2021-01-31, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Mäklarna och clearinghusen hade inte råd med det då säkerheten hade gått ifrån 2% till 100% på gme med flera. Detta gjordes för undvika kaos på marknaden och deras egna undergång. Detta är en följd av att det extrema omoderna systemet där det tar 2 dagar för en affär att gå igenom.

Riggat och riggat, det är fel på systemet men om inte RH hade gjort det hade de själva riskerat konkurs, samma sak med clearinghusen (vilket RH verka agera själv som till viss mån). Lösning, modernisera så åtminstone alla affärer har nått sina destinationer vid handelsdagens slut i alla fall. Då slipper mäklare och clearinghus ligga ute med en massa risk, som blev orimligt hög i detta fallet. Så nej jag tror inte det var riggat, men som sagt systemet behövs verkligen ses över. Tror jag något drastiskt kommer ske? Nää.

Det är ignorant att hävda att det inte förekommer marknadsmakt och informationsövertag på aktiemarknaden, samt att detta utnyttjas. Det finns mängder av forskning, böcker och dokumentärer om saken. Det är bara bilda sig.

Att förneka att makten har makt är ju så urbota dumt och historielöst att jag inte finner ord.
Citera
2021-01-31, 19:20
Medlem
Är det värt att lägga in nu även om marknaden är stängd?
Eller är det en trolig dipp på måndag?

Vilken tid öppnar den amerikanska marknaden? är det 09:00 - 17:30 som avanza skriver eller är det 15:30 - 22:00?
Citera
2021-01-31, 19:22
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxxxxx123

Vilken tid öppnar den amerikanska marknaden? är det 09:00 - 17:30 som avanza skriver eller är det 15:30 - 22:00?

Vad tror du själv?!?!?
Citera
2021-01-31, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxxxxx123

15:30-22. Jag hade väntat tills marknaden öppnar men det är jag.
Citera
2021-01-31, 19:26
Medlem
Gme kommer gå ner till under 10$ imorgon SÄLJ SÄLJ SÄLJ. Det är mitt råd.
Citera
2021-01-31, 19:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221
15:30-22. Jag hade väntat tills marknaden öppnar men det är jag.

Ja, jag kan inte se någon som helst anledning att lägga en väntande order, såsom småsparare. Det är inte så att du hamnar före i någon sorts kö. Som småsparare kommer du ändå inte köpa precis vid öppningen utan några sekunder efter det och du har ingen aning om vad kursen då är. Du köper grisen i säcken.

Det enda man vet statistiskt är att de 30 första minuterna efter öppning alltid är mest volatila. Statistiskt sett kommer ofta en trend reversal efter ca en halvtimme, som då reverserar start-trenden.
Citera
2021-01-31, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87

Jag gillar aktien och förlorar hellre allt än försöker tjäna pengar. Jag ger inte heller ut råd när jag inte har en aning vad som kommer hända.

Under 10$ tror jag dock inte. Vi är totalt retarderade och köper mer om priset blir för lågt.
Citera
2021-01-31, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
Det är ignorant att hävda att det inte förekommer marknadsmakt och informationsövertag på aktiemarknaden, samt att detta utnyttjas. Det finns mängder av forskning, böcker och dokumentärer om saken. Det är bara bilda sig.

Att förneka att makten har makt är ju så urbota dumt och historielöst att jag inte finner ord.

Det förneka jag inte, om det var bara det du menade så missförstod jag dig.
Citera
2021-01-31, 19:35
Medlem
HeyHumphreys avatar
Helt ärligt har jag svårt att fatta den här situationen med GameStop. Finns det någon förklarande video "for dummies" typ?
Citera
2021-01-31, 19:42
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Hack i skivan ? Det sa du väl i fredags också ?
Citera
2021-01-31, 19:48
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
varpå jag konstaterar att småsparare blir utestängda från marknaden. Du fullkomligt ignorerar det faktumet och vidhåller helt oblygt att marknaden inte är riggad. Det är bara låg iq blandat med minnesförlust.
Jag hävdar att aktiemarknaden normalt inte är det men att det här är ett sådant fall där småsparare ska hålla sig borta om de inte vill bli blåsta.

När du misslyckats att tillskriva mig citat jag aldrig sagt, verkar det enda du har att komma med vara invektiv.
Citera
2021-01-31, 19:49
Medlem
Citat:
Omöjligt. Blankarna kommer täcka sina positioner LÅNGT innan $10, vilket betyder att priset kommer hållas långt över den nivån ett tag till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in