2021-01-31, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Välkommen in i diskussionen, synd bara att du tar med dig en lång lista vars punkter inte stämmer överhuvudtaget eller inte har något med valfusk alls att göra. Alla dina punkter har gåtts igenom i den här tråden sedan valet.

Men nr 18 var ny tror jag! Kan du ge en länk till det där? Det låter konstigt att en valarbetare har vetskap om vem som röstat på vad då röster inte kan kopplas till person i det läget
Du kan i efterhand ta reda på vem du har röstat på. På ett sätt har du rätt, inget av det jag har skrivit är ett solklart bevis för att valfusk har förekommit. Men kan du inte berätta för mig hur ett bevis för valfusk ska se ut? Vad hade fått dig att tro att valfusk har förekommit? Klippet där valarbetare tar fram en väska från under ett bord efter att de andra har gått hem, vad tycker du om det? Är det republikanska skådespelare?

Som jag ser det är det närmast omöjligt att bevisa att ett omfattande valfusk har ägt rum, så vida inte många av de inblandade erkänner det. Även om vi hade haft en film där man tydligt kan se flera valarbetare slänga röster på Trump och scanna röster på Biden flera gånger, hade det ändå inte räckt, då det endast hade bevisat att "några" valarbetare har fuskat, vilket sker i alla val.

Men när det gäller valet i USA finns det så extremt många saker som "tyder" på att det förekom fusk. När Saddam Hussein levde hölls det ett val i Irak där han fick 100% av rösterna. Tror du att valfusk förekom? I så fall, bevisa det!!!
2021-01-31, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Okej. Alla ljuger. När flera alternativa medier, däribland Newsmax som är ganska seriösa, säger att Trump vann 18/19 bellwether countys, så är det bara något de har hittat på? Konstigt att ingen har avslöjat dem förutom du.

Tror du på fullaste allvar att det sker stämningar över hela USA och mängder av vittnen träder fram, bara för att Trump sa att valet var riggat? Vem som helst hade kunnat räkna ut att det var riggat, utom du förstås. Men jag tror att du innerst inne vet att det förekom fusk. Du vill bara inte erkänna det för att du hatar Trump.
Ja. Du kan kolla upp det med bellwethers själv: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_election_bellwether_counties_in_the_United _States
Trump bröt 16 st 2016, 14 av dessa röstade för biden 2020. Kontrollräknade nu (tror jag skrev 15/17 nyss). Du ser att absolut, Biden bröt fler än Trump, men 18 av 34 eller 16 av 34 håller du kanske med om inte är någon större skillnad?

Jag litar lika lite på newsmax som jag antar att du litar på CNN, så vi kan väl hålla oss till fakta vi kan kontrollera så slipper vi hänga upp oss på om någon annan har gjort jobbet?

Jag kan använda samma argument mot dig, tror du på fullaste allvar att 60+ domstolar, med 90+ inblandade domare varav många är tillsatta av Trump ljuger/dömer felaktigt eller slarvar eller är det att trumps olika legala teams och de som företräder Trump inte lägger fram bevis som håller? Kom ihåg att Department of Justice också gått igenom materialet och uttalat sig att vad de fått se så skedde inget omfattande valfusk. William Barr var fram tills dess en väldigt trogen Trumplojalist.

Jag tror USA och världen hade överlevt helt okej med Trump fyra år till, däremot litar jag väldigt lite på någon som tre gånger tidigare ylat om valfusk när ett val inte gått som han velat. Han tillsatte en utredning om att han skulle vunnit popular vote 2016, och trots att den i slutändan lades ner eftersom att de inte kunde hitta några bevis för det har han fortsatt hävda att han gjorde just det. Han anklagade även Ted Cruz för valfusk i Iowa, och det har han aldrig dragit tillbaka samt demokraterna i stort 2018, samtidigt som han suttit som högsta ansvarig i landet.
2021-01-31, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Ja. Du kan kolla upp det med bellwethers själv: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_election_bellwether_counties_in_the_United _States
Trump bröt 16 st 2016, 14 av dessa röstade för biden 2020. Kontrollräknade nu (tror jag skrev 15/17 nyss). Du ser att absolut, Biden bröt fler än Trump, men 18 av 34 eller 16 av 34 håller du kanske med om inte är någon större skillnad?

