2021-02-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
I lomma på TH. Han fikk tjent seg noen kroner, og samtidig sikret seg at AE ikke hadde noe sted å trekke seg tilbake.

Ektepakten ble underskrevet like før jul 1993. Og 1993 var det året TH jobbet fra fem om morgenen til midnatt, for at OL på Lillehammer skulle kunne gjennomføres. Ifølge ham selv.

TH ble utbrent det året. Det sier han selv.

Så, jeg lurer på om renovering av huset på Gjøvik i det hele tatt ble gjennomført?

Kan det tenkes at TH i ektepakten forpliktet seg til å gjennomføre en detaljert oppussing som aldri ble utført?

TH er nok ille å være sammen med til hverdags. Men i en utbrent tilstand? Hvordan arter Møtt-veggen-modus seg for en person som han der.

Sikkert ikke bare bare å forsøke å minne han på oppussingsarbeidene på Gjøvik.
Citera
2021-02-02, 13:07
Medlem
Citat:
Hehe, du har visst endel å lære ang. AEs slekt.

Les her

Link

https://www.geni.com/people/Ragnhild-Jorunn-Rasmussen/6000000132441644879
Citera
2021-02-02, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Les her

Link

https://www.geni.com/people/Ragnhild-Jorunn-Rasmussen/6000000132441644879
Det var der jeg oppdaget dødsannonsen - at det sto "min mann, min elskede far, min gode svigerfar og snille bestefar", og at R@gnvald sto oppført med ett barn - samme som R@gnhild.
Citera
2021-02-02, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Dummeste jeg har lest på lenge, å det viser også at OP har 0 kompetanse å forklare hva byggeskikk er.
Det finnes bilder som viser det motsatte av det du påstår, så det er en realitet.
Citera
2021-02-02, 14:47
Avslutad
Citat:
"Humper i veien", som han kalte det. Men det er forskjell på det og alvorlige ekteskapsproblemer, og at han frykter konsekvensene økonomisk og sosialt ved en skilsmisse. Han kan ikke lengre si da at AE syntes at de hadde et godt ekteskap.
Poenget er at han pynter på sannheten.
Han lyver om mye.
Han lyver om hevn og at han ikke har problemer med å gi bort noe.
I tillegg driver han skuespill der han later som at han gråter.
TH har vist seg gang på gang at ikke er til å stole på. Manipulator, det er det han er, noe som bekreftes av politiet. De kaller han villedende og kontrollerende. Prøver å ta over hele avhøret.
Den serbiske politimannen kalte han for "pjusk", noe som tyder på at også han mener at det bare er skuespill alt sammen.
Utifra de opplysningene du legger til grunn, kan man ikke påstå at TH lyver, og det vet både politi og rettsvesen. Det er ikke opp til politiet å avgjøre uansett. Politiet har ikke nok til å tiltale TH, så det er svært motsigende det du påstår.
Du må rett og slett innse at politiet ikke har bevis for å påstå noe som helst - politiet har innsett dette selv.
Siktelsen kan ha vært nødvendig, av årsaker vi ikke kjenner til.
Jeg tror ikke at TH er så dum at han har ignorert så mange risikoer, som han må ha gjort hvis han er GM.
Citera
2021-02-02, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ektepakten ble underskrevet like før jul 1993. Og 1993 var det året TH jobbet fra fem om morgenen til midnatt, for at OL på Lillehammer skulle kunne gjennomføres. Ifølge ham selv.

Så, jeg lurer på om renovering av huset på Gjøvik i det hele tatt ble gjennomført?

Kan det tenkes at TH i ektepakten forpliktet seg til å gjennomføre en detaljert oppussing som aldri ble utført?

TH er nok ille å være sammen med til hverdags. Men i en utbrent tilstand? Hvordan arter Møtt-veggen-modus seg for en person som han der.

Overføringen av S4 til THs særeie ble ikke oppført i grunnboken, så det ble i alle fall ikke gjennomført.

Jeg lenket til kilde igår:

https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-skulle-ikke-fa-en-krone-av-milliardformuen-1.14998469

Endringene om å overføre boligen til Tom Hagens særeie fra 1993 ble imidlertid ikke bokført i grunnboken, som innebærer at Anne-Elisabeth Hagen fortsatt ville eid sin del av huset.
Senast redigerad av Havhest 2021-02-02 kl. 15:08.
Citera
2021-02-02, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Overføringen av S4 til THs særeie ble ikke oppført i grunnboken, så det ble i alle fall ikke gjennomført.

https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-skulle-ikke-fa-en-krone-av-milliardformuen-1.14998469

Endringene om å overføre boligen til Tom Hagens særeie fra 1993 ble imidlertid ikke bokført i grunnboken, som innebærer at Anne-Elisabeth Hagen fortsatt ville eid sin del av huset.

