Citat:
Har äntligen tagit mig samman och läst Elisabet Höglunds bok. (Avsnittet om morden i Bjärred, ska tilläggas)
Jag förstår inte hur hon kom sig för att ställa de frågor hon gjorde, till de anhöriga, och förvänta sig adekvata svar.
(Rena Flashbackskränkningar...😎 )
Räknade hon kallt med att de skulle vägra medverka, men att hennes frågeställningar förtjänade att belysas?
Jag förstår inte hur hon kom sig för att ställa de frågor hon gjorde, till de anhöriga, och förvänta sig adekvata svar.
(Rena Flashbackskränkningar...😎 )
Räknade hon kallt med att de skulle vägra medverka, men att hennes frågeställningar förtjänade att belysas?
Moas pianolärare får ett stort spelrum 😉 iofs förståeligt eftersom hon är den enda som ger lite mänsklig inblick i familjen. Lite väl mycket utfyllnadsmaterial där, om just ” Yvonne”,som hon kallas, personligen, kan jag tycka.
Boken får en helt annan pregnans i de senare kapitlen. (”Sanningen om hemundervisningen och ME-diagnoserna”, samt avsnitten om synen på ME, och de vedertagna prognoserna för ME-sjuka barn, och där begrepp som ”familjetragedi” och ”samhällets ansvar” belyses. Klara besked från insatta, som vågar yttra sig - då de inte är direkt involverade.
Kan vara så att EH hade kunnat närma sig de anhöriga på ett annat sätt, och får deras förtroende i, åtminstone någon mån, om hon först hade tagit del av det material som nämns längre fram i boken?
Signalen från IVO om ökad vaksamhet var väl lite uppmuntrande.
Boken får en helt annan pregnans i de senare kapitlen. (”Sanningen om hemundervisningen och ME-diagnoserna”, samt avsnitten om synen på ME, och de vedertagna prognoserna för ME-sjuka barn, och där begrepp som ”familjetragedi” och ”samhällets ansvar” belyses. Klara besked från insatta, som vågar yttra sig - då de inte är direkt involverade.
Kan vara så att EH hade kunnat närma sig de anhöriga på ett annat sätt, och får deras förtroende i, åtminstone någon mån, om hon först hade tagit del av det material som nämns längre fram i boken?
Signalen från IVO om ökad vaksamhet var väl lite uppmuntrande.
Ja, jag håller med om att det EH sysslar med mot de anhöriga är rena Flashbackkränkningar. Starka kränkningar riktade mot djupt drabbade människor i sorg. Först försöka avtvinga dem svar för att sedan hämnas på deras önskan om att bli lämnade ifred genom att publicera deras avvisande brev, beskylla dem för att ingå i en tystnadspakt och anklaga dem för att inte vara intresserade av vad som verkligen hände. Detta för att de väljer att tro på polisen istället för EHs egna fantasier om scoop.
Den handfull som hyllar henne har varken hjärta eller hjärna.