Citat:
Shit vad du ältar detta. Med tanke på att Google och Youtube har förbjudit all information om valfusket hittar jag inte de länkar och klipp jag tidigare sett. Men fine, det är inte fakta när jag säger att man i efterhand kan ta reda på vem man har röstat på. Men jag tror att man kan göra det.
Jag menar alltså inte att jag kan ta reda på vem andra har röstat på. Men om jag visar upp mitt ID för en valmyndighet, tror jag nog att det är möjligt att få reda på vem jag tidigare har röstat på. Jag kan ha fel, men jag tror att det är möjligt.
Hur som helst, varför är detta viktigt? Det viktiga var att flera personer fick höra att de redan hade röstat när de skulle rösta. Vad jag hörde rörde det sig om många, och en av dem påstod att hans röst hade gått till Biden.
Med tanke på att de som egentligen ska erbjuda fakta och sanning, som massmedia och Google, står på Bidens sida, blir det extremt svårt att hitta korrekt fakta som går att lita på. Givetvis finns det även alternativa medier som sprider desinformation, och jag har säkert gått på många nitar. Men de har inte den makt och de resurser som massmedia har. Vad jag försöker säga är att det idag är närmast omöjligt att veta vem man ska lita på. Anledningen till att jag personligen litar på de som hävdar att valfusk skedde, beror på att det för mig låter väldigt logiskt, då Biden inte hade några anhängare och ändå fick flest röster någonsin.
Jag menar alltså inte att jag kan ta reda på vem andra har röstat på. Men om jag visar upp mitt ID för en valmyndighet, tror jag nog att det är möjligt att få reda på vem jag tidigare har röstat på. Jag kan ha fel, men jag tror att det är möjligt.
Hur som helst, varför är detta viktigt? Det viktiga var att flera personer fick höra att de redan hade röstat när de skulle rösta. Vad jag hörde rörde det sig om många, och en av dem påstod att hans röst hade gått till Biden.
Med tanke på att de som egentligen ska erbjuda fakta och sanning, som massmedia och Google, står på Bidens sida, blir det extremt svårt att hitta korrekt fakta som går att lita på. Givetvis finns det även alternativa medier som sprider desinformation, och jag har säkert gått på många nitar. Men de har inte den makt och de resurser som massmedia har. Vad jag försöker säga är att det idag är närmast omöjligt att veta vem man ska lita på. Anledningen till att jag personligen litar på de som hävdar att valfusk skedde, beror på att det för mig låter väldigt logiskt, då Biden inte hade några anhängare och ändå fick flest röster någonsin.
Du är med i en diskussion, självklart kommer andra att fråga dig saker när du självsäkert skriver en usel lista på x antal punkter som enligt dig är bevis på att valfusk har förekommit. Du säger att du inte minns var du läste det, men om du hade kommit ihåg så skulle ändå Google och Youtube censurerat faktan? Jag kan tipsa om andra tjänster som inte Google står bakom om du vill? Dessutom så tror jag knappast att media skulle tysta ner det faktum att amerikanska röster kan kopplas till person om det nu är så att valmyndigheter inte är öppna med saken.
Citat:
Hur som helst, varför är detta viktigt? Det viktiga var att flera personer fick höra att de redan hade röstat när de skulle rösta.
Jag tycker också det är viktigt, det är därför jag frågat upprepade gånger om en källa så jag kan läsa om saken själv. Men det är inte så viktigt för dig det här med information