Nåt sånt här skulle jag placera ut de norska lagen:
Sprint: Kläbo, Valnes, Iversen, Golberg, Taugböl - inga konstigheter.
Skiathlon: Röthe, Iversen, Kläbo, Holund, Krüger - tufft val att ta bort Golberg, men någon måste petas. Möjligen att någon frivilligt avstår för att vara fräsh till sprintstafetten.
Sprintstafett: Iversen, Kläbo - Kläbo given avslutare. Sen finns det ingen tydlig halvsprinter på fristilssidan (tänk Krogh) att komplettera med så det får bli Iversen igen.
Fristil: Sundby, Röthe, Krüger, Holund, Amundsen - inga konstigheter, jag tror inte någon ur sprintmaffian tänker köra denna.
Stafett: Iversen, Golberg, Fristil, Kläbo - öppet om tredjesträckan. Den som kör bäst på 15 fritt lär få platsen. Egentligen borde man ge den till den som kör näst bäst eftersom de är så jämna och sällan vinner två raka.
Klassiskt: Holund, Golberg, Iversen, Kläbo, Röthe - vet inte om Kläbo orkar så långa lopp, i så fall är Krüger förste reserv.
Utöver dessa tror jag även Nyenget kommer med som allmän reserv lite här och var men utan att vara säker på en start.
Sprint: Falla, Tiril, Stenseth, Lotta, Svendsen - utifrån vilka som kör och inte kör i Ulricehamn känns detta klart. De jag hade valt oavsett.
Skiathlon: Johaug, Fossesholm, Heidi, Kalvå, Haga - lurig uttagning som bygger på vilka som kör sprintstafett. Om någon tvilling blir petad så kan de få ett tröstpris här istället för Haga.
Sprintstafett: Omöjligt att avgöra innan sprinten. Falla, Tiril och Lotta är de tre troligaste kandidaterna.
Fristil: Johaug, Fossesholm, Heidi, Haga, Tiril - topp sju i Falun hela bunten. Om Tiril tävlat mycket kan hon sparas till stafetten och ge bort platsen till Lotta eller Kalvå.
Stafett: Tiril, Heidi, Johaug, Fossesholm - men form på VM kan ändra mycket.
Klassiskt: Johaug, Heidi, Fossesholm, Kalvå, Tiril - vetefan om tvillingarna orkar tre mil. Har knappt tagit poäng i Kollen tex. Svendsen en outsider.
Harsem skvalpar i bakvattnet efter ett bra NM men hade nog behövt åka bättre i Falun. Hon är inte uttagen till Ulricehamn så kanske finns det en lucka till henne på tremilen.