2021-01-31, 05:52
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
väldigt dumt.
esbjörn säger ju själv att ebba och hennes kompis mäklaren dök upp och tjatade och tjatade och pratade och pratade tills han plötsligt satt där men ett påskrivet kontrakt.

att dessa skurkar ska få straffet dom förtjänar är väl att hoppas för mycket, men att försäljningen ogillas och stoppas är väl åtminstone ett steg till att ställa saker tillrätta igen.

Har Esbjörn sagt att mäklar-Theo varit där och varit inblandad i förhandlingarna? När sa han det? Det var väl en annan kompis som var med vid kontraktsskrivandet och Theo hade telefonkontakt med Esbjörn. Oklart dock om det var före kontraktsskrivandet, eller under.
2021-01-31, 06:01
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Kan tänkta mig att knutbysekten och livets ordarna har velat få bort esbjörn under många år, i synnerhet nu när marken är rena guldgruvan.

EBT hade pengarna, kändisskapet och kontakterna som kunde få det att hända, plus att hon hade möjligheten att göra sig en rejäl hacka på affären.

Hur mycket till guldgruva är det egentligen? Det behövs en massa arbete, tid och pengar för att kunna avyttra den fastigheten till områdets högsta priser. Lägger man ner två manår i arbetstid och någon miljon i material, så kan man säkert få ut 8 miljoner i slutänden.

Det är inte många kronor i vinst. Ingen guldgruva iallafall, där klimparna ligger synliga, bara att plockas.

Gör man allt helt själv, blir det kanske två miljoner i vinst efter skatt. Anlitar man folk, blir det betydligt mindre. Och anlita folk måste man nog göra för badrum, toa och el där det är bra att ha papper på att det är fackmannamässigt utfört.

Att Ebba själv skulle göra så mycket mer än välja tapeter är nog inte troligt i hennes position.
2021-01-31, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi vet alla att en polisanmälan i en sak som trädfällning, leder inte till någon åtgärd hos polisen. Polisen ser på sånt som civilrättsligt. Men det är en markering från Esbjörn att han inte gett tillstånd till att fälla träd. Trädfällningen blev inte ännu en konkludent del av avtalet. Likt handpenningen, som är ett trick från Ebba för att stärka sitt bristfälliga avtal. Ebba är en trickster som kör diverse trick som i tillägg till brister i formalia skall stärka hennes rätt till att genomdriva ett fastighetsköp trots brister i formalia. Med en "indiciekedja" som styrker ett avtalsförhållande som pågått i flera moment tills omgivningen satte stopp. Jag tror hon fått rådgivning, som var dålig eller så förstod hon inte fallgroparna.

Ebba är listig. Hon vet hur hon ska få incidenten med trädfällning till att bli ord mot ord. Men hon överskattar sin egen trovärdighet.
Känner du Ebba?
Hur listig är man för att planera en trädfällning?
Överskattar sin egen trovärdighet?
Trickster..
Det hjälper inte att du kryddat med ord du tycker låter intelligenta. Det är rena personangrepp men det är ju typiskt för män som hatar kvinnor
Jag skulle aldrig uttrycka mig så mot en kvinna.Det är en sjuk hjärnas formuleringar.
Jag kan inte tänka mig att det är Esbjörns tankar som beskrivs

Du håller på med rent ordbajseri
2021-01-31, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Angående Esbjörns nu förmodade nya fullmaktshavare (ev. blivande gode man?):

Utbildning? Ja, i krokikonst och svart bälte i akvarell möjligen:

https://www.konstkvarteret.se/user/index.php?uid=1847

https://www.bokus.com/bok/9789163145513/oppningen-malningar-och-texter-the-opening-paintings-and-texts-apertura-pintoras-y-textos/

http://www.pernrothsatelje.dinstudio.se/14/1/startsida/

Hon är definitivt inte en biträdande jurist utan förefaller istället vara den perfekta stereotypen för vad som här på FB brukar kallas för ”batiktant”. Konstnär med hjälmfrisyr som vill ”göra gott för de svaga”. Att bli god man åt någon är givetvis ett val som ligger nära till hands för en speciallärare. Är tydligen slags ”fellow creature” på LinkedIn för den famösa Rättssäkerhetsorganisationen.... vilken, post-Billy Butt, grundats av... ja, ni-vet-vem...

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rättssäkerhetsorganisationen

Vore jag i Esbjörns kläder skulle jag vara orolig! Han befinner sig på ett sluttande plan nu med sitt brokiga entourage som vill klå honom på allt han äger...

