2021-02-02, 08:34
Avslutad
Detta har jag inga problem med, har försökt leva så sen jag såg Fight Club. Att äga så lite som möjligt och det jag äger ska jag enkelt kunna göra mig av med om det blir nödvändigt. Man ska inte gifta sig med sina prylar, ju dyrare de är - desto mer huvudvärk får man av att försöka behålla skiten. En husägare får aldrig vara ifred, staten och bankerna är de verkliga ägarna. Dyra båtar och bilar innebär ständiga kostnader och regleringar, var är frihetskänslan? Livet är redan riggat till elitens förmån, om inte GME visade det så kommer man aldrig att förstå. Ägande är bara en tröttsam illusion, du äger i praktiken ingenting ens idag.

Ett ”normalt” svenssonliv innebär att man konstant måste jogga för att kunna stå still, så fort man slappnar av börjar man glida bakåt. Eftersom man inte får ta med sig sina leksaker till himlen är den maniska konsumtionshysterin bara ett meningslöst påfågelspel som inte betyder något annat än försöka impa på folk man inte ens gillar.

“The more things you own, the more they own you.”
Citera
2021-02-02, 08:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Allt jag hör på dessa youtube länkar från denna tråden är bara massa fina termer som "build back better" "happy" och bla bla bla.

Är det någon som kan säga rent jävla konkret vad detta innebär?

Vad kommer hända med mitt hus jag äger?
Vad kommer hända med mitt företag jag driver och äger?

Ska någon komma och knacka på min dörr och säga "du vi tar detta nu, sen kan du hyra tillbaka det tack så mycket" ?
Kommer man uppmanas att dela med sig av det man äger kanske?

Någon som har insikt på detta och läst denna gubbtyskjävelns bok kan väl förklara?

Och isåfall om detta nu är skrivet i sten 2030, hur kan man då vinna på detta? vad kan vi vanliga människor göra för att vinna på the great reset? hur kan vi förbereda oss?

Så mycket prat men inget konkret alls.
Övergången kommer att ske gradvis, köp fasas ut mot samma produkt i hyresform. Inget kommer att konfiskeras, sakerna byggs ju redan nu för att inte hålla i all evighet så när de inte går att reparera p.g.a. ingen får sälja reservdelar blir resultatet att hyra t.ex. sin nästa tvättmaskin, tv eller vad det nu handlar om. Hur det kommer att funka med hus vet jag inte, men jag gissar att bankerna snabbt kommer på en plan som gör det ”förmånligt” för dig att släppa ”ägandet” till förmån för hyra.
Citera
2021-02-02, 08:58
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Äger ditt husdjur någonting?
Du kanske hävdar att den äger sitt halsband, eller möjligtvis sin favoritleksak.. men om du tar den, räknas det som stöld då?
Vem som husse representerar får du räkna ut själv.
Citera
2021-02-02, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Det är kul hur vi betalar 75% skatt men alla låtsas som att vi lever under kapitalism?

Skatteverket och staten Sverige är ju registrerade bolag.. Det är mer eller mindre valfritt att betala skatt till dessa bolag.. Kapitalism i sin linda.
Citera
2021-02-02, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Bara de inte ändrar på finansiella systemet och aktiemarknaden samt obligations och derivatmarknaden så är det lugnt från min sida.

och självklart måste företagandet förbli pecis som den är, dvs inte massa ändringar etc.

Om du tillhör eliten så har du inget att oroa dig för.
Citera
2021-02-02, 09:34
Medlem
Klanledarens avatar
Ska svenskar slutligen vakna nu?

Det är detta "allas lika värde" och massinvandring leder till.

Inte äga något och sköter man sig inte får man inte ha sin lånade egendom.

Eliten kommer fortsätta äta kött, röra sig fritt och allt de önskar i övrigt.
Citera
2021-02-02, 10:28
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
Ska svenskar slutligen vakna nu?

Det är detta "allas lika värde" och massinvandring leder till.

