2021-02-01, 21:23
Medlem
Måste väl nästan vara någon som försiktigt säljer av volym mellan 230 och 240 för att den ska ligga så stabilt? Vi får väl se om det vänder upp eller ner i nästa steg.
Citera
2021-02-01, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Syns på låneräntan att antalet blankade aktier minskat, men fortsätt lura dig själv om du vill, själv tog jag förlusten för ett par timmar sedan när jag såg hur snabbt och mycket räntan fallit.
Då insåg jag att de här autisterna har redan sålt sina aktier till Merwin och nu är det bara bråttom ut genom dörren. Kl 22 stänger det för den här dagen och till imorgon kommer fler veta att blankningen minskat.

Men du gör naturligtvis som du vill.

Stackars . Man förlorar bara om man säljer. Kurspriset reflekterar inte den riktiga efterfrågan. Som jag tidigare nämnt måste man även kolla volym och cfm.

Någon förklarade det bra på Reddit faktiskt.

Citat:
It tells us how many shares are being traded throughout the day and whether shares are being sold by us or HFs.

Low volume with the price dropping generally means HFs are trading small amounts of stocks to each other to drive the price down.

If there was loads of volume and price continuously moving down this would indicate were selling. Volume is low and price going down. It's just bullshit manipulation with the same stocks, over and over

Citat:
And here’s an even simpler example:

Let’s say that there are 10,000 shares of GME. And let’s say that 9,999 of us have diamond hands and are never selling. If that one person (who’s not part of the 9,999) goes and sells their one share of GME, and there’s only one offer to buy that share, and the offer is $5 per share, then GME is currently trading at $5.

In this way, low volume of trades (in this example, one share being sold one time) doesn’t reflect the real demand for GME, but instead, reflects that one sale — because what really reflects the real demand for GME is the 9,999 of us that aren’t selling.

TLR prices based on low volume numbers don’t reflect demand
Citera
Medlem
Jävligt spännande dagar som kommer!
Citera
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
"the stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient" - warren buffett

Gillar aktien. Håll.
Citera
2021-02-01, 21:33
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Jag sålde mina tidigt idag, gick back 1-tusen . Den har bara dalat sen i fredags, kommer nå under 200 imorgon tror jag och ligga på 100 på fredag.
Citera
2021-02-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emphorn
Stackars . Man förlorar bara om man säljer. Kurspriset reflekterar inte den riktiga efterfrågan. Som jag tidigare nämnt måste man även kolla volym och cfm.

Ja det blir bra. Alla som vill ha en aktie har redan och inga möjligheter att realisera.
Citera
2021-02-01, 21:35
Medlem
joumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Jag köpte en bara för den goda sakens skull. Det borde alla göra.

Ja för wall street lider verkligen av det här. Algo-handlarna om några skrattar verkligen hela vägen till banken av den här soppan.
Citera
2021-02-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
"the stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient" - warren buffett

Gillar aktien. Håll.

Hur ska du tjäna pengar på gme utan att sälja?
Citera
2021-02-01, 21:38
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Nej. För den kan mycket väl vara tokblankad. Så det kan mycket väl hända att det kommer världens shortsqueeze som skickar aktiekursen till stratosfären. Är du redo att offra hela din aktieportfölj? + kanske resten av dina tillgångar? Det finns ingen begränsning i hur mycket man kan förlora på en blankningsposition. Det är därför aktiekurserna tokrusar så när blankarna bränner sig. Du kan heller aldrig få mer än 100 % uppsida. Kort och gott, blankning suger.

Hela min portfölj? Driver du med mig nu?
Citera
2021-02-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emphorn

Tror inte jag förlorade mycket mer är 3-4000 kr och det kan jag leva med. Jag ska villigt erkänna att jag räknade med att det skulle fortsätta dra uppåt när Merwin tvingades köpa tillbaka men den minskningen av blankningar visar tydligt hur många som var villiga att sälja sina aktier på den här nivån och resten av blankningarna kommer köpas upp minst lika lätt på vägen neråt.

Det är dessutom fånigt att sita och försöka lura svenskar på flashback i tron att det skulle påverka kursen på ett amerikanskt bolag värt så många miljarder.

Den kommer nog stänga på dagslägsta idag och men ändå över $200 och imorgon kommer ni nog ha chans att köpa den för $132
Senast redigerad av L.D. 2021-02-01 kl. 21:43.
Citera
2021-02-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Jag sålde mina tidigt idag, gick back 1-tusen . Den har bara dalat sen i fredags, kommer nå under 200 imorgon tror jag och ligga på 100 på fredag.
Nog många som säljer av den sista timmen. Ingen rolig aktie att ha under huvudkudden....
Citera
2021-02-01, 21:42
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Nog många som säljer av den sista timmen. Ingen rolig aktie att ha under huvudkudden....
Nä, inte direkt. Menmen, hade kunnat vara värre, kul för den snubben som la en order på 1m$ av aktier på 262 tidigare idag på reddit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in