2021-01-31, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Tivimate kostar inga 249 kr per år. Den kostar 59kr och då är det till 5 enheter.

Ni hade kanske redan rätat ut den frågan. Men det är 100% värt det, speciellt om man kör den på flera enheter. Blir några kronor mer månad och enhet.

Ingen app är "bannad i Norden". Det är vissa tillverkare som inte har med IPTV-appar i deras app-butiker bara. Installerar man dom så funkar det ända. Förutom Smart Iptv till och från, det har mer att göra med att den appen förfallit.
Sony Android TV har t.ex apparna i butiken ännu.

Vad rekommenderar du for smart tv? Tänkte testa mest for skojs skull. Sitter och laser SIPTV men det verkar bökigt. Hur vet man om ens Samsung Smart TV ar Tizen eller inte? Ar det nan ide att kora den pa MAG istället for TN?
Citera
2021-01-31, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
Vad rekommenderar du for smart tv? Tänkte testa mest for skojs skull. Sitter och laser SIPTV men det verkar bökigt. Hur vet man om ens Samsung Smart TV ar Tizen eller inte? Ar det nan ide att kora den pa MAG istället for TN?

Android TV från Sony eller Philips är det rätta om man vill kunna välja bland det största utbudet av bra appar.
Citera
2021-01-31, 07:45
Medlem
Någon som har en formuler z8 här? Vad jag har läst mig till så ska det vara den ”bästa boxen”. Jag har idag en Apple TV 4 som jag kör, och det är helt ok, men gillar inte apparna.

Hittar dock inte så mycket mer info om formuler, mer än att den är ”bäst”, (vad det nu innebär).

Någon som har kört både formuler och Apple TV, och kan berätta om de skulle göra någon väsentlig skillnad att införskaffa sig en formuler?
Citera
2021-01-31, 09:03
Medlem
Har någon en rekommendation på vilken app som är bäst till en LG tv? (LG OLED65CX)
Citera
2021-01-31, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeaterApa
Någon som har en formuler z8 här? Vad jag har läst mig till så ska det vara den ”bästa boxen”. Jag har idag en Apple TV 4 som jag kör, och det är helt ok, men gillar inte apparna.

Hittar dock inte så mycket mer info om formuler, mer än att den är ”bäst”, (vad det nu innebär).

Någon som har kört både formuler och Apple TV, och kan berätta om de skulle göra någon väsentlig skillnad att införskaffa sig en formuler?

Vilken app kör du med på Appletv? Jag kör iplaytv.

Har både och men använder oftast apple tvn då jag är mer van vid det systemet.
Egentligen ganska onödigt lägga över tusen kronor på en box när en för halva priset + appen tivimate räcker och gör lika bra jobb.
Citera
2021-01-31, 10:05
Medlem
Mycket skit smart iptv appen får då. Vad är det för problem ni snackar om? Efter att ha tagit bort länder som jag inte behöver så har det rullat på sen dess.
Citera
2021-01-31, 10:07
Bannlyst
Provade IPTV, med lite olika trial konton för ett tag sen.

Det var roligt att kolla på Tysk tv. Brittisk tv. och liknande, liksom nyhetssändningar och sånt.

Såg en politisk debatt inför engelska valet super spännande. Sånt var roligt med IPTV.

Kanske ska ta ett trial konto igen.
Citera
2021-01-31, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Vilken app kör du med på Appletv? Jag kör iplaytv.

Har både och men använder oftast apple tvn då jag är mer van vid det systemet.
Egentligen ganska onödigt lägga över tusen kronor på en box när en för halva priset + appen tivimate räcker och gör lika bra jobb.
Som jag förstår de som dock, så köper de flesta Formuler på grund utav Mytvonline2.
Citera
2021-01-31, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeaterApa
Som jag förstår de som dock, så köper de flesta Formuler på grund utav Mytvonline2.

Det är en bra app helt klart, men jag tycker Tivimate är nära på
Citera
2021-01-31, 13:27
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller

Får väl svara eftersom du frågade mig. Vilken tv som helst som kör Android TV som operativsystem är att föredra. Tillverkarnas egna operativsystem som Tizen, webOS osv, lämnar mycket att önska.

Har en anhörig som kör en Android tv och Tivimate rakt på den. Flyter på lika bra som på box. Det sköna på den är att direkt man startar tvn så hoppar den in på Tivimate direkt, på den kanalen du stängde av teven på.

Jag menar faktist att om IPTV får lov att leva vidare i befintlig form så kommer det inte finnas behov av boxar alls inom några år. Finns egentligen ingen anledning redan nu om man äger en bra android-tv och förstår hur man installerar en app från butiken samt hur man skriver in bokstäver i appen, men är ju bra att "färdiga" boxar finns för dom som inte pallar med det.
Citera
2021-01-31, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Mycket skit smart iptv appen får då. Vad är det för problem ni snackar om? Efter att ha tagit bort länder som jag inte behöver så har det rullat på sen dess.

Vad kör du SmartIPTV-appen på?

Du kör väl Apple TV och Formuler?
Citera
2021-01-31, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Får väl svara eftersom du frågade mig. Vilken tv som helst som kör Android TV som operativsystem är att föredra. Tillverkarnas egna operativsystem som Tizen, webOS osv, lämnar mycket att önska.

Har en anhörig som kör en Android tv och Tivimate rakt på den. Flyter på lika bra som på box. Det sköna på den är att direkt man startar tvn så hoppar den in på Tivimate direkt, på den kanalen du stängde av teven på.

Jag menar faktist att om IPTV får lov att leva vidare i befintlig form så kommer det inte finnas behov av boxar alls inom några år. Finns egentligen ingen anledning redan nu om man äger en bra android-tv och förstår hur man installerar en app från butiken samt hur man skriver in bokstäver i appen, men är ju bra att "färdiga" boxar finns för dom som inte pallar med det.

Tyvärr är det betydligt mer folk som köper Samsung eller LG TVs än Android TVs.

Flertalet av folket som köper en ny tv tror att en "smart-tv" klarar av allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in