Jag litar lika lite på newsmax som jag antar att du litar på CNN, så vi kan väl hålla oss till fakta vi kan kontrollera så slipper vi hänga upp oss på om någon annan har gjort jobbet?

Jag kan använda samma argument mot dig, tror du på fullaste allvar att 60+ domstolar, med 90+ inblandade domare varav många är tillsatta av Trump ljuger/dömer felaktigt eller slarvar eller är det att trumps olika legala teams och de som företräder Trump inte lägger fram bevis som håller? Kom ihåg att Department of Justice också gått igenom materialet och uttalat sig att vad de fått se så skedde inget omfattande valfusk. William Barr var fram tills dess en väldigt trogen Trumplojalist.

Jag tror USA och världen hade överlevt helt okej med Trump fyra år till, däremot litar jag väldigt lite på någon som tre gånger tidigare ylat om valfusk när ett val inte gått som han velat. Han tillsatte en utredning om att han skulle vunnit popular vote 2016, och trots att den i slutändan lades ner eftersom att de inte kunde hitta några bevis för det har han fortsatt hävda att han gjorde just det. Han anklagade även Ted Cruz för valfusk i Iowa, och det har han aldrig dragit tillbaka samt demokraterna i stort 2018, samtidigt som han suttit som högsta ansvarig i landet.
I länken du gav mig står det ju klart och tydligt att alla bellwether countys röstade för Trump. Driver du med mig eller?

Jag vet att inga domare tog upp Trumps fall. Jag vet också att det var domare i demokratiskt styrda städer. Det var så klart därför de valde att fuska i de fyra staterna, då de vet att de kontrollerar städerna där totalt. I högsta domstolen däremot, fanns det flera domare som borde vara lojala mot Trump. Enligt rykten tog de inte upp det pga rädsla för upplopp. Det är inget som har bevisats, men jag tror att det är så det ligger till. De som backade Biden var hela Silicon valley, Wall street och alla billionärer. Du måste därför inse att korruption förekommer, framförallt i USA.

Du litar lika mycket på CNN som på Newsmax? Okej, vi lägger ner detta.
2021-01-31, 10:44
Medlem
Citat:
I länken du gav mig står det ju klart och tydligt att alla bellwether countys röstade för Trump. Driver du med mig eller?

Jag vet att inga domare tog upp Trumps fall. Jag vet också att det var domare i demokratiskt styrda städer. Det var så klart därför de valde att fuska i de fyra staterna, då de vet att de kontrollerar städerna där totalt. I högsta domstolen däremot, fanns det flera domare som borde vara lojala mot Trump. Enligt rykten tog de inte upp det pga rädsla för upplopp. Det är inget som har bevisats, men jag tror att det är så det ligger till. De som backade Biden var hela Silicon valley, Wall street och alla billionärer. Du måste därför inse att korruption förekommer, framförallt i USA.

Listan "Deviations in one election" och 2016 så har du de som Trump bröt och som sen röstade på Biden 2020, men du kanske inte vill räkna dom av någon anledning?

Jag erkänner mitt bias, du gör det inte, ja, vi kan lägga ner det här.
2021-01-31, 10:45
Medlem
Citat:
Ja, det är det som är det konstiga. Men jag måste erkänna att jag skrev fel. Jag menade att hon fick fler röster i alla större städer i alla stater utom 4.

Första större staden jag tittar upp, Los Angeles, fick Biden fler röster än Hillary.

Vilken sandlådenivå.
2021-01-31, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Listan "Deviations in one election" och 2016 så har du de som Trump bröt och som sen röstade på Biden 2020, men du kanske inte vill räkna dom av någon anledning?

