Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Har ikke sett kilden din. Uansett, ektepakten er tinglyst og registrert som heftelse på S4. AE mistet sin halvpart av S4, og ble etter 1993 avskåret fra verdistigning av felles eiendom. Helt uavhengig av hva som står i grunnboken.
Jeg synes det er mye som tyder på at AE vurderte å flytte til moren på Gjøvik etter at stefaren døde. Det kan hende at hele utroskapshistorien er konstruert eller diktet opp, for å hindre AE i å ta med seg barna og flytte til moren på Gjøvik.
Så du mener st TH allerede da drev med villeding - at han konstruerte en utroskaphistorie, og oppsøkte en liksom-beiler og drapstruet ham, for så å skrive om drapstrusselen i notatboken sin, slik at storyen ble troverdig.
Nei, det har jeg ikke mye tro på!
Når det gjelder hvor vidt AEH vurderte å flytte til moren i tiden rundt 1993, er en helt annen ting. Det er ingen som benekter at ekteskapet var på et kritisk punkt i den tiden. Selv TH medgir at han fryktet det i den tiden.
Ellers vil jeg ikke påstå at det er løgn fra THs siden, selv om hans oppfattelse av ekteskapet ikke nødvendigvis samsvarer til en hver tid med AEHs oppfattelse.
En krangel i et samliv kommer veldig ofte ikke lenger enn, en diskusjon om det overhodet finnes et problem.
Fornektelse er ikke nødvendigvis løgn. Taim will (ikke nødvendigvis) sjåw, dessverre!