2021-02-01, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Intressant tanke, men att hålla rygg på Johaug i 30 km är det inte många som gör, även med 10 års stenhård seniorträning i kroppen.

Nu pratar om en kvinnlig ung skidåkare från Lycksele - vars morfars far var vargjägare, kunde åka 25mil per dygn för jakt - dessa gener sitter i Lyckselexpressen - och, hon kan vara det bästa Sverige ställt på ett par skidor sedan Sundin-skidan uppfanns!

Ge Linn chansen den 6 mars 2021!
Citera
2021-02-01, 19:18
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Svahnen har vunnit tre (3) VC-lopp i skate-sprint - ganska bra för en ”usel” skatesprintare 😎😎😎😎😎
Jag har väl inte påstått att Linn är en dålig fristilåkare?
Tvärtom så skrev jag att alla tre är bra på bägge disciplinerna men tidigare har Linn själv sagt att klassiskt är hennes favorit och Jonna och Maja har tidigare haft skejten som favorit.
Din fanatism när det gäller Linn börjar bli obehaglig.
Citera
2021-02-01, 19:29
Medlem
Vem skall ha den fjärde sprinterplatsen på damsidan?

Linn Svahn,Maja Dahlkvist,Jonna Sundling känns väl helklara kan jag förmoda.

Hagström eller Dyvik om fjärde platsen?

Känns som om VM kommer för tidigt för Hanna Falk efter hennes tidigare ryggproblem.
Citera
2021-02-01, 19:32
Medlem
Citat:
Nu pratar om en kvinnlig ung skidåkare från Lycksele - vars morfars far var vargjägare, kunde åka 25mil per dygn för jakt - dessa gener sitter i Lyckselexpressen - och, hon kan vara det bästa Sverige ställt på ett par skidor sedan Sundin-skidan uppfanns!

Ge Linn chansen den 6 mars 2021!

Haha, ja 25 mil per dygn - minst!

Jag har själv pratat ganska mycket med en gammal vargrännare från Jokkmokk, du håller igång 18-20 timmar/dygn om du är ett par som hjälps åt och poängen är att stressa vargen oavbrutet. Men några 25 mil åker du inte, kanske 5-6 mil vilket är mycket nog.

Linn har framtiden för sig. Men att hålla Johaugs tempo i 30 km tror jag inte. Hade hon bara bytt skidor ifjol hade inte Frida plockat henne heller.
Citera
2021-02-01, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jag har väl inte påstått att Linn är en dålig fristilåkare?
Tvärtom så skrev jag att alla tre är bra på bägge disciplinerna men tidigare har Linn själv sagt att klassiskt är hennes favorit och Jonna och Maja har tidigare haft skejten som favorit.
Din fanatism när det gäller Linn börjar bli obehaglig.

Jag har inte påstått att just du tycker hon är usel i skate, men det är ju något som skrivs både här och där, på detta forum och på andra skidforum...

Linn åker lika galant skate som klassiskt - ingen fanatism att tycka detta - tycker du detta är obehagligt lär du vara kräsmagad utöver det vanliga...
Citera
2021-02-01, 19:38
Bannlyst
Citat:
Haha, ja 25 mil per dygn - minst!

Jag har själv pratat ganska mycket med en gammal vargrännare från Jokkmokk, du håller igång 18-20 timmar/dygn om du är ett par som hjälps åt och poängen är att stressa vargen oavbrutet. Men några 25 mil åker du inte, kanske 5-6 mil vilket är mycket nog.

Linn har framtiden för sig. Men att hålla Johaugs tempo i 30 km tror jag inte. Hade hon bara bytt skidor ifjol hade inte Frida plockat henne heller.

😎😎😎😎😎 Det kanske var i veckan, eventuellt 😂😂😂😂😂😂
Citera
2021-02-01, 19:41
Bannlyst
Va fan är det här??

Någon som kan översätta??

Kerrtuu skadad?

https://www.instagram.com/p/CKwoUsJsuJr/
Citera
2021-02-01, 19:48
Medlem
Citat:
Va fan är det här??

Någon som kan översätta??

Kerrtuu skadad?

https://www.instagram.com/p/CKwoUsJsuJr/

Dåliga nyheter om Falun. Det var svår smärta i benet mitt under lördagens lopp. I loppet adrenalin kämpade jag de smärtsamma sista kilometerna till mål. Efter loppet har smärtan varit riktigt svår och orsaken i Finland blev tydlig. Tibia på vänster ben är trasigt 😔 Jag var i gott skick och kunde inte mäta vad jag skulle ha kunnat göra i vinter. Nu känns det obegripligt dåligt.
Citera
2021-02-01, 19:53
Medlem
Ostrobothnias avatar
Fan vad tråkigt Är det en stressfraktur månne, nämner ingen krash?
Citera
2021-02-01, 19:56
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vem skall ha den fjärde sprinterplatsen på damsidan?

Linn Svahn,Maja Dahlkvist,Jonna Sundling känns väl helklara kan jag förmoda.

Hagström eller Dyvik om fjärde platsen?

Känns som om VM kommer för tidigt för Hanna Falk efter hennes tidigare ryggproblem.

Ribom.
Citera
2021-02-01, 19:58
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Dåliga nyheter om Falun. Det var svår smärta i benet mitt under lördagens lopp. I loppet adrenalin kämpade jag de smärtsamma sista kilometerna till mål. Efter loppet har smärtan varit riktigt svår och orsaken i Finland blev tydlig. Tibia på vänster ben är trasigt 😔 Jag var i gott skick och kunde inte mäta vad jag skulle ha kunnat göra i vinter. Nu känns det obegripligt dåligt.
Tibia är väl vadbenet?
Citera
2021-02-01, 20:01
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ribom.
Det anser jag också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera