2021-01-31, 18:58
Medlem
Hej,

Jag är vegan sen fyra år bakåt. Typ. Jag äter honung. Vi behöver inte påpeka det mer. Vissa tycker att man inte är vegan då. Skitsamma. Om ni har något ni vill fråga kör i vind.

Ha det bra!
Citera
2021-01-31, 19:03
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Är vegan communityt bra? Skulle du få support om du valde att hoppa av pga hälsan?
Vad tycker du/ni om ex veganer?

Tror du att det går att leva och må bra på en vegansk kost hela livet?
Citera
2021-01-31, 19:04
Bannlyst
Räcker det inte med dom 102 trådar som redan finns.
Citera
2021-01-31, 19:05
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Vad tycker du om djurporr?
Citera
2021-01-31, 19:05
Medlem
MrRainess avatar
Är du en sån som ska pusha din veganism på andra utan att bli tillfrågad?
Citera
2021-01-31, 19:09
Medlem
Riddarhusets avatar
Hur gör du grädde till semlan?
Citera
2021-01-31, 19:09
Medlem
belle.indifferences avatar
Tror du att du kommer vara vegan resten av livet?
Citera
2021-01-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Är vegan communityt bra? Skulle du få support om du valde att hoppa av pga hälsan?
Vad tycker du/ni om ex veganer?

Tror du att det går att leva och må bra på en vegansk kost hela livet?

Jag känner nog ingen som är vegan. Så jag kan inte svara på det. Men brukar tänka på att vara försiktig med att gå på extrema argument. Så man slipper skämmas om man någonsin skulle ändra sig. Vem vet vad som händer om man får barn etc.

Jag tycker att man såklart får välja vad man vill. Generellt tror jag att vegan som gått tillbaka till en vanlig diet kanske gjorde det av anledningar som ex viktminskning eller hipster wannabe argument. Jag hade nog dragit slutsatsen att personen aldrig vart övertygad om varför när den var det. Men vad vet jag. Fyra år är inge länge. Alla kan ändra sig.

Jag tror absolut man kan vara vegan hela livet. Man behöver dock vissa kosttillskott. Så länge man inte har sjukdomar som kräver speciella dieter. Vaccin etc räknas nog inte heller som veganskt. Men vi kanske inte ska gå in på extremerna. Jag tar vaccin och äter medicin om det skulle behövas. Hade såklart valt det veganska om det fanns alternativ. Men det gör det ju inte idag.

Jag hade rekommenderat föräldrar till småbarn att uppfostra dem till veganer. Jag tror man måste vara extremt påläst om näring för att ett barn ska få i sig allt. dessutom är vissa saker svåra att klara utan kosttillskott. Man bör ju även låta barnet välja själv i skolan och hos kompisar. Har dock inte behövt fundera över sådana saker än.
Citera
2021-01-31, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Räcker det inte med dom 102 trådar som redan finns.

Hittade ingen direkt. Men denna lär väl försvinna om så är fallet
Citera
2021-01-31, 19:16
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Vad får er veganer att konstant vilja berätta för allt och alla att ni är veganer ?
Citera
2021-01-31, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Vad tycker du om djurporr?

Får spontant äckel feeling. Men det får jag av annat som jag anser är avvikande också. Jag är inte påläst nog för att veta hur det påverkar djuren. kan inte uttala mig
Citera
2021-01-31, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRaines
Är du en sån som ska pusha din veganism på andra utan att bli tillfrågad?

Nej. Jag brukar dock uppmana mina kollegor och sånt att smaka. Ingen vill känna en sådan jobbig jävel. Brukar inte ta upp ämnet om jag inte blir tillfrågad. Gillar inte folk som ska diskutera på fyllan med sina bestämda åsikter. Ibland kan jag råka säga något om jag blir provocerad.

Jag tänker att jag inte kan veta om jag kommer vara det resten av livet. Trist att ångra sig om man var en sån push typ. Det får man ju äta upp sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in