ställen för att söka kontakt", att L försöker övertyga H om att S är hennes är Hs version. " Det har varit många detaljer som stört Hanna."
H har tydligen sagt att L talar om Hs barn som om de skulle vara hennes, vilket låter mer långsökt än trovärdigt:
"Lena har också pratat om Hannas barn som sina."

Med tanke på hur intima och förtroliga de varit under så lång tid (H och JS) så finner jag det märkligt att H släpper all info om L strax innan mordet:

"Första gången Hanna nämnde det var innan Lena mördades."

Det får mig att undra om nåt specifik har hänt förutom cachekriget i april. Det nämner han dock inte.
Hon har däremot pratat om sin relation och L som den som förhindrar en återförening.
"J har påtalat att de var två om otroheten. J tyckte att hon dömde Lena väldigt hårt i jämförelse med hur hon dömde Stefan."

" För Hanna var resan jätteviktig. Vid den tiden var Hanna jätteledsen över att kärnfamiljen splittrades och egentligen ville hon komma tillbaka till Stefan."
Senast redigerad av develi 2021-02-02 kl. 20:37.
Citera
2021-02-02, 20:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

SD verkar arbeta så.

Jag trodde också det var en schemalagd händelse och blev därför överraskad att det stod i domen att den var manuell. Hur nu teknikerna kunde komma fram till det, därav min fråga till Avel.
Citera
2021-02-02, 20:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Angående tiden då HD och K träffades, så hittade jag ett annat inlägg:

Sida 117-118 osv A. 163

Hanna skriver 14:43 till Stefan att hon slutar jobbet

Klockan 15:34 skriver hon till Stefan om W och Jensen (nån slags kick off)
Stefan svarar på det.

Klockan 16:36
Stefan: "Slagit ihop"
"Det ska bli så bra nu"

HD klockan 16:39
"Har allt klarat utom lösningen på Janis myst..."
"Nästan..."

Tid för reflektion: Detta stämmer i tid med när Judi*t (grannen stötte på henne i skogen
på eftermiddagen jag TROR hon säger mellan 16-17. Och sen slinker Hanna in på SD's tomt)

Klockan 16:46
Stefan: "Har ej kollat esta"

Klockan 17:37
Hanna: "Kolla om du får åka utomlands..."

Klockan 17:41
Stefan: "Hon vet jag ska bort"

Klockan 17:45
Hanna: "Messa när du är klar."

Stefan skulle ju hem till Hanna och barnen och äta glass efter han slutat jobbet.
Finns det bevis på att han faktiskt var där och ingen annanstans?
Han säger själv att han var hemma när Polisen ringde och ville att han skulle komma dit på ett andra förhör, vilket borde ha varit runt den tiden? Jäkla snabb fika i så fall?
Finns mastuppkopplingar från Hannas mobil nånstans?
Hon säger själv att hon var ute på promenad i skogen EFTER att Stefan åkt in på sitt andra förhör vilket ju då inte stämmer med vittnet?

Och K har väl också berättat att HD och hon satt och pratade på K's tomt en stund på em?
Så många oklarheter...

Får återkomma kanske, har inte riktigt tid nu.

Lite kort 15 maj- 18:
14:15-14:48 är SD på jobbet
14:56-15:45 är SD på förhör
16:46-16:47 är SD på väg hem till Hjärsta
16:49-17:28 är SD i Hjärsta
17:28-17:31 är SD på väg till förhör
17:50- 18:20 förhör
Citera
2021-02-02, 20:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag trodde också det var en schemalagd händelse och blev därför överraskad att det stod i domen att den var manuell. Hur nu teknikerna kunde komma fram till det, därav min fråga till Avel.

Ja, det verkar lattjo när man ser att SD har det som vana att lägga in påminnelser.
Om de andra xx.00.00-episoderna är planlagda och 00.00.00 en aktiv händelse så vet jag inte hur liten chans det är att sådant kan ske.
Men i det här fallet verkar förresten inget vara omöjligt.
Citera
2021-02-02, 21:01
Medlem
Citat:

SD verkar arbeta så.

Det går att kolla. Men jag har varit inne på det förut att en ologisk schemaläggning bara ligger honom i fatet. Man ska vara väldigt säker på att spår efter den inte är kvar. Detta kikar man efter i programvaran jag var inne på förut:

Koden i händelseloggen för att en sådan schemalagd händelse läggs till är 4698. (Windows 2003 och tidigare hette den 602)

4699 är koden i loggen för att den raderas. Syns alltså om han tar bort schemaläggningen.

4700 att schemaläggningen sätts igång.

4701 avslutas.

4702 att den uppdateras.

Ni fattar nu varför jag tjatar om dessa loggar va?
Senast redigerad av Avel 2021-02-02 kl. 21:07.
Citera
2021-02-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Får återkomma kanske, har inte riktigt tid nu.

