2021-02-01, 19:50
Medlem
undra om brännskadan berättat för mary att han hatar henne eller om han är en sån typisk snubbe som bara vräker ur sig skit om dominanta kvinnor till sin lika efterblivna manliga vän

herregud vad bittra dem blev mary kan nog gå dem på nerverna denna vecka

blir det brännskadan till gårdskämpe

och henke till förstakämpe tro??
Citera
2021-02-01, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
undra om brännskadan berättat för mary att han hatar henne eller om han är en sån typisk snubbe som bara vräker ur sig skit om dominanta kvinnor till sin lika efterblivna manliga vän

Daniel kan också vara i skottgluggen.
Han och Mother Mary är väl dom tydligaste strategerna i spelet.
Speciellt nu när Daniel så öppet flaggat upp att han ser det tävlingsmässigt.
Även om alla som är med antagligen inte var helt omedvetna om tävlingsaspekten redan innan Daniel tog upp det.
Citera
2021-02-01, 20:07
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Jag tror nog som dig angående att Rickard blir Gårdskämpe - Märy måste väl känna hans iskyla och antagonism emot henne för den ligger som en tjock dimma i luften och Rickard verkar kunna jobba bra även om det verkar vara under ledning av Henrik och Daniel. Så han är ju ett stort hot.

Som 1ekämpe tar hon nog Henrik av samma orsak som ovanför. Han i sin tur väljer nog Daniel som 2ekämpe.

Tror att Rickard vinner sin kamp och blir kvar men i Tinget så tror jag att Henrik vinner och Daniel åker ut även om det skulle bli roligare att ha kvar Daniel för han spelar ordentligt och smider planer.

Och äntligen har de fått slaktat. Inte en enda hann protestera om att delta i slakten som det har varit i några tidigare säsonger. Vi får väl se om de kan tillaga någon bra mat av fåret så de inte förstör det dyrbara proteinet.
Senast redigerad av CS128 2021-02-01 kl. 20:10.
Citera
2021-02-01, 20:35
Medlem
greta75s avatar
Helena, Philip, Robin på Torpet och philiph på farmen är mina favoriter i år. Äntligen var det spikat.
Citera
2021-02-01, 20:38
Medlem
Synd att storbonden inte matade fram kvinnor för att dom skulle få lära sig slakt/styckning.
Citera
2021-02-01, 20:55
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Ja man kan ju hoppas, de där två är ju så tröga att det gnisslar mellan skinkorna när de går. Mary behövs som storbonde så det blir lite åka av i det här spelet.
Hon gör helt rätt i att utmana stereotyperna, även om det måste korrigeras på slutet för att det annars inte blir klart. Alla kan gott prova på alla sysslor på farmen, åtminstone någon av veckorna.
Brännskadan planerade ju redan att inte följa order som det lät idag, tönten.
Citera
2021-02-01, 20:59
Medlem
Ufukdouds avatar
Mycket östrogen i storbondestugan nu.
Tror ni att någon av deltagarna kan flippa loss?
Eller åtminstone semiflippa.
Äggsnickaren kanske har det i sig.

Måste hända något snart!
Citera
2021-02-01, 21:36
Medlem
farlings avatar
Ni tror inte att hon kommer att välja Lili till gårdskämpe då? Med tanke på att de avskyr varandra kan man ju tänka att de vore bra att ta tillfället i akt att försöka göra sig av med henne.
Citera
2021-02-01, 21:50
Medlem
N!xxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Saknar att storbonden inte längre får medaljong när teamet lyckats med uppdragen.
Eller blir utan om uppdragen inte får ok.
Det kryddade Farmensoppan.
Illvilliga konkurrenter som blåste storbonden på medaljong och fick resten av gänget irriterade på storbondens ledning då belöningen uteblev.

Nu har jag följt Farmen ett bra tag men har abaolut inget minne av detta, vilken säsong slutade dom med det ?
Citera
2021-02-01, 22:10
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N!xxo
Nu har jag följt Farmen ett bra tag men har abaolut inget minne av detta, vilken säsong slutade dom med det ?

Jag har inte heller det som minne som beskrivs från Den Onde.

Det med medaljongen som Storbonden alltid fick just för ATT de var Storbonde upphörde denna säsong. Nu får man endast medaljong om man vinner kampen i Tinget - tydligen.

Belöningarna är inte kopplat mer än till att farmarna inte får någon om de inte har skött veckans uppdrag och det bedömer Wincent efter inspektion om de har klarat uppdragen eller inte.
Citera
2021-02-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N!xxo
Det här är väl första säsongen utan medaljong till storbonden.
Citera
2021-02-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag har inte heller det som minne som beskrivs från Den Onde.

Det med medaljongen som Storbonden alltid fick just för ATT de var Storbonde upphörde denna säsong. Nu får man endast medaljong om man vinner kampen i Tinget - tydligen.

Belöningarna är inte kopplat mer än till att farmarna inte får någon om de inte har skött veckans uppdrag och det bedömer Wincent efter inspektion om de har klarat uppdragen eller inte.
"Saknar att storbonden inte längre får medaljong när teamet lyckats med uppdragen.som det var tidigare säsonger."
Lägger till det fetade så det framgår vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in