Jag erkänner mitt bias, du gör det inte, ja, vi kan lägga ner det här.
Det enda jag ville ha sagt var att Trump vann 18 av 19 bellwether countys, och i länken du gav mig står det klart och tydligt att det var första gången dessa gick till "förloraren". Det är det som får mig att misstänka valfusk
2021-01-31, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Första större staden jag tittar upp, Los Angeles, fick Biden fler röster än Hillary.

Vilken sandlådenivå.
https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/11/20/fact-check-biden-outperformed-clinton-most-major-metro-areas/6349084002/

Här är en länk som visar att jag nog hade fel angående det. Tydligen hade det räknats fel först, och sedan rättats till. Det är väldigt svårt idag att veta vilka källor man kan lita på.
2021-01-31, 11:03
Medlem
Citat:
https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/11/20/fact-check-biden-outperformed-clinton-most-major-metro-areas/6349084002/

Här är en länk som visar att jag nog hade fel angående det. Tydligen hade det räknats fel först, och sedan rättats till. Det är väldigt svårt idag att veta vilka källor man kan lita på.

Jag tror faktiskt att det sunda är att googla vad man vill ha svar på, och inte låta andra presentera uppgifter(som man vill tro på.
Jag gissar att de flesta som tror att valet är ”stulet” inte en endaste gång har ifrågasatt informationen de väljer att ta till sig. För det är oerhört enkelt att debunka mycket av det som presenteras.
2021-01-31, 11:08
Medlem
Citat:

”13. Florida och Ohio är två stater som i alla val har gått till vinnaren. Trump vann båda dessa stater stort. Biden är alltså återigen, den första presidenten någonsin som vann valet trots att han förlorade dessa stater. Mycket märkligt.”

Och helt fel. Varför sprider du lögner?
2021-01-31, 11:12
Medlem
Citat:

I högsta domstolen däremot, fanns det flera domare som borde vara lojala mot Trump. Enligt rykten tog de inte upp det pga rädsla för upplopp. Det är inget som har bevisats, men jag tror att det är så det ligger till. De som backade Biden var hela Silicon valley, Wall street och alla billionärer. Du måste därför inse att korruption förekommer, framförallt i USA.

Ska man förstå det som att det är OK med domare som dömer utifrån lojalitetsskäl? Som sätter lojalitet framför lagen?
2021-01-31, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Jag tror faktiskt att det sunda är att googla vad man vill ha svar på, och inte låta andra presentera uppgifter(som man vill tro på.
Jag gissar att de flesta som tror att valet är ”stulet” inte en endaste gång har ifrågasatt informationen de väljer att ta till sig. För det är oerhört enkelt att debunka mycket av det som presenteras.
Problemet är bara att Google ägs av de som är emot Trump. Dessutom är det inte pga detta som jag tror att valfusk förekom. Bara det faktum att ingen kom till Bidens rallyn och att han fick flest röster någonsin, gör mig extremt misstänksam. När hundratals vittnen sedan träder fram och vittnar om att de blev utsparkade från vallokalerna blir jag ännu mer misstänksam. Det sattes upp papp för fönstren så att ingen kunde se in, vilket jag har sett klipp på. Visst, dessa klippen kan ha varit manipulerade. Alla vittnen kanske ljuger. Men när det är så extremt många saker som pekar på valfusk, lutar jag mot att det troligen är så det ligger till.
2021-01-31, 11:14
Medlem
Citat:
Problemet är bara att Google ägs av de som är emot Trump. Dessutom är det inte pga detta som jag tror att valfusk förekom. Bara det faktum att ingen kom till Bidens rallyn och att han fick flest röster någonsin, gör mig extremt misstänksam. När hundratals vittnen sedan träder fram och vittnar om att de blev utsparkade från vallokalerna blir jag ännu mer misstänksam. Det sattes upp papp för fönstren så att ingen kunde se in, vilket jag har sett klipp på. Visst, dessa klippen kan ha varit manipulerade. Alla vittnen kanske ljuger. Men när det är så extremt många saker som pekar på valfusk, lutar jag mot att det troligen är så det ligger till.

Bidens väljare förstår att man inte ska tränga ihop sig i en arena under pågående pandemi. Trumps anhängare däremot...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in