Har ikke sett kilden din. Uansett, ektepakten er tinglyst og registrert som heftelse på S4. AE mistet sin halvpart av S4, og ble etter 1993 avskåret fra verdistigning av felles eiendom. Helt uavhengig av hva som står i grunnboken.

Jeg synes det er mye som tyder på at AE vurderte å flytte til moren på Gjøvik etter at stefaren døde. Det kan hende at hele utroskapshistorien er konstruert eller diktet opp, for å hindre AE i å ta med seg barna og flytte til moren på Gjøvik.
Citera
2021-02-02, 15:42
Avslutad
Citat:
Har ikke sett kilden din. Uansett, ektepakten er tinglyst og registrert som heftelse på S4. AE mistet sin halvpart av S4, og ble etter 1993 avskåret fra verdistigning av felles eiendom. Helt uavhengig av hva som står i grunnboken.

Jeg synes det er mye som tyder på at AE vurderte å flytte til moren på Gjøvik etter at stefaren døde. Det kan hende at hele utroskapshistorien er konstruert eller diktet opp, for å hindre AE i å ta med seg barna og flytte til moren på Gjøvik.
Så du mener st TH allerede da drev med villeding - at han konstruerte en utroskaphistorie, og oppsøkte en liksom-beiler og drapstruet ham, for så å skrive om drapstrusselen i notatboken sin, slik at storyen ble troverdig.

Nei, det har jeg ikke mye tro på!

Når det gjelder hvor vidt AEH vurderte å flytte til moren i tiden rundt 1993, er en helt annen ting. Det er ingen som benekter at ekteskapet var på et kritisk punkt i den tiden. Selv TH medgir at han fryktet det i den tiden.
Ellers vil jeg ikke påstå at det er løgn fra THs siden, selv om hans oppfattelse av ekteskapet ikke nødvendigvis samsvarer til en hver tid med AEHs oppfattelse.
En krangel i et samliv kommer veldig ofte ikke lenger enn, en diskusjon om det overhodet finnes et problem.
Fornektelse er ikke nødvendigvis løgn. Taim will (ikke nødvendigvis) sjåw, dessverre!
Senast redigerad av Havhest 2021-02-02 kl. 15:53.
Citera
2021-02-02, 15:50
Medlem
Citat:
Så du mener st TH allerede da drev med villeding - at han konstruerte en utroskaphistorie, og oppsøkte en liksom-beiler og drapstruet ham, for så å skrive om drapstrusselen i notatboken sin, slik at storyen ble troverdig.

Nei, det har jeg ikke mye tro på!

Arven ga AE økonomisk frihet til å ta ut skilsmisse, ta med seg barna og flytte til huset hun senere ville arve, barndomshjemmet på Gjøvik.

TH sier jo selv at "da ble jeg litt redd ... for skilsmisse ..., en av de halve setningene han serverte i NRK-intervjuet.

Dette ble jo forhindret da han tvang på henne ektepakten, ble syk og utbrent, og sikkert "trengte" henne veldig mye i denne perioden.

Jeg har mye tro på at TH har manipulert og truet, like gjerne sine nærmeste som forretningsforbindelser, og det har han gjort gjennom hele livet. Slik som nå, når han er siktet for drap.

Så langt er TH den eneste som er siktet for drap på AE. Fordi han drepte henne. Selv.
Citera
2021-02-02, 15:58
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Såvdt jeg kan se her, så ble eiendomsrett overført til Tom Hagen 02.02.94
G.nr 107 B.nr. 2029

Edit: 3029 og ikke 2029.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-02-02 kl. 16:32.
Citera
2021-02-02, 15:59
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Det kan hende at det er slik. For stefaren døde 31 mai 1993.
Kanskje var planen at hun skulle bo i en etg, mens moren bodde i den andre etasjen. Det er et stort hus.
Citera
2021-02-02, 16:08
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Det kan hende at det aldri ble gjennomført. Det var veldig storm i ekteskapet rundt 1993. Var det ikke da en person ble truet også? TH ble anmeldt for trusler. TH skar i stykker sine egne dekk, og anmeldte denne personen for dette. På den måten ville personens anmeldelse fremstå mer som en hevn enn hva som er fakta. Må ha vært jævlig for henne å bo der sammen med han. En uke før jul ble den ekteskapskontrakten laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in