2021-02-01, 20:54
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
Ja. Det är säkerligen många hedgefonder med stort kapital som blankat nu. Men man ska inte glömma att den var uppe på nästan $500 dollar ett tag, och i nuläget tillåts användare av WSB före-detta favoritapp Robinhood inte köpa mer än 4(?) andelar GameStop. Så om aktien skulle rusa igen blir det säkert många blankningsspekulanter med litet kapital som likvideras.
Har de flesta som vill köpa nya aktier inte öppnat konto hos en annan mäklare vid det här laget?
De som stannar kvar i Robinhood och försöker köpa nu måste ju vara helt efterblivna.
Citera
2021-02-01, 20:54
Medlem
Folk härinne refererar till siffror som är uppdaterade den 15/1 och uppger att andra refererar till fake news och försök till marknadsmanipulationer. Mitt råd är att sälja erat innehav om ni ej kan förlora alla era pengar. Det verkar som att andelen shorts av free float till och med är lägre än vad jag tidigare angivit och det kommer inte finnas utrymme för alla er att komma ut innan kursen är tillbaka på sin normala nivå. Tänk på vad ni investerar i, vi pratar Gamestop. Alltså Gamestop. Säg det högt för er själva och tänk sedan hur ni ska göra.

För vem ska köpa era aktier till denna värdering? Kursen är tillbaka på någonstans mellan 5 och 20 dollar så snart människor börjat inse att detta är ett pyramidspel som bygger på att fler och fler nyttiga idioter ska komma in. Det finns normala investerare som köper Gamestop nu utan enbart människor med begränsad kunskap om aktiemarknaden. Det märks inte minst på många inlägg här...
Citera
2021-02-01, 20:55
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Tydligen går det inte att blanka mer aktier fast det finns aktörer som påstår att de korta positionerna är nere på 50% eller mindre av float.

Jävligt märkligt och något mycket skumt är i görningen eller så är det bara svårt att veta vad som är sant och vad som är fake news.

Oavsett vad man tycker om hela spektaklet så tror jag att alla kan vara överens om detta. Det är extremt svårt att hitta tillförlitlig information och alla verkar säga olika. Tur att det inte spelar någon roll för att jag gillar aktien oavsett
Citera
2021-02-01, 20:58
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Har de flesta som vill köpa nya aktier inte öppnat konto hos en annan mäklare vid det här laget?
De som stannar kvar i Robinhood och försöker köpa nu måste ju vara helt efterblivna.

Jag vet inte hur det ligger till i nuläget, men förra veckan var det i alla fall svårt för många att registrera sig på andra sidor. O när det kommer till retards från r/WSB så tror jag de flesta har alla sina pengar och positioner i Robinhood, och vissa påstår att de haft problem med att ta ut pengar m.m.
Citera
2021-02-01, 21:05
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckerTarlson
Oavsett vad man tycker om hela spektaklet så tror jag att alla kan vara överens om detta. Det är extremt svårt att hitta tillförlitlig information och alla verkar säga olika. Tur att det inte spelar någon roll för att jag gillar aktien oavsett

Absolut, det visar väl egentligen på hur ovanligt detta fenomen är när väldigt få är överens on framtiden och kan ge ett bra analys.
Citera
2021-02-01, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kht86
Folk härinne refererar till siffror som är uppdaterade den 15/1 och uppger att andra refererar till fake news och försök till marknadsmanipulationer. Mitt råd är att sälja erat innehav om ni ej kan förlora alla era pengar. Det verkar som att andelen shorts av free float till och med är lägre än vad jag tidigare angivit och det kommer inte finnas utrymme för alla er att komma ut innan kursen är tillbaka på sin normala nivå. Tänk på vad ni investerar i, vi pratar Gamestop. Alltså Gamestop. Säg det högt för er själva och tänk sedan hur ni ska göra.

För vem ska köpa era aktier till denna värdering? Kursen är tillbaka på någonstans mellan 5 och 20 dollar så snart människor börjat inse att detta är ett pyramidspel som bygger på att fler och fler nyttiga idioter ska komma in. Det finns normala investerare som köper Gamestop nu utan enbart människor med begränsad kunskap om aktiemarknaden. Det märks inte minst på många inlägg här...

Nu handlar det om förlustaversion.

De som snabbast accepterar läget kan fortfarande komma undan med över hälften av pengarna kvar men majoriteten som fortsätter hoppas kommer följa med långt neråt.

