2021-02-02, 20:38
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Tro inte på någon som vet exakt vad som kommer att hända.

Det vet de inte.
Word

Edit; en sund skepticism är vad som gäller
Citera
2021-02-02, 20:38
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Squeesen har redan vart idiot. Det blir ingen.

Squeezen har inte redan varit än din pappskalle

När Hedgefonderna börja täcka sina shorts, då börjar Squeezen.

Mvh
Citera
2021-02-02, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Ej jag sa t dig vänta o se manen den har flygit de klart den gå ner oxå idiot jag e fortfarande 688k plus just nu han ba minus hahaha vänta o de ist för snacka. Hedge funds måste köpa tillbaka mer än 130% av Aktierna
Edit: va 688k plus i stägning igår så betydligt mer back nu men lovar er kommer skicka bild senare på miljonen
-57% och en kurs under 100$ Satan vilken smäll du gick på. Du måste ju förlorat mer än 300k bara ikväll.... finns o pm om du behöver snacka
Citera
2021-02-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Squeezen har inte redan varit än din pappskalle

När Hedgefonderna börja täcka sina shorts, då börjar Squeezen.

Mvh

DET ÄR DET DEM GJORT SEN I FREDAGS DITT MÄHÄ.
Citera
2021-02-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Om folk tar sitt liv så njuter du väl och vitvarumongot?
Nej, det gör jag inte. Jag har ingenting emot att ideer trumfar pengar. Jag är dock skeptisk till arbetsfria inkomster. Det är som upplagt för bondfångeri.
Citera
2021-02-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
Du svarar ett ökänt troll.
Jag är inget troll. Du är.
Citera
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
DET ÄR DET DEM GJORT SEN I FREDAGS DITT MÄHÄ.

https://isthesqueezesquoze.com/

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
-57% och en kurs under 100$ Satan vilken smäll du gick på. Du måste ju förlorat mer än 300k bara ikväll.... finns o pm om du behöver snacka

Han har inte förlorat en krona. Han har nämligen inte SÅLT.
Citera
2021-02-02, 20:45
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungtung
Visst. Men problemet kvarstår om det inte finns aktier att köpa den dagen dom ska lämnas tillbaka. Då hjälper det inte att dom artificiellt har fått ned priset. Ska dom köpa, så måste någon sälja. Om WSB håller linjen så fungerar det inte. HF gambling består av att dom lyckas psyka pappershänder att sälja, i tillägg till en ännu högre insats.

Angående täckta positioner, jag citerar mig själv från tidigare idag
De första fem dagarna omsattes det 700 miljoner aktier, d.v.s. 10 gånger fler än totala floaten. I fredags omsattes det 50 miljoner, igår 37 och hittills idag 67 miljoner.
Eftersom varje aktie omsätts flera gånger i så hög takt har det inte funnits några som helst problem att köpa aktier och lämna tillbaks.
Varje aktie kom återköps och lämnas tillbaks, kan säljas ytterligare en gång så att nästa blankare kan återköpa. Det är så det snurrat på i snabb takt när de blankare som velat eller varit tvungna, har köpt ut sig ur positionerna.

Du hänvisade själv till S3 och enligt dem är antalet blankade aktier nu nere i 26 miljoner. Sedan kan du själv räkna ut vad det blir i procent. Det spelar egentligen inte så stor roll i sammanhanget eftersom handeln i aktien är så oerhört mycket större än det totala antalet blankade aktier.
Citat:
S3 Partners: GameStop Short Interest At $5.81 Bln - Number Of GameStop Shares Shorted At 26.09 Mln (prev 27.13 Mln)

Citat:
Ursprungligen postat av gpa
1. Ska bli kul att se filmen när den nu kommer. 2. Så nu vet några till att idéer och råd från SSU är värdelösa
Haha, ja.
https://ibb.co/g44L5RC
Experterna på SSU kallar den "undervärderad".
Senast redigerad av ksv 2021-02-02 kl. 20:49.
Citera
2021-02-02, 20:54
Medlem
Hur känns det när aktien kommer öppna på mellan 40-60$ imorgon? Är ni nöjda då varför sålde ni inte i torsdags?
Citera
2021-02-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
De första fem dagarna omsattes det 700 miljoner aktier, d.v.s. 10 gånger fler än totala floaten. I fredags omsattes det 50 miljoner, igår 37 och hittills idag 67 miljoner.
Eftersom varje aktie omsätts flera gånger i så hög takt har det inte funnits några som helst problem att köpa aktier och lämna tillbaks.
Varje aktie kom återköps och lämnas tillbaks, kan säljas ytterligare en gång så att nästa blankare kan återköpa. Det är så det snurrat på i snabb takt när de blankare som velat eller varit tvungna, har köpt ut sig ur positionerna.

Du hänvisade själv till S3 och enligt dem är antalet blankade aktier nu nere i 26 miljoner. Sedan kan du själv räkna ut vad det blir i procent. Det spelar egentligen inte så stor roll i sammanhanget eftersom handeln i aktien är så oerhört mycket större än det totala antalet blankade aktier.
Haha, ja.
https://ibb.co/g44L5RC
Experterna på SSU kallar den "undervärderad".

Jag hänvisade inte till S3, läs inlägget igen så förstår du vad jag visade till.

Angående volymerna så ja, visst, igen. Men det beror då på vem man menar är köparen av aktien. Att 2 eller flere HF köper och säljer miljontals aktier mellan varandra med enda syfte att få ned priset, hjälper de inte med att täcka positionerna. Det hjälper de enbart att få ned priset, för att sedan utlösa säljpanik hos säljare som har aktier de kan köpa för at på riktigt täcka positionerna, men till ett lägre pris.

Det är för mig ganska uppenbart vilka som har köpt och sålt aktier mellan varandra de sista dagarna, utan att jag kan ge dig en källa på det.
Citera
2021-02-02, 21:02
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Hur känns det när aktien kommer öppna på mellan 40-60$ imorgon? Är ni nöjda då varför sålde ni inte i torsdags?

Sekunden man köpte aktien visste man ju att det är stor risk för noll. Gjorde det mest för att jävlas med hedgefonderna. Känns varken bu eller bä här. Men det är klart, om man skulle satt in mer än 10% av portföljen kanske man hade varit mer less.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in