2021-02-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Så alla de klipp som lades upp på Youtube, där man kunde se att de satte upp papp för fönstren på vallokalerna, är klipp människor har lagt upp bara för att lura folk? Alla de vittnen som jag själv har lyssnat på, som svor under ed att de antingen hade blivit utsparkade från vallokalerna, eller sett valfusk, de ljuger alltså bara?

Alla de som har seriösa politiska karriärer, och har undersökt valet och hittat många konstiga saker, de ljuger alltså? Varför skulle så många människor riskera så mycket genom att ljuga? Bara för att de gillar Trump? Faktum är att vissa av dem, som tex Steven Crowder, är inte ens något större fan av Trump.

Jag orkar inte mer. Detta blir mitt sista inlägg i denna tråden. Biden är president, och Trump är det inte. Ni fick som ni ville. Varför ni ville det kommer jag aldrig att förstå, men vi är alla olika. Om ni nu är så säkra på att inget valfusk har ägt rum, och att det inte finns en enda liten sak som tyder på det, varför spenderar ni då en massa tid på att försöka övertyga oss "foliehattar"? Biden har ju redan vunnit, och Trumps stämningar misslyckades.

Jag bor i Sverige, och har inte tillgång till det jag behöver ha tillgång till för att bevisa valfusket. Jag har dessutom tidigare ställt frågan många gånger, "Hur ska ett bevis för ett omfattande valfusk se ut?" Men för mig är vissa saker ganska uppenbara, som tex att Hitler kände till förintelsen. Jag kan inte bevisa att han kände till den, men det är så pass uppenbart att jag inte känner att jag behöver spendera en massa tid på att hitta någon form av källa som säger att han kände till den. Även om jag hade hittat en sådan källa, hade min motståndare kunnat säga att källan ljuger.

Anledningen till att jag inte tänker lägga ner någon energi på att hitta källor beror på att det spelar ingen roll vad det än är för källa eller vad den visar. Ni kommer bara komma med någon alternativ teori. "Källan ljuger", "videon visar något helt annat", eller "de siffrorna stämmer inte, då CNN har visat helt andra siffror".

Det finns egentligen bara några få saker som jag behöver veta för att vara säker på att valet var riggat.

1. Biden hade inga supportrar, och har inga nu heller

2. Han ljög om fracking under hela sin kampanj, och att förbjuda det påverkar framförallt Pennsylvania

3. Han höll de sämsta talen någonsin och framstod som en efterbliven person

4. Han la knappt ner någon tid på sin kampanj. Många dagar visade han sig inte alls, eller "gömde sig i källaren" som de kallade det

5. Trump hade extremt stora rallyn. Jag har aldrig någonsin varit med om en sådan entusiasm för en president. Ingen kom till Bidens rallyn, förutom Trump supportrar. Teorin om corona håller inte. Hade han haft 80 miljoner supportrar hade det synts på en massa olika sätt.

6. Biden fick flest röster någonsin. Fler än Obama.

7. Biden sa innan valet att han hade satt ihop den största valfusk-organisationen någonsin. Han kanske sa fel, och istället menade försvarsadvokater mot valfusk anklagelser. Men varför hade han satt ihop det om han inte planerade att fuska?

8. Trump vann Florida och Ohio stort, plus 18 av 19 bellwether countys.

Dessa 8 punkter är i princip det enda jag behöver veta för att kraftigt misstänka valfusk. Inget av det håller i en domstol, och det är heller inga bevis. Men det är indikationer. Det är flera märkliga saker som hände under ett och samma val.
En grej, Trump har ju anklagat Ted Cruz för valfusk när han vann primärvalet mot Trump i Iowa 2016, han har också anklagat Hillary för valfusk 2016 (då hon vann popular vote) och han har anklagat demokraterna i stort för valfusk 2018. Tror du att det var valfusk de gångerna (och isf, varför gjorde han inget för att stoppa kommande fusk?) eller tror du att Trump helt enkelt hade oturen att nu fjärde gången han påstår valfusk att det faktiskt skedde?

