2021-02-02, 14:18
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Jag har också många gånger ställt frågan "Hur ska ett bevis för valfusk se ut?", utan att någonsin ha fått ett svar från någon.

Den frågan är bäst att ställa till den som hävdar valfusk. Eller så frågar du dej själv. Eller så googlar du. Eller så kollar du Wikipedia.
Mitt svar är: Det är alltid den sittande makten som valfuskar. (Putin)
Valfusk är det när vinnaren får över 100% av rösterna. Valfusk är det när valdeltagandet är högre än 100%. Valfusket såg ut 2020 såsom det alltid sett ut i USA. Sidney Powell sa att det valfuskats sen 60-talet, det är bara att kolla tidigare undersökningar.

Mike Pence
2021-02-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Varför skulle vi misstänka valfusk? Alla så kallade bevis som kommit fram har enkelt kunnat motbevisats med fakta. Det finns inte några trovärdiga argument, vilket du själv är ett levande bevis på. Frågan är varför en så stor del av befolkningen agerar nyttiga idioter för Trumps propaganda

Du vill alltså inte säga vad som är ett godtagbart bevis för dig?
2021-02-02, 14:53
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Jag vet att det inte är ett bevis för valfusk. Som jag har skrivit många gånger tidigare, "Det finns inget solklart bevis eller någon smoking gun för att valfusk har ägt rum". Jag har också många gånger ställt frågan "Hur ska ett bevis för valfusk se ut?", utan att någonsin ha fått ett svar från någon.

Som sagt, det finns inga klockrena bevis. Det är extremt svårt att bevisa ett omfattande valfusk utan erkännanden. Däremot finns det väldigt många saker som tyder på valfusk. Som exempel kan jag ta Bush administrationen och invasionen av Irak. Enligt dem och massmedia handlade det om att Irak hade massförstörelsevapen, vilket du kanske också tror på? Men jag och många andra är väl medvetna om att rika globalister ville att USA skulle invadera Irak, så att de kunde komma åt deras naturresurser, samt sälja vapen till militären. Bush har aldrig åtalats för detta, eller ens fått några riktiga konsekvenser för det, trots att väldigt många människor vet varför han gav order om kriget.

Vad jag försöker säga är att bara för att du inte kan bevisa ett brott, betyder inte det att det inte har skett. Att Biden inte har åtalats för valfusk har jag full förståelse för, då det som sagt inte finns några riktiga bevis. Vad jag inte förstår är att det finns en del människor som inte ens misstänker valfusk. De flesta som röstade på Trump tror att det fuskades, och tom en liten del av de som röstade på Biden tror det. Lägg därtill alla människor utanför USA. Det är inte en liten grupp människor vi pratar om.

Har lite svårt att se kopplingen mellan Bush/Irakkriget och påstått valfusk 2020. Misstänker att det kräver en konspirationsteoretisk hjärna "tränad att se mönster" för det.
Hursom, man måste ha levt under en sten för att ha missat avskyn mot Bush och Irakkriget. Upp emot 10 miljoner människor protesterade samtidigt i vad som benämnts "den största fredsdemonstrationen sedan protesterna mot Vietnamkriget". I Stockholm och Göteborg bl a samlades 10000-tals människor.

Jag skulle vilja säga att ovanstående exempel faktiskt talar emot den poäng du försöker plocka. USA försöker övertyga resten av världen att dom har bevis för massförstörelsevapen. En kritisk granskning visar att bevisen för detta är ytterst svaga och icke-övertygande. Med undantag för Storbritannien (och Israel så klart, samt några få länder till) fördöms invasionsplanerna med hårda ordalag.
Känns det igen? Byt ut Trump mot Bush och valfusk mot massförstörelsevapen så har du dagens läge rätt spot-on.
2021-02-02, 15:43
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Än bättre när det nu börjar visa sig att ett antal av konspiratorikerna inte ens har röstat.
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Inte ett dugg förvånad. Fattar inte att GOP uppenbarligen försöker satsa på att behålla den gruppen snarare än Romney-republikanerna som nu lämnar i drivor.
Ja, man ju fråga sig hur effektiv taktik det var att ljuga för sina egna väljarna och påstå att "det spelar ingen roll att ni röstar, för det är bara fusk alltihop!". Det kanske hade varit bättre att föra en tilltalande politik...?

