2021-02-02, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Arven ga AE økonomisk frihet til å ta ut skilsmisse, ta med seg barna og flytte til huset hun senere ville arve, barndomshjemmet på Gjøvik.

TH sier jo selv at "da ble jeg litt redd ... for skilsmisse ..., en av de halve setningene han serverte i NRK-intervjuet.

Dette ble jo forhindret da han tvang på henne ektepakten, ble syk og utbrent, og sikkert "trengte" henne veldig mye i denne perioden.

Jeg har mye tro på at TH har manipulert og truet, like gjerne sine nærmeste som forretningsforbindelser, og det har han gjort gjennom hele livet. Slik som nå, når han er siktet for drap.

Så langt er TH den eneste som er siktet for drap på AE. Fordi han drepte henne. Selv.
Jeg har mer tro på at TH har blitt oppfattet slik i forretningslivet, det har vært mange skjebner i forbindelse med utbyggingen på Kvitfjell kan jeg tenke meg, f.eks. arvingen N@gell Erics0n har jo gått på en del smell opp igjennom tidene. Sikkert kjipt og mye nedverdigende man må bite i seg da. Tror du ikke? Men som sagt, det var bare et eksempel.
Tror ikke TH har satt av så mye tid til andre ting enn forretning, det leder ofte til suksess, men sjelden på andre plan enn forretningslivet.
Citera
2021-02-02, 16:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Så du mener st TH allerede da drev med villeding - at han konstruerte en utroskaphistorie, og oppsøkte en liksom-beiler og drapstruet ham, for så å skrive om drapstrusselen i notatboken sin, slik at storyen ble troverdig.

Nei, det har jeg ikke mye tro på!

Når det gjelder hvor vidt AEH vurderte å flytte til moren i tiden rundt 1993, er en helt annen ting. Det er ingen som benekter at ekteskapet var på et kritisk punkt i den tiden. Selv TH medgir at han fryktet det i den tiden.
Ellers vil jeg ikke påstå at det er løgn fra THs siden, selv om hans oppfattelse av ekteskapet ikke nødvendigvis samsvarer til en hver tid med AEHs oppfattelse.
En krangel i et samliv kommer veldig ofte ikke lenger enn, en diskusjon om det overhodet finnes et problem.
Fornektelse er ikke nødvendigvis løgn. Taim will (ikke nødvendigvis) sjåw, dessverre!

Det er slik at AE ikke hadde sett denne personen på nesten 15 år i 1993, han som TH skal ha mistenkt for å være utro med AE. Så det virker mere som at TH har truet henne til å si det som han ville at hun skulle si. AE har ikke turt å si annet enn det som TH ville at hun skulle si. Han har antakeligvis vært helt klin gærn.
Citera
2021-02-02, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Såvdt jeg kan se her, så ble eiendomsrett overført til Tom Hagen 02.02.94
G.nr 107 B.nr. 2029
Som du ser i kilden jeg lenket til, så er ikke alle enig med deg om dette. DrSn!ffer har også hatt innvendinger til disse tingene. Dette har blitt diskutert tidlig i tråden.
Jeg går ikke inn på alle lenker som postes her, men registrerer uenighet omkring dette, både i media og her i tråden.
Citera
2021-02-02, 16:24
Medlem
Citat:
Det kan hende at det aldri ble gjennomført. Det var veldig storm i ekteskapet rundt 1993. Var det ikke da en person ble truet også? TH ble anmeldt for trusler. TH skar i stykker sine egne dekk, og anmeldte denne personen for dette. På den måten ville personens anmeldelse fremstå mer som en hevn enn hva som er fakta. Må ha vært jævlig for henne å bo der sammen med han. En uke før jul ble den ekteskapskontrakten laget.

Ja sikkert et helvetes-år, det året han ikke greide å gå på jobb. Jeg orker ikke å tenke på det engang. Hvordan det kan ha vært å måtte være i hus med han, dag og natt.

Citat:
Jeg har mer tro på at TH har blitt oppfattet slik i forretningslivet, det har vært mange skjebner i forbindelse med utbyggingen på Kvitfjell kan jeg tenke meg, f.eks. arvingen N@gell Erics0n har jo gått på en del smell opp igjennom tidene. Sikkert kjipt og mye nedverdigende man må bite i seg da. Tror du ikke? Men som sagt, det var bare et eksempel.
Tror ikke TH har satt av så mye tid til andre ting enn forretning, det leder ofte til suksess, men sjelden på andre plan enn forretningslivet.

I forretningslivet er det lover og regler, og advokater som kan bistå om det blir veldig tøffe tak, eller uenigheter kan avgjøres i retten.

Men i hjemmet kan hva som helst foregå, uten at noen som helst ser hva som skjer og uten at noen griper inn om det går over styr.

TH sier selv at han er helt sikker på at ingen har slått eller sparket for å skade. Han benekter egentlig ikke at slag og spark har forekommet, bare, at om slag og spark har forekommet, så har det ikke vært hensikten å skade.