"Based on the fraud committed by Senator Ted Cruz during the Iowa Caucus, either a new election should take place or Cruz results nullified"

Helt ärligt förstår jag att man tror valfusk skett, men varje bevis och indikation som varit uppe här i tråden har helt enkelt varit extremt tunna. Valfusk i den skalan som skulle krävas hade lämnat mer spår efter sig än vad vi sett - helt enkelt mina snabba fem cent
2021-02-02, 12:26
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Så alla de klipp som lades upp på Youtube, där man kunde se att de satte upp papp för fönstren på vallokalerna, är klipp människor har lagt upp bara för att lura folk? Alla de vittnen som jag själv har lyssnat på, som svor under ed att de antingen hade blivit utsparkade från vallokalerna, eller sett valfusk, de ljuger alltså bara?

Alla de som har seriösa politiska karriärer, och har undersökt valet och hittat många konstiga saker, de ljuger alltså? Varför skulle så många människor riskera så mycket genom att ljuga? Bara för att de gillar Trump? Faktum är att vissa av dem, som tex Steven Crowder, är inte ens något större fan av Trump.

Jag orkar inte mer. Detta blir mitt sista inlägg i denna tråden. Biden är president, och Trump är det inte. Ni fick som ni ville. Varför ni ville det kommer jag aldrig att förstå, men vi är alla olika. Om ni nu är så säkra på att inget valfusk har ägt rum, och att det inte finns en enda liten sak som tyder på det, varför spenderar ni då en massa tid på att försöka övertyga oss "foliehattar"? Biden har ju redan vunnit, och Trumps stämningar misslyckades.

Jag bor i Sverige, och har inte tillgång till det jag behöver ha tillgång till för att bevisa valfusket. Jag har dessutom tidigare ställt frågan många gånger, "Hur ska ett bevis för ett omfattande valfusk se ut?" Men för mig är vissa saker ganska uppenbara, som tex att Hitler kände till förintelsen. Jag kan inte bevisa att han kände till den, men det är så pass uppenbart att jag inte känner att jag behöver spendera en massa tid på att hitta någon form av källa som säger att han kände till den. Även om jag hade hittat en sådan källa, hade min motståndare kunnat säga att källan ljuger.

Anledningen till att jag inte tänker lägga ner någon energi på att hitta källor beror på att det spelar ingen roll vad det än är för källa eller vad den visar. Ni kommer bara komma med någon alternativ teori. "Källan ljuger", "videon visar något helt annat", eller "de siffrorna stämmer inte, då CNN har visat helt andra siffror".

Det finns egentligen bara några få saker som jag behöver veta för att vara säker på att valet var riggat.

2. Han ljög om fracking under hela sin kampanj, och att förbjuda det påverkar framförallt Pennsylvania

4. Han la knappt ner någon tid på sin kampanj. Många dagar visade han sig inte alls, eller "gömde sig i källaren" som de kallade det

5. Trump hade extremt stora rallyn. Jag har aldrig någonsin varit med om en sådan entusiasm för en president. Ingen kom till Bidens rallyn, förutom Trump supportrar. Teorin om corona håller inte. Hade han haft 80 miljoner supportrar hade det synts på en massa olika sätt.

7. Biden sa innan valet att han hade satt ihop den största valfusk-organisationen någonsin. Han kanske sa fel, och istället menade försvarsadvokater mot valfusk anklagelser. Men varför hade han satt ihop det om han inte planerade att fuska?

Dessa 8 punkter är i princip det enda jag behöver veta för att kraftigt misstänka valfusk. Inget av det håller i en domstol, och det är heller inga bevis. Men det är indikationer. Det är flera märkliga saker som hände under ett och samma val.

Klipp på "papp för fönstren" är inget bevis på valfusk. Det har förklarats hundratals gånger - av dom som närvarade - varför man gjorde det. Hur fan kan du bli lurad av ett sånt klipp?

Angående dina punkter - åsikter och snömos. Du vill tro att Trump förlorade pga fusk. Fortsätt med det för all del, men stålsätt dig på att det blir allt ödsligare på ditt sjunkande skepp.
2021-02-02, 12:30
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Nej jag har inga bevis för det. Anser du att Hitler kände till förintelsen? I så fall, vad har du för belägg för det? Anser du att Scientologkyrkan är en sekt? I så fall, vad har du för belägg för det? Anser du att de flesta heroinister är tjuvar? I så fall, vad har du för belägg för det?