PS. Batiktanten verkar också ingå i den estländska Uppsala-sfären dit väl ”Riksmäklaren” kan räknas, kanske? Jag killgissar bara, utifrån hennes andra efternamn.
Så,Monika Pernrot Lüllmaa är godman också

Det här är riktigt illa!!
En soppa som mer börjar likna ekonomisk brottslighet på hög nivå
Såklart Lüllmaa är Estlänningar det luktar Estländsk maffia lång väg.
Riksmäklarna styrs alltså av Estländsk maffia
Senast redigerad av Analias 2021-01-31 kl. 08:48.
2021-01-31, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Känner du Ebba?
Hur listig är man för att planera en trädfällning?
Överskattar sin egen trovärdighet?
Trickster..
Det hjälper inte att du kryddat med ord du tycker låter intelligenta. Det är rena personangrepp men det är ju typiskt för män som hatar kvinnor
Jag skulle aldrig uttrycka mig så mot en kvinna.Det är en sjuk hjärnas formuleringar.
Jag kan inte tänka mig att det är Esbjörns tankar som beskrivs

Du håller på med rent ordbajseri

Men snälla rara......Vresrosen försöker ju bara förklara juridiken

Vart ser du några personangrepp?
Vad menar du med dom 2-3e meningarna? Som dom står nu är dom obegriplig
Vart finns kvinnohatet ?
” sjuk hjärnas formuleringar ” efter att själv vräka ur sig halmgubbar ja ja
2021-01-31, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Så,Monika Pernrot Lüllmaa är godman också

Det här är riktigt illa!!
En soppa som mer börjar likna ekonomisk brottslighet på hög nivå
Såklart Lüllmaa är Estlänningar det luktar Estländsk maffia lång väg.
Riksmäklarna styrs alltså av Estländsk maffia
Monika Lülmaa beställde i alla fall en psykologutredning på Esbjörn, men under pseudonymen Monica Pernroth. Detta var tydligen hennes flicknamn innan hon gifte sig.

Det verkar lite otraditionellt...
2021-01-31, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarkat
Men snälla rara......Vresrosen försöker ju bara förklara juridiken

Vart ser du några personangrepp?
Vad menar du med dom 2-3e meningarna? Som dom står nu är dom obegriplig
Vart finns kvinnohatet ?
” sjuk hjärnas formuleringar ” efter att själv vräka ur sig halmgubbar ja ja
Förväntat svar från en grupp av sjuka pedofilvurmare.
Varken jag eller någon normal riktig man skulle behandla en kvinna så nedsättande som Binninge och hans följe behandlar Ebba . Men så är dom ju inte normala heller!
2021-01-31, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Monika Lülmaa beställde i alla fall en psykologutredning på Esbjörn, men under pseudonymen Monica Pernroth. Detta var tydligen hennes flicknamn innan hon gifte sig.

Det verkar lite otraditionellt...
Den kvinnan sysslar med bedrägeri
Monika Pernrot Lüllmaa ska synas i sömmarna
2021-01-31, 10:01
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag känner inte till att det skulle finnas några motstridigheter där. Har du något exempel?

Nä,min fråga var rent hypotetisk.
2021-01-31, 10:03
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
esbjörn säger ju själv att ebba och hennes kompis mäklaren dök upp och tjatade och tjatade och pratade och pratade tills han plötsligt satt där men ett påskrivet kontrakt.

att dessa skurkar ska få straffet dom förtjänar är väl att hoppas för mycket, men att försäljningen ogillas och stoppas är väl åtminstone ett steg till att ställa saker tillrätta igen.
Var är källan på det fetade. Notera att allt fetmarkerat skall med.
2021-01-31, 10:11
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Om Esbjörn gör en så jävla bra affär, varför är han nere på knäna och bönar om att slippa försäljningen?
Om Esbjörn hade velat stoppa försäljningen så hade ett första steg varit att kontakta Ebba.
Varför har han inte gjort det?

Citat:
Ebba kommer inte bo här, oavsett om hon vinner eller förlorar. Anledningen till att hon köper är för att hon fått tips om läget av bekanta som bor i krokarna, samt hur det står till i huvudet på åldringen som äger marken.
Att hon har bott här är ovidkommande för dig. Hon behöver i stället tips för att komma på att man kan bo intill barnens pappa. Ska vi betrakta dina skriverier som varande på samma förståndsmässiga nivå.
2021-01-31, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Ursäkta om det var ett äldre inlägg, men det dök upp för bara någon sida sedan.
Tror faktiskt FB har fått för hög belastning i tråden 🤔
Sen vet jag väl inte om det var något kap, Esbjörn gör nog bästa guldet på försäljningen.
Jo själva huset är ganska fint egentligen och brutet sadeltak gör mycket för ytan på andra.v, men det är bara stommen som kan användas.
Usch vad det kommer kosta innan det är färdigt inte blir det någon guldgruva.
Ett hus kan inte ha brutet sadeltak... Antingen har det sadeltak - eller har det brutet (Mansardtak).
Det finns inga runda fyrkanter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in