Øyeskaden til AE er jo veldig synlig på bilder. Jeg har ikke sett at skaden har vært kommentert andre steder enn her på forumet. TH har ikke engang blitt spurt om skaden hennes.
Citera
2021-02-02, 16:33
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Som du ser i kilden jeg lenket til, så er ikke alle enig med deg om dette. DrSn!ffer har også hatt innvendinger til disse tingene. Dette har blitt diskutert tidlig i tråden.
Jeg går ikke inn på alle lenker som postes her, men registrerer uenighet omkring dette, både i media og her i tråden.

Det jeg refererer til nå er grunnboken. Man kan logge seg inn der og hente ut dette. Det heter Statens Kartverk.
Link til dokument for S4 er her: https://seeiendom.kartverket.no/eiendom/3029/107/200/0/0
Trykk på "vis grunnboken" (krever id-brikke)

Uenig kan man være. Hvis alle hadde vært enig, så hadde det ikke vær behov for noe debattforum som dette.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-02-02 kl. 16:39.
Citera
2021-02-02, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja sikkert et helvetes-år, det året han ikke greide å gå på jobb. Jeg orker ikke å tenke på det engang. Hvordan det kan ha vært å måtte være i hus med han, dag og natt.

I forretningslivet er det lover og regler, og advokater som kan bistå om det blir veldig tøffe tak, eller uenigheter kan avgjøres i retten.

Men i hjemmet kan hva som helst foregå, uten at noen som helst ser hva som skjer og uten at noen griper inn om det går over styr.

TH sier selv at han er helt sikker på at ingen har slått eller sparket for å skade. Han benekter egentlig ikke at slag og spark har forekommet, bare, at om slag og spark har forekommet, så har det ikke vært hensikten å skade.

Øyeskaden til AE er jo veldig synlig på bilder. Jeg har ikke sett at skaden har vært kommentert andre steder enn her på forumet. TH har ikke engang blitt spurt om skaden hennes.
Dette er ikke sant. TH har benektet slag og spark. Videre har brukere her i tråden, analysert utsagnet dithen, at siden han i avhør hadde sagt, at han ikke hadde benyttet slag og spark, så måtte det bety at han faktisk hadde gjort akkurat det. Ingen har vært kreativ nok til å anta at han har fått et direkte spørsmål om dette.
Det er oppsiktsvekkende hvor rødglødende hatet rettet mot TH er her. Jeg synes at det er så bemerkelsesverdig, at det har blitt en del av forsvinningsgåten.
Citera
2021-02-02, 16:49
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Dette er ikke sant. TH har benektet slag og spark. Videre har brukere her i tråden, analysert utsagnet dithen, at siden han i avhør hadde sagt, at han ikke hadde benyttet slag og spark, så måtte det bety at han faktisk hadde gjort akkurat det. Ingen har vært kreativ nok til å anta at han har fått et direkte spørsmål om dette.
Det er oppsiktsvekkende hvor rødglødende hatet rettet mot TH er her. Jeg synes at det er så bemerkelsesverdig, at det har blitt en del av forsvinningsgåten.

Er det oppsiktsvekkende hvis noen er sint på TH for at han drap eller fikk drept Anne Falkevik? En uskyldig forsvarsløs dame på nesten 70.
Ikke nok med at han drev psykisk vold i flere titalls år, men han skulle altså få henne drept til slutt når hun bestemte seg for å dra sin vei, og så syntes du at man ikke har noen grunn til å være sint på TH?
Citera
2021-02-02, 16:53
Avslutad
Citat:
Det er slik at AE ikke hadde sett denne personen på nesten 15 år i 1993, han som TH skal ha mistenkt for å være utro med AE. Så det virker mere som at TH har truet henne til å si det som han ville at hun skulle si. AE har ikke turt å si annet enn det som TH ville at hun skulle si. Han har antakeligvis vært helt klin gærn.
Hvordan kan du vite at de ikke hadde truffet hverandre på nesten 15 år? Det kan jo bare den personen og AEH vite....!
Citera
2021-02-02, 16:56
Avslutad
Citat:
Er det oppsiktsvekkende hvis noen er sint på TH for at han drap eller fikk drept Anne Falkevik? En uskyldig forsvarsløs dame på nesten 70.
Ikke nok med at han drev psykisk vold i flere titalls år, men han skulle altså få henne drept til slutt når hun bestemte seg for å dra sin vei, og så syntes du at man ikke har noen grunn til å være sint på TH?
Dette er det bare AEH som kan vite, i den grad som du forfekter det.
Citera
2021-02-02, 16:59
Medlem
Citat:

Jeg har hørt det samme at AE ikke hadde sett den personen på 15 år da TH gikk amok og herpa en bil og leverte falsk anmeldelse. Og at den utroskapshistorien var ren innbildning.
Citera
2021-02-02, 17:02
Medlem
Citat:
Det jeg refererer til nå er grunnboken. Man kan logge seg inn der og hente ut dette. Det heter Statens Kartverk.
Link til dokument for S4 er her: https://seeiendom.kartverket.no/eiendom/3029/107/200/0/0
Trykk på "vis grunnboken" (krever id-brikke)

Uenig kan man være. Hvis alle hadde vært enig, så hadde det ikke vær behov for noe debattforum som dette.

Det er første gangen jeg har hørt om at noen er redd for å klikke på kartverkets side
Citera
2021-02-02, 17:04
Medlem
Citat:

Du vet ikke hva som er sant eller usant selv om du tror det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in