Jag tror att många domare i USA tar emot mutor, och speciellt efter senaste valet. Det är väldigt svårt att bevisa sånt här, och jag skulle givetvis aldrig anklaga någon för det utan bevis. Men detta är ett forum, och jag har inte nämnt några namn.

I 5 år har jag lyssnat på folk som säger att Trump är en rasist, nazist, våldtäktsman, kvinnohatare, korrupt, landsförrädare, homofob, islamofob osv. Utan några bevis eller belägg. Men när jag nämner att det finns korrupta domare i USA, något som vänstern för övrigt är eniga om så fort en svart man är åtalad, då jävlar i det ska bevis och belägg fram.

Du vill inte ta till dig alla bevis som finns.
Börja med att fundera på varför alla hans familjemedlemmar fick feta poster inom W H.
Ta en titt på stora bidragsgivare som trots total avsaknad av kompetens bl a blev ambassadörer.
Gå vidare till Erdogan och hans pengatvätt.
mm. mm
2021-02-02, 12:32
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
En grej, Trump har ju anklagat Ted Cruz för valfusk när han vann primärvalet mot Trump i Iowa 2016, han har också anklagat Hillary för valfusk 2016 (då hon vann popular vote) och han har anklagat demokraterna i stort för valfusk 2018. Tror du att det var valfusk de gångerna (och isf, varför gjorde han inget för att stoppa kommande fusk?) eller tror du att Trump helt enkelt hade oturen att nu fjärde gången han påstår valfusk att det faktiskt skedde?

"Based on the fraud committed by Senator Ted Cruz during the Iowa Caucus, either a new election should take place or Cruz results nullified"

Helt ärligt förstår jag att man tror valfusk skett, men varje bevis och indikation som varit uppe här i tråden har helt enkelt varit extremt tunna. Valfusk i den skalan som skulle krävas hade lämnat mer spår efter sig än vad vi sett - helt enkelt mina snabba fem cent

Vad tror vi. Motargumenten kan säkert bli att man blivit så jävla mycket duktigare på att fuska utan att det upptäcks.
Nu är ju i stort hela rättssystemet involverade i konspirationen också.
2021-02-02, 12:37
Medlem
MrArturs avatar
Citat:

Apofeni:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Apofeni
Även Trump fick fler röster än Obama. De höga absoluta siffrorna berodde på ett historiskt högt valdeltagande.

Sedan handlade nog inte lika många Biden - röster om att få Biden till president, som att få bort Trump. En usel retoriker (som du verkar mena att Biden är) är trots allt bättre än en lögnare och konspirationsteoretiker i debatter... I alla fall om åskådarna har något vett kvar i skallen.
2021-02-02, 12:39
Medlem
siisters avatar
Citat:
Du kanske har missat att Youtube har förbjudit folk att prata om valfusket. Att jag inte hittar källor är därför inte så konstigt

Du pratar om massmedia som hjärntvättar, men jag tycker den enda som visar tecken på en hjärntvätt här är du. Du har tagit allt du hört på youtube som fakta, du vet inte ens om vilka källor som kanalerna haft men du tror på det ändå! Eftersom det är väldigt enkelt att sticka hål på dina så kallade argument hade jag inte några problem med att hitta källor för mina påståenden,
men att komma med fakta till dig är bortkastat märker jag. Donald Trump har sagt åt dig att tycka en sak och då tänker du tycka så
2021-02-02, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Vad tror vi. Motargumenten kan säkert bli att man blivit så jävla mycket duktigare på att fuska utan att det upptäcks.
Nu är ju i stort hela rättssystemet involverade i konspirationen också.
Haha, ja,var ett tag sen vi hade en sån där lista på vilka grupper, organisationer och individer som måste varit delaktiga. Mike Pence var ju också bara en tidsfråga innan han skulle hamna där, RINO och nevertrumper som han är!