Lite kort 15 maj- 18:
14:15-14:48 är SD på jobbet
14:56-15:45 är SD på förhör
16:46-16:47 är SD på väg hem till Hjärsta
16:49-17:28 är SD i Hjärsta
17:28-17:31 är SD på väg till förhör
17:50- 18:20 förhör

15:55 ser han ut att radera Telegram. Tolkar minimum av info i fupen men tidsstämplar i IT-protokoll vad gäller cache för Telegram ser ut att luta åt den tiden. Har ju skrivit en avhandling här i tråden nånstans hur polisen hade kunnat kolla när raderat. De kan ju ha gjort det men det är inte redovisat.
Citera
2021-02-02, 21:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Detta har jag undrat över flera ggr sedan jag läste FUP. K*rin uppger väl dessutom fler tider då HD ringde. Hon nämnde både fm och em. HD och hon träffades ju även flera ggr den dagen.
Henne borde man ha pressat lite mer. Hon duckar för frågor i TR för att skydda både HD och SD (min egen uppfattning). Hon vet MER!

Ska se om jag hittar inlägget jag skrev i våras om tiderna..

Edit
Lägger till det jag skrev i våras:

A.150 S.352
Förhör med K*arin (2018 - juni)
Hon minns tisdagen som att H*anna ringde henne på eftermiddagen och berättade att hennes dotter inte ville gå på kickoffen på Jensen. Hon tror runt 16.00
Senare på kvällen kom H*anna hem till K*arin och berättade att SD var inne på förhör och att det var då hon fick veta att Lena var försvunnen.

A.150 S.365
Förhör med K*arin (2019 - augusti)
"K*arin tror att H*anna ringer till henne på morgonen runt 10-tiden, i alla fall innan lunch.
H*anna hade blivit uppringd av Lenas äldsta son N*a och behövde telefonnumret till S*tefan för att Lena var försvunnen." De kan ha pratat 2 ggr i telefon den dagen.
Det K*arin vet med säkerhet är iaf att första gången så handlar det om att N*a har hört av sig.

A.150 S.366-367
K*arin visste inte om att SD var misstänk vid tidpunkten. Varken HD, SD eller svärfadern berättade något om det. Det var först när de var på väg hem från USA som hon fick reda på det.

Intressant:

Dom pratade om förhören, men inte om detaljer.
"K*arin fick reda på att J*erry och S*tefan var, gjorde nånting under natten. De cyklade eller geochachade tror hon." S.367

"S*tefan och H*anna har båda varit där innan händelsen (fyndplatsen) och har sagt att det måste finnas spår av dom där. De sa det i närtid till när Lena påträffades på den platsen" S.368

A.150 S.365
Förhör med K*arin

"K*arin tror att H*anna ringer till henne på morgonen runt 10-tiden, i alla fall innan lunch.
H*anna hade blivit uppringd av Lenas äldsta son N*a och behövde telefonnumret till S*tefan för att Lena var försvunnen."

Rena snurren! Sanningen borde väl inte vara så svår att få rätt?

Annat: Vem är mannen?

Aktbilaga 151 sida 139
En man är ute och går med sin hund runt 23-00 kvällen den 14e maj och hör ett otäckt skrik från skogen. Han blir rädd. Senare kopplade han ihop det med Lenas försvinnande.
Ja, det vore intressant att veta tider eftersom det trots allt är ett hett ämne som pressas i förhör och H är inte trovärdig - av den enkla anledningen att hon omhuldar S och skyr L som pesten likaväl.

Vart är följdfrågor till vittnen? Vart är frågor öht till KJ tex vs det JG sägs ringa och fråga hennes man?
JG frågar efter L som han ska utesluta som om han vore fru justitia själv?
Jag anspelar på blindbock ang hennes ögonbindel och inte neutral bas.
Han som vill undvika hennes cacher men frågar efter koordinater och kallar LW för schizofren. H är inte sen att haka på likt i förhör. LW är mycket, mycket sjuk vill hon förmedla, S ett offer för henne.

Det är som om det gått troll i offerroller att gömma sig i och som bejakas fullt ut med offret som syndabock.
Jag köper inte denna bild i en icke färdig mordutredning med så mycket diffust. Det är kontraproduktivt.

Det är LW som är ett mordoffer och mördare ska fast. Basic fact.
Senast redigerad av develi 2021-02-02 kl. 21:15.
Citera
2021-02-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ja, det verkar lattjo när man ser att SD har det som vana att lägga in påminnelser.
Om de andra xx.00.00-episoderna är planlagda och 00.00.00 en aktiv händelse så vet jag inte hur liten chans det är att sådant kan ske.
Men i det här fallet verkar förresten inget vara omöjligt.

Men de andra händelserna är nog tider i kalendern för olika aktiviteter som han lagt in du menar.

Möte kl 9 blir ju kl 09:00:00 i kalendern då.
Citera
2021-02-02, 21:09
Medlem
Citat:
Jag har återigen lyssnat på IT-nissens vittnesmål..
Han verkar inte veta vad han pratar om, han vet inte och känns som om han inte gjort sitt jobb, alternativt en praktikant.
Kan ni lyssna igen, hans tafatthet är pinsam.. JE, 42 minuter av svammel

Dessutom kompisen till HD, KH, oj vad hon våndas.
Hon vet eller anar, men vågar inte tala ut i rätten, kan jag förstå, när hon bor två hus ifrån SD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in