2021-02-02, 12:36
Medlem
Skogswalds avatar
Inte nu utan risk för att verka fördomsfull, men jag får rent spontant vissa bi-/homosexuella vibbar från såväl den medelålders butikschefen som den unga barpianisten och inte minst av han den där som för tankarna takt till Thomas Di Leva.

Nån med inblick som vet om någon av dessa tre är del av HBTQ-community? Vore kul att veta, jag menar då kan man i alla fall vara hundra på att de är totalt ointresserade av tjejerna, i sexuell bemärkelse.

Vidare, fröken Schill uppges ju vara "statsanställd", och kvällspressen bekräftar faktiskt (som ni också skrivit här ovan) att hon är just kriminalvårdare. Då undrar jag ju spontant vilken kåk hon är plit på. Nån skvallerbytta med koll? Gjorde en snabb sökning och i Östergötland finns det tydligen tre anstalter, Kolmården, Skenäs och Skänninge, av vilka jag faktiskt bara har (viss) koll på den sistnämnda.

Läste nu att de två andra tydligen är klass 3 (öppna). Hur som helst har ju de intagna som regel tv på rummen (oavsett säkerhetsklass), jag är ju hundra procent övertygad om att de flesta bänkar sig 19:30 varje kväll. Känns spontant som att hon är ett mycket uppskattat inslag i vardagen för straffångarna.
Citera
2021-02-02, 12:39
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Inte nu utan risk för att verka fördomsfull, men jag får rent spontant vissa bi-/homosexuella vibbar från såväl den medelålders butikschefen som den unga barpianisten och inte minst av han den där som för tankarna takt till Thomas Di Leva.

Nån med inblick som vet om någon av dessa tre är del av HBTQ-community? Vore kul att veta, jag menar då kan man i alla fall vara hundra på att de är totalt ointresserade av tjejerna, i sexuell bemärkelse.

Vidare, fröken Schill uppges ju vara "statsanställd", och kvällspressen bekräftar faktiskt (som ni också skrivit här ovan) att hon är just kriminalvårdare. Då undrar jag ju spontant vilken kåk hon är plit på. Nån skvallerbytta med koll? Gjorde en snabb sökning och i Östergötland finns det tydligen tre anstalter, Kolmården, Skenäs och Skänninge, av vilka jag faktiskt bara har (viss) koll på den sistnämnda.

Läste nu att de två andra tydligen är klass 3 (öppna). Hur som helst har ju de intagna som regel tv på rummen (oavsett säkerhetsklass), jag är ju hundra procent övertygad om att de flesta bänkar sig 19:30 varje kväll. Känns spontant som att hon är ett mycket uppskattat inslag i vardagen för straffångarna.

Min gayradar går på högvarv när jag ser och framförallt hör Richard, Erik och Philip. Men vet inte med säkerhet..
Citera
2021-02-02, 12:44
Medlem
Jagserdigjustnus avatar
Anna Brolin är rund och fin på Törpet: https://ibb.co/61zdmPZ
Citera
2021-02-02, 12:45
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagserdigjustnu
Anna Brolin är rund och fin på Törpet: https://ibb.co/61zdmPZ

Den baken skojar man inte bort.
Citera
2021-02-02, 12:47
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald

Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Min gayradar går på högvarv när jag ser och framförallt hör Richard, Erik och Philip. Men vet inte med säkerhet..
Tycker även Blood Diamond verkar lite feminin, men kanske bara är pga språket. Erik är väl annars den ende bekräftade då han har pride-flaggan tatuerad under axeln.
Citera
2021-02-02, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag får inte ihop din teori av kämpar riktigt - för Märy har ju sagt till sin gårdskarl att hon vill ha ut de starka och väljer hon någon stark som Gårdskämpe så blir de kvar på Farmen.

Gårdskarl eller Gårdsfru är fredade att inte bli valda som Gårdskämpe, för de agerar ju domare i den tävlingen - men antagligen kan dessa väljas både som 1ekämpe av Storbonden och som 2ekämpe av 1ekämpen att tävla i Tinget

MEN om man som Storbonde skulle FÅ välja sin Gårdskarl/Gårdsfru till 1ekämpe så ligger man nog bra pyrt till om den skulle vinna i Tinget och bli kvar på Farmen
Fast om hon t ex utser Daniel till att bli gårdskämpe och han förlorar, så får han lämna ifrån sig sin amulett till vinnaren. Sen måste han kämpa sig tillbaka till Farmen. Det är inte säkert att han gör. Även om han skulle vinna en framtida gårdskamp, så är det inte säkert att den Farmaren har en amulett som han kan överta i gårdskampen. I så fall kommer han tillbaka till Farmen amulettlös och måste upp i en ny Tingskamp för att vinna en amulett. Så även om Daniel inte åker ut från Torpet så kan hans väg till vinst bli väldigt mycket svårare om Märy utser honom till gårdskämpe.

