2021-01-28, 15:18
Medlem
WhereIsRussias avatar
Madde lär vara i topp 5 iaf, hon är ju mästare i thaiboxing, sysslar med MMA/gymnastik på fritiden och giggar som stuntstatist i bl.a. Wonder Woman
Citera
2021-01-28, 15:23
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxlRose21
Dom deltagare som misslyckades med det första vattentestet varför fick dom fortsätta i programmet?

I den amerikanska varianten på programmet då blev man utesluten om man inte klarade av vattentestet. Det var bra mycket svårare där också då dom hade armarna bakbundna vill jag minnas. Det gick inte att fuska där utan man var tvungen att klara av att använda tekniken där man "studsar" i botten annars kom man inte upp till ytan. Instruktörerna befann sig då i vattnet för att rädda dom som misslyckades.

En elimineras i varje avsnitt, de andra som gjorde dåligt ifrån sig ligger på minuspoäng.

Sen så är att faila enskilda test inte alltid hela världen. Overall så handlar det om en mentalitet att aldrig ge upp.

The only easy day was yesterday.
Senast redigerad av F.Hansen 2021-01-28 kl. 15:28.
Citera
2021-01-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Om bara tjejer med snygg stjärt vore med skulle nog tittarsiffrorna bli högre.
Inte säkert faktiskt. Rätt många tittar nog för att de är genuint intresserade av elitstyrkor och militära utmaningar. Det gäller att få en bra stjärt/macho-balans!

Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Madde lär vara i topp 5 iaf, hon är ju mästare i thaiboxing, sysslar med MMA/gymnastik på fritiden och giggar som stuntstatist i bl.a. Wonder Woman

I ett klipp från vattenövningen verkade hon ha lyckats dåligt. Vi får väl som om hon är en tough cookie längre fram.
Citera
2021-01-28, 22:35
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Har inte sett programmet men jag antar att det är en budgetvariant av "SAS are you tough enough?"
Fan vad jag är sist på bollen. Jag har sett varenda säsong av rebooten på Tough enough som numera kallas BBC Who dares wins.

Det är ett nyupplägg från Tough enough där man typ helt slopat uttagning/djungelträning, absolut tagit bort allt vapen och pang pang och bara kör bortsortering tillsammans med fånge-övning på slutet.

Det är ett väldigt bra program där vältränade människor, atleter på världsklass (se celebrity-säsongen) bryts ner fysiskt och bäst av allt psykiskt!

Folk grinar, blir kallade cunt, you name it. Gillar man militär/någon pressas till det yttersta är det sånt här man ska titta på.
Senast redigerad av RickRozay 2021-01-28 kl. 22:45.
Citera
2021-01-29, 12:51
Medlem
Ad-infinitums avatar
Har testat vattenutmaningen i ett badhus för cirka 10 år sedan. Så vattnet var inte kallt som det var i TV-programmet.
Vi fick först testa utan att vara bundna för att se om det ens fanns en möjlighet till att genomföra det.
Då kändes det rätt ok för man visste att man kunde hjälpa sig själv.

Sen gick vi skarpt och fick händerna bundna bakom ryggen men hade benen fria.
En person redo att dyka i om vi behövde hjälp.
Om alla hade klarat sig när vi inte var bundna så blev det en annan situation när vi var bakbundna.
Målet var att klara sig 75 sekunder. Jag klarade ner en vända och sen kom man ur rytmen.
Stressen att vara bunden och vet att man var utlämnade till andra att rädda sig om det gick helt åt skogen var avgörande. Skitläskigt var det. Vågade inte riktigt släppa ut luft första vändan. Kom för långsamt nedåt vilket resulterade i att jag inte kom ner tillräckligt för att få fart uppåt vilket resulterade i att man återigen fick ännu sämre fart nedåt. Sen var det kört.

Övningen går ut på att hantera stress. Är man bara lugn och gör det metodiskt enligt instruktioner så är det inte svårt. Det svåra ligger helt å hållet i att inte bli stressad och det är verkligen läskigt.
Triathlon-killen i TV-programmet hade garanterat tränat på detta innan för han utförde det till perfektion.
Citera
2021-01-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
Har testat vattenutmaningen i ett badhus för cirka 10 år sedan. Så vattnet var inte kallt som det var i TV-programmet.
Vi fick först testa utan att vara bundna för att se om det ens fanns en möjlighet till att genomföra det.
Då kändes det rätt ok för man visste att man kunde hjälpa sig själv.

Sen gick vi skarpt och fick händerna bundna bakom ryggen men hade benen fria.
En person redo att dyka i om vi behövde hjälp.
Om alla hade klarat sig när vi inte var bundna så blev det en annan situation när vi var bakbundna.
Målet var att klara sig 75 sekunder. Jag klarade ner en vända och sen kom man ur rytmen.
Stressen att vara bunden och vet att man var utlämnade till andra att rädda sig om det gick helt åt skogen var avgörande. Skitläskigt var det. Vågade inte riktigt släppa ut luft första vändan. Kom för långsamt nedåt vilket resulterade i att jag inte kom ner tillräckligt för att få fart uppåt vilket resulterade i att man återigen fick ännu sämre fart nedåt. Sen var det kört.

Övningen går ut på att hantera stress. Är man bara lugn och gör det metodiskt enligt instruktioner så är det inte svårt. Det svåra ligger helt å hållet i att inte bli stressad och det är verkligen läskigt.
Triathlon-killen i TV-programmet hade garanterat tränat på detta innan för han utförde det till perfektion.

Ja, vattenvana på det sättet åtminstonde. Att kunna hålla andan, och andas in/ut på rätt sätt.

deltagarna hade ju dessutom händerna framför, jag tänker det ger en annan trygghetskänsla, men kasnke faktiskt försvårar när du kan vifta så mycket med armarna...
Citera
2021-01-30, 00:07
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Jag skrev ju det - hon är en tjej.

Wow...
Du har varit med om mycket det märker jag 😂
Citera
2021-01-30, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Wow...
Du har varit med om mycket det märker jag 😂

Ja det har jag. Men aldrig har jag sett en kvinna skälla ut manliga elitsoldater på ett trovärdigt sätt. Det har sin enkla förklaring i att det aldrig inträffat.
Citera
2021-01-31, 16:21
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Ord kan inte beskriva hur dåligt detta är.

Ett gäng pojkflickor och män som inte klarar av förenklade övningar som misslyckade militärskådespelare håller i.

Givetvis kom damerna att gynnas indirekt trots att de inte kommer hänga med männen.

Det är inte så verkligheten ser ut när endast en kvinna lyckats klara av testerna till SOG.

Det vattentestet var verkligen en börda att titta på.
Citera
2021-01-31, 20:36
Bannlyst
Sårdärja då har man sett avsnitt 2 också.

Var väl ganska solklart att han åkte på en lättare hjärnskakning. Och om thaiboxningstjejen inte simulerar är det ju rätt trist om hon skadade sig i vattenhoppet. Kan ju knappast vara meningen att man ska avbryta pga skada.
Citera
2021-01-31, 21:10
Medlem
Vanstertrollets avatar
Det där är väl fan ingen utmaning. Det är ju isf värre att gå fram och stirra ner innan man hoppar. Nu ser dom ju inte ens hur högt det är eller nånting.
Citera
2021-01-31, 21:24
Medlem
"Slam" men var är "Dunk"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här