Ändå imponerad av hur väl rättssystemet hållit, trots extrem påverkan. Guvernörerena i Georgia och Arizona kan inte ha en kul vardag nu, inte heller Liz cheney etc som efter mycket om och men tagit avstånd. Hög risk att några qanongalningar kommer ge sig på några av de nu, menar det var inte så länge sen de skulle kidnappa guvernören i Michigan...
2021-02-02, 12:46
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Haha, ja,var ett tag sen vi hade en sån där lista på vilka grupper, organisationer och individer som måste varit delaktiga. Mike Pence var ju också bara en tidsfråga innan han skulle hamna där, RINO och nevertrumper som han är!

Ändå imponerad av hur väl rättssystemet hållit, trots extrem påverkan. Guvernörerena i Georgia och Arizona kan inte ha en kul vardag nu, inte heller Liz cheney etc som efter mycket om och men tagit avstånd. Hög risk att några qanongalningar kommer ge sig på några av de nu, menar det var inte så länge sen de skulle kidnappa guvernören i Michigan...

Än bättre när det nu börjar visa sig att ett antal av konspiratorikerna inte ens har röstat.
2021-02-02, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Än bättre när det nu börjar visa sig att ett antal av konspiratorikerna inte ens har röstat.
Inte ett dugg förvånad. Fattar inte att GOP uppenbarligen försöker satsa på att behålla den gruppen snarare än Romney-republikanerna som nu lämnar i drivor. De kommer ju inte dyka upp och rösta på Hawley eller Cruz eller någon annan, det såg vi ju i Georgia..
2021-02-02, 13:02
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
De ljuger eller är missinformerade idioter. Republikanerna i USA har ju precis som foliehattarna i tråden visat att de äter upp allt som sägs med hull och hår, oavsett hur orimligt det är eller hur lätt motbevisat det är. Fakta spelar inte längre speciellt stor roll i röstjakten så många republikanska politiker kör vidare på Trumps taktik med lögn efter lögn efter lögn.

Citat:
Men för mig är vissa saker ganska uppenbara, som tex att Hitler kände till förintelsen. Jag kan inte bevisa att han kände till den, men det är så pass uppenbart att jag inte känner att jag behöver spendera en massa tid på att hitta någon form av källa som säger att han kände till den. Även om jag hade hittat en sådan källa, hade min motståndare kunnat säga att källan ljuger.
Självfallet är det uppenbart att Hitler kände till förintelsen. Det finns extremt mycket bevis på att han inte bara kände till den utan till och med beordrade den. En kort sammanfattning av bevisen kan hittas till exempel här: https://www.reddit.com/r/AskHistorians/comments/59mnlx/how_do_we_know_that_hitler_himself_ordered_the/. Med utförliga källhänvisningar till ursprungskällorna. Highlighten är väl citatet från Goebbels dagbok: "As concerns the Jewish question, the Führer is determined to make a clean sweep. He had prophesied to the Jews that if they once again brought about a world war they would experience their own extermination. This was not just an empty phrase. The World War is there, the extermination of Jewry must be the necessary consequence."

Man behöver således inte sitta och chansa på att Hitler kände till förintelsen utan det är trivialt att belägga med fakta. Om man däremot för fram en absurd konspirationsteori som att förintelsen i själva verket beordrades av Sveriges statsminister Per Albin Hansson, då bör man ha ganska bra bevis för det. Att säga att "det är uppenbart för alla vettiga människor att Per Albin Hansson låg bakom förintelsen" kommer man liksom inte så långt på. Det är lite på den nivån era argument ligger.

Citat:
Tror du blandar ihop de olika sidorna nu. När ni postar twitterposter och youtubevideos som påstås stödja era teorier om valfusk, så besvarar vi det med dussintals mer trovärdiga källor som enkelt motbevisar era teorier. Inte några extremvänsterkällor utan ofta citat och siffror direkt från valmyndigheten och de politiker som ansvarar för valet (oftast Republikaner). Det är ni som bemöter all sorts fakta ni inte gillar med "Källan ljuger" eller "vänsterbliven propaganda" utan att ta det minsta hänsyn till vad som skrivs, inte vi.

