2021-01-31, 19:06
Medlem
Crapmagics avatar
Vad skulle kunna gå fel i sverige, med afrikanska kockar på äldreboenden som står
utan munskydd och andas ner i grytorna

Jag är ett ögonvittne
Citera
2021-01-31, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OQnGW1/ny-studie-81-procent-kan-vara-korsimmuna
Ja det har ju varit känt sedan i våras att det finns en viss korimmunitet men det var ju en imponerande siffra med 80 procent!
Citera
2021-01-31, 19:13
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Varför i h-te skulle du vilja det? Är du månne en asocial människa då eller?

Det finns dom som önskar att restriktionerna ska finnas kvar för lång tid framöver, bland de som jobbar hemifrån. Eftersom det är så "skönt och bekvämt". Har hört det från flera i min bekantskapskrets. Blir galen på sådana resonemang.
Citera
2021-01-31, 19:14
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vad skulle kunna gå fel i sverige, med afrikanska kockar på äldreboenden som står
utan munskydd och andas ner i grytorna

Jag är ett ögonvittne

Du menar till skillnad från Norge? Där står väl norrmän i lusekoftor och rör i grytorna.
Nej just det, i Norden är vi ju för fina för så enkla sysslor..
Så här ser det ut i hela västvärlden.
Citera
2021-01-31, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Som sagt, det är det inte. Och framförallt vet vi inte om det startade i Wuhan Wet Market. Så redan där finns det inget att bygga på.

Och jag säger återigen: tror du verkligen att Kinas centralkommitté skulle låta något sådant misstag gå ostraffat? Det med tanke på de utrensningar som gjordes inte bara på lokal nivå utan även centralt efter SARS-misslyckandet. Och där handlade det bara om cover-up.
Wet market, nej. Det skulle betyda att viruset uppstod naturligt. Viruset är sannolikt ett fladdermusvirus som kineserna har "tränat" i Wuhans laboratorium för att kunna smitta människa, i forskningssyfte. Det är sånt man gör på Wuhans labb. Sen har man schabblat och viruset har rymt. SARS har redan rymt fyra gånger, så det skulle inte vara direkt förvånande.

Att det låg en wet market i närheten är bara för att det ligger wet markets lite överallt i Kina. Laboratorier som forskar på genmodifierade coronavirus är däremot något helt unikt för den här platsen.

Vad centralkommittén gräver fram för inhemska syndabockar berör inte oss. Kinesiska staten överser all den här forskningen i Kina, och är direkt ansvariga för olyckor som sker. Precis som Sovjet var ansvariga för det som hände i Tjernobyl, och det var deras skyldighet att presentera en förklaring varför ett radioaktivt moln plötsligt drev in över Europa.
Citera
2021-01-31, 19:57
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det där låter som en tjockis försvarstal om jag ska vara ärlig. Pandemin har många negativa effekter, däribland att latmaskar använder sagda pandemi för att inte ta tag i sin hälsa.
Ja det är tur att det inte gäller mig utan de som följer farliga råda att ge sig på nya kost och motionsråd plötsligt i en pandemi.

Det du förespråkar kan vara farligt.
Citera
2021-01-31, 20:00
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Du får naturligtvis ha din uppfattningen men Bill Maher?!

Jag väntar på en artikel i Nature, the Lancet eller liknande med någon vetenskaplig stringens. Då först kommer jag att fundera över om det handlar om ett konstgjort virus.

En nobelpristagare i medicin, satt i direktsändning i fransk TV
och sa att det är ett labframställt virus..........
Länge sedan de var i tråden.....

https://www.dailymotion.com/video/x7tcp7a
Senast redigerad av severustheemperor 2021-01-31 kl. 20:05.
Citera
2021-01-31, 20:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Wet market, nej. Det skulle betyda att viruset uppstod naturligt. Viruset är sannolikt ett fladdermusvirus som kineserna har "tränat" i Wuhans laboratorium för att kunna smitta människa, i forskningssyfte. Det är sånt man gör på Wuhans labb. Sen har man schabblat och viruset har rymt. SARS har redan rymt fyra gånger, så det skulle inte vara direkt förvånande.

Att det låg en wet market i närheten är bara för att det ligger wet markets lite överallt i Kina. Laboratorier som forskar på genmodifierade coronavirus är däremot något helt unikt för den här platsen.

Vad centralkommittén gräver fram för inhemska syndabockar berör inte oss. Kinesiska staten överser all den här forskningen i Kina, och är direkt ansvariga för olyckor som sker. Precis som Sovjet var ansvariga för det som hände i Tjernobyl, och det var deras skyldighet att presentera en förklaring varför ett radioaktivt moln plötsligt drev in över Europa.
Genmodifierade virus? Nu kommer du med ny information. Har du källa på det?
Citera
2021-01-31, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja det är tur att det inte gäller mig utan de som följer farliga råda att ge sig på nya kost och motionsråd plötsligt i en pandemi.

Det du förespråkar kan vara farligt.

Så motion och bra kosthållning är alltså för första gången i världshistorien dåligt år 2020/2021?
Jag känner igen din typ, tjockisar som använder pandemin som ett slagträ för att inte tvingas ge upp lördagspizzan och fredagschipsen.
"Dessutom kan man ju ändå inte träna nu när det är så mycket smittspridning på gymmen!"
Det där med att snöra på ett par skidor och ge sig ut i skidspåret, alternativt ta en löprunda på upplogade löpvägar går inte heller. "Det är ju så kallt!".
Löjligt.
Citera
2021-01-31, 20:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
En nobelpristagare i medicin, satt i direktsändning i fransk TV
och sa att det är ett labframställt virus..........
Länge sedan de var i tråden.....

https://www.dailymotion.com/video/x7tcp7a
Var är hans publikation? Som sagt: i the Lancet, Nature, Science el.dyl.

Försök hålla lite nivå.
Citera
2021-01-31, 20:28
Medlem
arbetets avatar
Kanske inte så konstigt att UK har problem:

More than FIFTY Orthodox Jewish weddings with up to 300 guests have been illegally held in London during third lockdown, investigation claims

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9197047/50-Orthodox-Jewish-weddings-illegally-held-London-lockdown.html

Samma situation i Israel vad jag kan förstå. Därav det paradoxala att Västbanken med palestinierna inte har drabbats lika hårt i jämförelse.
Citera
2021-01-31, 20:33
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Var är hans publikation? Som sagt: i the Lancet, Nature, Science el.dyl.

Försök hålla lite nivå.
Precis. Försök håll lite nivå.
Vad har du att tillägga i sakfrågan, i e om SARS-CoV-2:s ursprung och pandemins start?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in