Citat:
Ursprungligen postat av
Allcopsarebastards
Är vegan communityt bra? Skulle du få support om du valde att hoppa av pga hälsan?
Vad tycker du/ni om ex veganer?
Tror du att det går att leva och må bra på en vegansk kost hela livet?
Jag känner nog ingen som är vegan. Så jag kan inte svara på det. Men brukar tänka på att vara försiktig med att gå på extrema argument. Så man slipper skämmas om man någonsin skulle ändra sig. Vem vet vad som händer om man får barn etc.
Jag tycker att man såklart får välja vad man vill. Generellt tror jag att vegan som gått tillbaka till en vanlig diet kanske gjorde det av anledningar som ex viktminskning eller hipster wannabe argument. Jag hade nog dragit slutsatsen att personen aldrig vart övertygad om varför när den var det. Men vad vet jag. Fyra år är inge länge. Alla kan ändra sig.
Jag tror absolut man kan vara vegan hela livet. Man behöver dock vissa kosttillskott. Så länge man inte har sjukdomar som kräver speciella dieter. Vaccin etc räknas nog inte heller som veganskt. Men vi kanske inte ska gå in på extremerna. Jag tar vaccin och äter medicin om det skulle behövas. Hade såklart valt det veganska om det fanns alternativ. Men det gör det ju inte idag.
Jag hade rekommenderat föräldrar till småbarn att uppfostra dem till veganer. Jag tror man måste vara extremt påläst om näring för att ett barn ska få i sig allt. dessutom är vissa saker svåra att klara utan kosttillskott. Man bör ju även låta barnet välja själv i skolan och hos kompisar. Har dock inte behövt fundera över sådana saker än.