Citat:
Du är riktigt riktigt lost. Snacka om att vara naiv och felinformerad. Var snäll och aldrig mer citera något av mina inlägg igen.
Bra argument du har där. Jag förstår att du inte gillar att jag svarar dig då det ofta får dig att se ganska dum ut, men som tur är har du ingen rättighet att få stå oemotsagd. Om du fortsätter häva ur sig massa absurda konspirationsteorier och lögner så kommer jag fortsätta besvara det med fakta och argument.
2021-02-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Klipp på "papp för fönstren" är inget bevis på valfusk. Det har förklarats hundratals gånger - av dom som närvarade - varför man gjorde det. Hur fan kan du bli lurad av ett sånt klipp?

Angående dina punkter - åsikter och snömos. Du vill tro att Trump förlorade pga fusk. Fortsätt med det för all del, men stålsätt dig på att det blir allt ödsligare på ditt sjunkande skepp.
Jag vet att det inte är ett bevis för valfusk. Som jag har skrivit många gånger tidigare, "Det finns inget solklart bevis eller någon smoking gun för att valfusk har ägt rum". Jag har också många gånger ställt frågan "Hur ska ett bevis för valfusk se ut?", utan att någonsin ha fått ett svar från någon.

Som sagt, det finns inga klockrena bevis. Det är extremt svårt att bevisa ett omfattande valfusk utan erkännanden. Däremot finns det väldigt många saker som tyder på valfusk. Som exempel kan jag ta Bush administrationen och invasionen av Irak. Enligt dem och massmedia handlade det om att Irak hade massförstörelsevapen, vilket du kanske också tror på? Men jag och många andra är väl medvetna om att rika globalister ville att USA skulle invadera Irak, så att de kunde komma åt deras naturresurser, samt sälja vapen till militären. Bush har aldrig åtalats för detta, eller ens fått några riktiga konsekvenser för det, trots att väldigt många människor vet varför han gav order om kriget.

Vad jag försöker säga är att bara för att du inte kan bevisa ett brott, betyder inte det att det inte har skett. Att Biden inte har åtalats för valfusk har jag full förståelse för, då det som sagt inte finns några riktiga bevis. Vad jag inte förstår är att det finns en del människor som inte ens misstänker valfusk. De flesta som röstade på Trump tror att det fuskades, och tom en liten del av de som röstade på Biden tror det. Lägg därtill alla människor utanför USA. Det är inte en liten grupp människor vi pratar om.
2021-02-02, 13:48
Medlem
siisters avatar
Citat:
Jag vet att det inte är ett bevis för valfusk. Som jag har skrivit många gånger tidigare, "Det finns inget solklart bevis eller någon smoking gun för att valfusk har ägt rum". Jag har också många gånger ställt frågan "Hur ska ett bevis för valfusk se ut?", utan att någonsin ha fått ett svar från någon.

Som sagt, det finns inga klockrena bevis. Det är extremt svårt att bevisa ett omfattande valfusk utan erkännanden. Däremot finns det väldigt många saker som tyder på valfusk. Som exempel kan jag ta Bush administrationen och invasionen av Irak. Enligt dem och massmedia handlade det om att Irak hade massförstörelsevapen, vilket du kanske också tror på? Men jag och många andra är väl medvetna om att rika globalister ville att USA skulle invadera Irak, så att de kunde komma åt deras naturresurser, samt sälja vapen till militären. Bush har aldrig åtalats för detta, eller ens fått några riktiga konsekvenser för det, trots att väldigt många människor vet varför han gav order om kriget.

Vad jag försöker säga är att bara för att du inte kan bevisa ett brott, betyder inte det att det inte har skett. Att Biden inte har åtalats för valfusk har jag full förståelse för, då det som sagt inte finns några riktiga bevis. Vad jag inte förstår är att det finns en del människor som inte ens misstänker valfusk. De flesta som röstade på Trump tror att det fuskades, och tom en liten del av de som röstade på Biden tror det. Lägg därtill alla människor utanför USA. Det är inte en liten grupp människor vi pratar om.

Varför skulle vi misstänka valfusk? Alla så kallade bevis som kommit fram har enkelt kunnat motbevisats med fakta. Det finns inte några trovärdiga argument, vilket du själv är ett levande bevis på. Frågan är varför en så stor del av befolkningen agerar nyttiga idioter för Trumps propaganda

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in