Inte äga något och sköter man sig inte får man inte ha sin lånade egendom.

Eliten kommer fortsätta äta kött, röra sig fritt och allt de önskar i övrigt.
Ingen kommer vakna. DN och Aftonbladet kommer köra igång kampanjer om hur viktigt det är för miljön. Alla som inte håller med kommer stämplas som idioter.
Citera
2021-02-02, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Borde inte denna tråden ligga i konspirationsforumet? Det skriker ju foliehatt om TS.

WEF är bara ett spektakel som tror de har inflytande. FED, BIS, IMF & WBG skrattar åt WEF och ser Klaus Schwab som en pajas.

Det kommer inte bli någon "reset", helt enkelt för att folk inte vill ha det. Folk vill kunna äga sitt boende och transportmedel även i framtiden. Ingen vill hyra allt.

Men lägg ner förfan. Sluta skrik konspiration hela tiden det första du gör...
Citera
2021-02-02, 10:36
Medlem
Klanledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Ingen kommer vakna. DN och Aftonbladet kommer köra igång kampanjer om hur viktigt det är för miljön. Alla som inte håller med kommer stämplas som idioter.
DN=Centerpartiet och AB=Socialdemokraterna måste idiotförklaras och motarbetas.
Citera
2021-02-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Vi kommer alla bli slavar helt enkelt. Vi får inte äga någonting, alltså är vi slavar.

Ser redan fram emot detta!

Köper du spel digitalt? Bra, då äger du inte dessa. Lyssnar du på Spotify? Då äger du inte musiken. Bor du i en hyreslägenhet? Då äger du inte hemmet. Leasar du bilen? Då äger du inte heller din bil. Lånar du oftast böcker på biblioteket istället för att köpa? Då lånar du dina böcker istället för att äga dessa. Att man hyr eller lånar saker när behovet finns istället för att äga behöver inte vara negativt.

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det kommer inte bli någon "reset", helt enkelt för att folk inte vill ha det. Folk vill kunna äga sitt boende och transportmedel även i framtiden. Ingen vill hyra allt.

Väldigt många är nog villiga att hyra väldigt mycket. I synnerhet om det är enkelt, billigare och gör att man själv får mindre att tänka på.
Citera
2021-02-02, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Vi kommer alla bli slavar helt enkelt. Vi får inte äga någonting, alltså är vi slavar.

Ser redan fram emot detta!
Över min döda kropp! Den som försöker hindra mig från att äga något, eller det jag redan äger, lever på lånad tid! 🤬
Citera
2021-02-02, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Detta har jag inga problem med, har försökt leva så sen jag såg Fight Club. Att äga så lite som möjligt och det jag äger ska jag enkelt kunna göra mig av med om det blir nödvändigt. Man ska inte gifta sig med sina prylar, ju dyrare de är - desto mer huvudvärk får man av att försöka behålla skiten. En husägare får aldrig vara ifred, staten och bankerna är de verkliga ägarna. Dyra båtar och bilar innebär ständiga kostnader och regleringar, var är frihetskänslan? Livet är redan riggat till elitens förmån, om inte GME visade det så kommer man aldrig att förstå. Ägande är bara en tröttsam illusion, du äger i praktiken ingenting ens idag.

Ett ”normalt” svenssonliv innebär att man konstant måste jogga för att kunna stå still, så fort man slappnar av börjar man glida bakåt. Eftersom man inte får ta med sig sina leksaker till himlen är den maniska konsumtionshysterin bara ett meningslöst påfågelspel som inte betyder något annat än försöka impa på folk man inte ens gillar.

“The more things you own, the more they own you.”

Det är positivt att äga. Exempelvis äga sin bostad istället för att som idag, betala massa pengar till banken som är riktiga ägaren. Banken tjänar eftersom banken äger. Svensson förlorar eftersom Svensson inte äger. Att vi ska äga ännu mindre än vi redan gör är bra för eliten men dåligt för oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in