Men att terroristerna skiter i att rösta talar för att det genomslag den rena fascismen fått inom partiet:
https://www.lehighvalleylive.com/opinion/2020/11/republicans-dont-care-about-democracy-as-long-as-they-stay-in-power-letter.html
Citat:
Republicans don’t care about democracy, as long as they stay in power
2021-02-02, 16:16
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Du vill alltså inte säga vad som är ett godtagbart bevis för dig?

Ska man behöva kontra med egna, bättre fantasibevis gällande valfusk för att kunna diskutera trovärdigheten i bevisningen som faktiskt lagts fram?
2021-02-02, 16:23
Medlem
hjaelploskilles avatar
Unikt bra intervju av Pamela Brown från CNN, plockar sönder Rep. Madison Cawthorn totalt https://www.youtube.com/watch?v=ymb9m3GEcmA

Länge sedan jag såg någon bli så nedmonterad
2021-02-02, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Ja, man ju fråga sig hur effektiv taktik det var att ljuga för sina egna väljarna och påstå att "det spelar ingen roll att ni röstar, för det är bara fusk alltihop!". Det kanske hade varit bättre att föra en tilltalande politik...?

Men att terroristerna skiter i att rösta talar för att det genomslag den rena fascismen fått inom partiet:
https://www.lehighvalleylive.com/opinion/2020/11/republicans-dont-care-about-democracy-as-long-as-they-stay-in-power-letter.html

Jävla tomte... "terroristerna" 🤣 Är bara lite nyfiken, vad kallar du upprorsmakarna i somras?

Dra nåt gammalt över dig.
2021-02-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans.
Jävla tomte... "terroristerna" 🤣 Är bara lite nyfiken, vad kallar du upprorsmakarna i somras?

Dra nåt gammalt över dig.

Du får försöka låta bli att blanda in sommarens händelser. Det gör inte att terroristattacken där man ville mörda folkvalda ser bättre ut på något sätt.

Det klassas som inhemsk terrorism.

Det är treason från Trumpfolket. Och Trumps Sefretary of Defense är ganska insyltad.
2021-02-02, 16:54
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans.
Siister, sluta trolla ditt spån. CNN går inte att åberopa som bevis.

Tack för dina slagkraftiga argument. Men vad för åberopande av bevis pratar du om?
2021-02-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Du får försöka låta bli att blanda in sommarens händelser. Det gör inte att terroristattacken där man ville mörda folkvalda ser bättre ut på något sätt.

Det klassas som inhemsk terrorism.

Det är treason från Trumpfolket. Och Trumps Sefretary of Defense är ganska insyltad.

Hahaha, du har CNN på vid frujostbordet, det hörs på långa vägar. Jag utgår ifrån att du INTE har intervjuat demonstranterna.. Eller?
2021-02-02, 19:21
Medlem
Soterns avatar
Jag vet inte om denna varit uppe:

https://www.theamericanconservative.com/articles/the-2020-election-what-happened-a-political-scientists-memorandum/?fbclid=IwAR2FYWsWbuxbC9EAy_fgEUVRy-onGQxg2brdbHr7JZ6dfZVhEuhrcUSKKZE
2021-02-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag vet inte om denna varit uppe:

https://www.theamericanconservative.com/articles/the-2020-election-what-happened-a-political-scientists-memorandum/?fbclid=IwAR2FYWsWbuxbC9EAy_fgEUVRy-onGQxg2brdbHr7JZ6dfZVhEuhrcUSKKZE

Kan sätta bägge händer på att vänstertrollen siister, aloc m.fl. kommer kontra med "debunkad för länge sedan".

I övrigt så ligger deti linje med var majoriteten här känner till. Tack för bidrag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in