Jag tror att Märy vill ta ut en tjej i Tingskampen och jag tror Di Leva kommer peppa henne att göra det. Hade Jennifer varit kvar tror jag att Märy hade satt henne för hon är fysiskt stark, men nu har ju Jennifer placerat sig utom räckhåll på Torpet. Kan ha varit ett smart drag. Linnea är ju med i pakten, likaså Trollmor. Så det är bara Karin och Malin kvar, och Karin känns inte som nåt större hot. Därför tror jag att Malin blir förstekämpe.
Senast redigerad av Zurfarn08 2021-02-02 kl. 13:04.
Citera
2021-02-02, 13:19
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Om det nu finns deltagare med homo/bisexuell läggning, hur skulle det påverka deras chanser att vinna farmentävlingen?
Citera
2021-02-02, 13:29
Medlem
Ufukdouds avatar
Om Di Leva rakar sig och klipper topparna så skulle han kunna bi en riktig gårdsjenta.
Hans yppiga bröst påminner om någon som kommit en bit in i sin könskorrigering.
No hate.
Citera
2021-02-02, 13:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Richard är rätt nygift och Phillip-Lloyd har ett långt förhållande (vet ej om han är gift dock) och de har barn. Bägge är gifta med motsatt kön.

Erik Steffen aka Di Leva finns inget offentligt om relationsstatus med någon partner eller barn.
Senast redigerad av CS128 2021-02-02 kl. 13:44.
Citera
2021-02-02, 13:33
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast om hon t ex utser Daniel till att bli gårdskämpe och han förlorar, så får han lämna ifrån sig sin amulett till vinnaren. Sen måste han kämpa sig tillbaka till Farmen. Det är inte säkert att han gör. Även om han skulle vinna en framtida gårdskamp, så är det inte säkert att den Farmaren har en amulett som han kan överta i gårdskampen. I så fall kommer han tillbaka till Farmen amulettlös och måste upp i en ny Tingskamp för att vinna en amulett. Så även om Daniel inte åker ut från Torpet så kan hans väg till vinst bli väldigt mycket svårare om Märy utser honom till gårdskämpe.

Jag tror att Märy vill ta ut en tjej i Tingskampen och jag tror Di Leva kommer peppa henne att göra det. Hade Jennifer varit kvar tror jag att Märy hade satt henne för hon är fysiskt stark, men nu har ju Jennifer placerat sig utom räckhåll på Torpet. Kan ha varit ett smart drag. Linnea är ju med i pakten, likaså Trollmor. Så det är bara Karin och Malin kvar, och Karin känns inte som nåt större hot. Därför tror jag att Malin blir förstekämpe.

Nu förstår jag dina tankar och teorier bättre!
Senast redigerad av CS128 2021-02-02 kl. 13:43.
Citera
2021-02-02, 13:33
Medlem
Citat:

brännskadan är gift med en negress och har barn sen om han går och blitt homo på farmen det låter jag vara osagt

erik måste väl vara bög?

philip har jag aldrig fått några vibbar av att han skulle gilla män
Citera
2021-02-02, 13:37
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Om det nu finns deltagare med homo/bisexuell läggning, hur skulle det påverka deras chanser att vinna farmentävlingen?

Inget. Det som avgör är styrka/teknik och kunskap. Samt att kunna spela ett socialt spel och kunna samarbeta.

Egenskaper som inte har vare sig med kön eller sexuell tillhörighet att göra alls - faktiskt.

- - -

Något helt annat som jag har tänkt på är att både på Farmen och på Torpet så används emaljerade POTTOR i hantering av mat. Nu tror jag väl att det är NYA pottor - men i varje fall ...

Varför använder man på Farmen just pottor och inte hink när man mjölkar en ko? På Torpet såg jag likadant - fast då var det först potta och en annan gång en emaljmugg när de mjölkar sina getter.

I köket på Farmen såg jag en gång att de använde en emaljerad potta i köket som någon skål och på Torpet så plockades det blåbär med potta - inte som normalt med en mugg.

Får man inte pottskräck av detta så får man det aldrig och sist jag använde just en sådan emaljerad potta var hos farmor och farfar (ute på landet och deras bondgård) och då var jag 5 år och då hade man den till natten/tidig morgon om det var kallt eller vinter ute så man slapp springa pinknödig till utedasset - nu är jag 61 år
Senast redigerad av CS128 2021-02-02 kl. 14:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in