Det är bara och inse läget att alla dessa autister som lovat att aldrig sälja har redan hoppat vidare till nästa tuva. Skulle dom hållit sina aktier så hårt som dom pratat om så skulle blankningarna inte halverats på några dagar.

Så bit i det sura äpplet nu istället för att försöka lura andra. Det finns uppenbarligen många tröga personer som fortfarande köper och kursen är fortfarande nära toppen.

Robin Hood har tydligen släppt sin limit från 1 aktie till 20 aktier och inte ens det ger stöd för kursen nu.
Senast redigerad av L.D. 2021-02-01 kl. 21:12.
Citera
2021-02-01, 21:11
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Jag köpte en bara för den goda sakens skull. Det borde alla göra.

Mycket bra 🙂 Köpte en till i dippen idag, så nu har jag två. Vi håller hårt i våra potentiella raketer. Kommer squeezen igång så blir det åka av!
Citera
2021-02-01, 21:13
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Mycket bra 🙂 Köpte en till i dippen idag, så nu har jag två. Vi håller hårt i våra potentiella raketer. Kommer squeezen igång så blir det åka av!

Innehar 20 st just nu. Bara att hålla. 28 tusen ägare på avanza nu.
Citera
2021-02-01, 21:17
Medlem
KalleAnkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Det är bara och inse läget att alla dessa autister som lovat att aldrig sälja har redan hoppat vidare till nästa tuva. Skulle dom hållit sina aktier så hårt som dom pratat om så skulle blankningarna inte halverats på några dagar.
Nja, jag tror inte att det där riktigt stämmer. Om blankarna som de säger köpt tillbaka 36.2M aktier samtidigt som småsparare, youtubers och miljardärer blivit inlurade i den här soppan kan de övriga bara ha köpt 15M aktier under den kaotiska Torsdagen och Fredagen tillsammans.

Det låter som alltför få aktier totalt.

Då hade kuppmakarna fått sitta på i princip hela floaten från början och först få den sönderblankad.
Orimligt.
Senast redigerad av KalleAnkare 2021-02-01 kl. 21:20.
Citera
2021-02-01, 21:21
Medlem
Surenas avatar
Blankarna verkar ju vara inne och köpa på sig varje dag för att täcka sina positioner. Vi ser en ordentlig dipp varje handelsdag, som möjligen utlöses av att hedgefonderna säljer aktier emellan och trycker ner kursen, en del stop lossar / säljordrar utlöses hos småsparare, kursen dyker, och det sker en rekyl uppåt då blankarna köper tillbaka aktier. Småsparare blir otåliga, säljer av aktien i mindre volymer vilket fortsätter att pressa kursen neråt mot stängning. Detta är bara teori men just dipparna, säljordrarna som utlöser det och rekylen som följer efter ser inte ut att vara pådrivet av småsparare.
Citera
2021-02-01, 21:22
Medlem
Såvitt jag kan bedöma så kulminerade omsättningen de två sista veckorna i januari. Priset fördubblades på ungefär tre börsdagar. Just nu sjunker priset i en takt som motsvarar en halvering på tre börsdagar. I stort tycks utvecklingen handla om en exponentialfunktion med positiv tillväxtkoefficient, vilken i torsdags slog om till negativ koefficient. Om det stämmer är priset runt $150 i övermorgon och klingar sedan sakta av ned mot ensiffriga belopp.
Senast redigerad av demokratochsvensk 2021-02-01 kl. 21:24.
Citera
2021-02-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkare
Nja, jag tror inte att det där riktigt stämmer. Om blankarna som de säger köpt tillbaka 36.2M aktier samtidigt som småsparare, youtubers och miljardärer blivit inlurade i den här soppan kan de övriga bara ha köpt 15M aktier under den kaotiska Torsdagen och Fredagen tillsammans.

Det låter som alltför få aktier totalt.

Syns på låneräntan att antalet blankade aktier minskat, men fortsätt lura dig själv om du vill, själv tog jag förlusten för ett par timmar sedan när jag såg hur snabbt och mycket räntan fallit.
Då insåg jag att de här autisterna har redan sålt sina aktier till Merwin och nu är det bara bråttom ut genom dörren. Kl 22 stänger det för den här dagen och till imorgon kommer fler veta att blankningen minskat.

Men du gör naturligtvis som du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in