Citat:
Ursprungligen postat av
Sumer
Men det måste finnas en orsak till att inte någon Walkie-Talkie person är identifierad efter 34 år.
Det verkar finnas någon/ några personer med stort inflytande som ser till att den informationen inte ska nå fram till allmänheten.
Om det sedan start funnits människor djupt inne i Utredningen som förmedlat bilder(utan grund) att det vare sig finns konstigheter med wt eller med poliserna som svepande avskrivs så har man kontroll. Det behövs ingen utomstående styrning. Enstaka utredare kan då hanteras internt. Kring dessa ser vi väldigt tydligt en gruppering med koppling till den gamla blåbruna delen av svensk underrättelsevärld som är en tajt gruppering med gemensam världsbild. Sannolikt involverade som anstiftare. Det är tydligt hur olika individer där driver på flera spår. Senast ser vi trefingers hejdlösa inhopp.
Jag tror att de flesta idag förstår Filters roll med tanke på deras inhopp i Estoniahålet visar det jag sagt länge. Personerna bakom Filter är megafon för dessa blåbruna och låtsas vara vänster för att infiltrera sådana grupper och då med andra budskap. Ubåtsfrågan t ex smittade de bäst de kunde.
Polisers roll tycker jag är tydlig. Många har haft tryck att knipa igen. Många spanare är alltså ej involverade men pressade till tystnad. Andra som tydligt är närmare kan ha deltagit aktivt mer eller mindre direkt och framför allt i Utredningen.
Gruppen med Lange vid mordplatsen är direkt kopplad till centrala delar av SB inklusive den då färske påläggskalven Sonny Björk som satt centralt i alla år trots uppenbara tillkortakommanden. De tar alltså kontroll direkt men slarvar bort att säkra bevis. Sonny har finger med överallt och ser till att vissa vapen aldrig tas in i Utredningen t ex.
Har ni något annat scenario som kan förklara konstigheterna? Melander var den siste kvarvarande boven i PU det var han som styrde informationen till de nya inkl KP med syftet att begrava det som Estonia med hål och allt skulle täckas över.