2021-02-01, 23:07
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
"Saknar att storbonden inte längre får medaljong när teamet lyckats med uppdragen.som det var tidigare säsonger."
Lägger till det fetade så det framgår vad jag menar.

Vilka tidigare säsonger är det du syftar till?
Jag har sett de senaste 6 säsongerna, från 2016, och känner inte igen det du besktiver.
Citera
2021-02-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Vilka tidigare säsonger är det du syftar till?
Jag har sett de senaste 6 säsongerna, från 2016, och känner inte igen det du besktiver.
Känner inte till det heller, i tidigare säsonger har personen som blev vald till storbonde erhållit amuletten när veckan börjar och det har inte varit kopplat till prestationen. Endast belöningar har haft relevans hur/om uppdragen lyckats eller ej.
Citera
2021-02-01, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no.mercy
Känner inte till det heller, i tidigare säsonger har personen som blev vald till storbonde erhållit amuletten när veckan börjar och det har inte varit kopplat till prestationen. Endast belöningar har haft relevans hur/om uppdragen lyckats eller ej.
Helt rätt av dig, ingen koppling till uppdragen godkännande.
Jag kom ihåg fel.
[EDIT]
Blandade nog ihop det med norska farmen...
[/EDIT]
Senast redigerad av Den.Onde 2021-02-02 kl. 00:09.
Citera
2021-02-01, 23:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Ni tror inte att hon kommer att välja Lili till gårdskämpe då? Med tanke på att de avskyr varandra kan man ju tänka att de vore bra att ta tillfället i akt att försöka göra sig av med henne.
Di Leva sa i nån synk att han o Märy hade samma syn, det gäller att göra sig av med fysiskt starka personer. Så jag tror en stark kille till gårdskämpe (Henrik? ) och en stark tjej till förstekämpe (Malin?) . Alternativt Linnea men hon o Di Leva är så tajta så jag tror inte det.
Citera
2021-02-01, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
undra om brännskadan berättat för mary att han hatar henne eller om han är en sån typisk snubbe som bara vräker ur sig skit om dominanta kvinnor till sin lika efterblivna manliga vän

herregud vad bittra dem blev mary kan nog gå dem på nerverna denna vecka

blir det brännskadan till gårdskämpe

och henke till förstakämpe tro??
Brännskadan säger inget öppet, han går bara och snackar skit bakom rygg och är passiv aggressiv.

Jag tror att det blir en tjej som förstekämpe. Sätter de en stark kille där kan han välja Di Leva till andrekämpe och det tror jag inte han har lust med. Men som gårdskämpe kan de nog skicka Daniel eller Henrik. Skickar de Daniel så måste han ju lägga amuletten i potten inför fighten, och förlorar han är han utan amulett. Kan tänka mig att det därför blir Daniel, även om Märy avskyr Henrik.
Citera
2021-02-02, 00:10
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Brännskadan säger inget öppet, han går bara och snackar skit bakom rygg och är passiv aggressiv.

Jag tror att det blir en tjej som förstekämpe. Sätter de en stark kille där kan han välja Di Leva till andrekämpe och det tror jag inte han har lust med. Men som gårdskämpe kan de nog skicka Daniel eller Henrik. Skickar de Daniel så måste han ju lägga amuletten i potten inför fighten, och förlorar han är han utan amulett. Kan tänka mig att det därför blir Daniel, även om Märy avskyr Henrik.

Jag får inte ihop din teori av kämpar riktigt - för Märy har ju sagt till sin gårdskarl att hon vill ha ut de starka och väljer hon någon stark som Gårdskämpe så blir de kvar på Farmen.

Gårdskarl eller Gårdsfru är fredade att inte bli valda som Gårdskämpe, för de agerar ju domare i den tävlingen - men antagligen kan dessa väljas både som 1ekämpe av Storbonden och som 2ekämpe av 1ekämpen att tävla i Tinget

MEN om man som Storbonde skulle FÅ välja sin Gårdskarl/Gårdsfru till 1ekämpe så ligger man nog bra pyrt till om den skulle vinna i Tinget och bli kvar på Farmen
Citera
2021-02-02, 01:12
Avslutad
Heh... Trodde folk snackade om negern först iom "brännskadan"...
Citera
2021-02-02, 07:30
Medlem
Citera
2021-02-02, 08:44
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Heh... Trodde folk snackade om negern först iom "brännskadan"...

Tönt - logga ut
Citera
2021-02-02, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
HÄR ÄR DELTAGARNA I "FARMEN" 2021
Allan Ericksson, 35, Stockholm

Dag Tolstoy, 27, Stockholm

Daniel Tholén, 42, Uppsala

Erik Steffen, 29, Gällö

Henrik Lindström, 43, Vedum

Jennifer Schill, 30, Linköping

Karin Ström, 32, Stockholm

Lili Pham, 33, Göteborg

Linnea Klaar, 27, Eslöv

Malin Nyman, 27, Hofors

Mary Enqvist, 40, Stockholm

Pernilla Angeria, 57, Uppsala

Philip Albinsson, 26, Kristinehamn

Phillip-Lloyd Rochester, 27, Stockholm

Richard Andersson, 51, Stockholm

Robin Kacaniklic, 32, Stockholm

Selmir Hocanin, 31, Stockholm

Är det krav på att vara ifrån Stockholm för att få vara med?

Varför så många från Stockholm? Endast den från Jämtland. Hade velat se en mix av norrlänningar och stockholmare, typ någon från Jokkmokk, Sveg, Örnsköldsvik,Skellefteå.
Citera
2021-02-02, 11:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Helt rätt av dig, ingen koppling till uppdragen godkännande.
Jag kom ihåg fel.
[EDIT]
Blandade nog ihop det med norska farmen...
[/EDIT]

Den Onde:
Förmodligen gjorde du det för Norska Farmen får ju Storbonden dels en kniv och deras Farm en belöning OM uppdragen är väl utförda och efter att veckan har varit. Kniven ska de ha till Finalen då de får lite försprång gentemot den de tävlar med.

De får tydligen alltid åka till veckans marknad men får de inte belöning (ofta lite gott att äta) och en påse med penningar - om de har klarat uppdragen - så åker de dit tomhänta och får tigga sig till lite gott där. Ibland har de gjort saker (kräft-tinor, tagit ngn höna etc) att kunna sälja på marknaden när de inte har fått pengar att handla för. Men som sagt var - du blandade nog ihop det med Norges Farmen.

Farling: Kanske hon sätter Lili på Gårdstävlingen för att hon hoppas att hon förlorar och åker iväg till Torpet (igen!) men jag tror inte det faktiskt - även om Märy inte gillar henne och vise versa. Risken är ju stor att hon får in en riktig fajter då istället ifrån Torpet. Jag tror snarare att hon tar Rickard till Gårdskampen för de ogillar varandra rätt mycket verkar det som. Annars brakar det nog löst snart så att stickor och strån ryker - tror jag
Citera
2021-02-02, 12:18
Medlem
Giggsys avatar
Dagens avsnitt:
Blandade till en början ihop Malin och Karin men nu har det satt sig. Karin syntes mycket första 2 veckorna men inget av Malin och nu är det tvärtom.

Tippar på att Rickard Staxx(alternativt Henrik) blir gårdskämpe. Malin förstekämpe pga att Mary räds möta henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in