2021-01-31, 09:56
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja kanskje Milli er "Copycat"
Men helt ok at han nevner den
Kan legge til at G

Hvilke andre filmer likner Fjellhamar-saken på da?
Jeg syntes du har snakket om denne Gone-Girl-filmen i et halvt år nå.
Citera
2021-01-31, 09:57
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
La meg nevne det at verken Milli eller politiet tror på paraplydrink eller GG teorien, det var vel mere en sånn humoristisk slengbemerkning over tåplige teorier som ikke har rot i virkeligheten.
Ja kan virke som Milli ikke tror på Gone Girl hypotesen, men det er ikke han som etterforsker saken. Hva politiet tror på eller ikke tror på det vet vi ikke.

Hvis dette har skjedd i virkeligheten, en GM lurte / samarbeidet med AEH så kommer man ikke utenom GG-hypotesen uansett hvor mye "paraplydrink" man stempler den med.

Med tanke på at saken ikke er oppklart enda så kan noe ha skjedd som få trodde på

Vi får bare følge med og spekulere i vei
Citera
2021-01-31, 10:33
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ja kan virke som Milli ikke tror på Gone Girl hypotesen, men det er ikke han som etterforsker saken. Hva politiet tror på eller ikke tror på det vet vi ikke.
Hvis dette har skjedd i virkeligheten, en GM lurte / samarbeidet med AEH så kommer man ikke utenom GG-hypotesen uansett hvor mye "paraplydrink" man stempler den med.
Med tanke på at saken ikke er oppklart enda så kan noe ha skjedd som få trodde på
Vi får bare følge med og spekulere i vei

AE ville jo aldri forlatt barnebarna og barna sine på den måten, og ikke kan se dem noe mere resten av sitt liv, bare for å kunne sitte foran et basseng med en paraplydrink. Har vært endel i syden, og det er vel slik at etter 10 dager med luksushotell, så vil man hjem til Norge igjen.
Å bo skjult et sted i Norge lar seg ihvertfall aldri gjøre, så eksponert som Annes fjes har blitt i media.
Det som går ann på film, lar seg ikke alltid gjøre i virkeligheten. Det er derfor det blir laget film om det.
Citera
2021-01-31, 10:39
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hvilke andre filmer likner Fjellhamar-saken på da?
Jeg syntes du har snakket om denne Gone-Girl-filmen i et halvt år nå.
At plottet i denne saken har hentet inspirasjon fra et sted er da ikke usannsynlig.

(Gone Girl plott har skjedd før:
TV2 26.03.2015:
"GONE GIRL: Denise Huskins blir kalt virkelighetens*«Gone Girl» etter å ha iscenesatt sin egen bortføring)
Citera
2021-01-31, 10:58
Medlem
Citat:
AE ville jo aldri forlatt barnebarna og barna sine på den måten, og ikke kan se dem noe mere resten av sitt liv, bare for å kunne sitte foran et basseng med en paraplydrink. Har vært endel i syden, og det er vel slik at etter 10 dager med luksushotell, så vil man hjem til Norge igjen.
Å bo skjult et sted i Norge lar seg ihvertfall aldri gjøre, så eksponert som Annes fjes har blitt i media.
Det som går ann på film, lar seg ikke alltid gjøre i virkeligheten. Det er derfor det blir laget film om det.

Hva er nå det for argument og hva vet du om det? Barna er voksne og det er vel barnebarna og for alt jeg vet. Det er jo like mye argument som at TH er uskyldig fordi politiet er idioter og barna støtter sitt biologiske opphav. Mye som tyder på en maks dysfunksjonell familie. Så hvis det å forsvinne er eneste veien ut med livet i behold og med litt mer enn "100 kr i ukepenger" kanskje kombinert med at hun er presset til det ja hvorfor ikke? Jeg tenker og at minst et av barna er med på dette så det er ikke gitt at hun nødvendigvis ikke kan se noen av dem igjen... Jeg synes det er en interessant hypotese uavhengig av hva som tidligere er filmet av sin egen forsvinning.
Citera
2021-01-31, 11:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dlanod
Hva er nå det for argument og hva vet du om det? Barna er voksne og det er vel barnebarna og for alt jeg vet. Det er jo like mye argument som at TH er uskyldig fordi politiet er idioter og barna støtter sitt biologiske opphav. Mye som tyder på en maks dysfunksjonell familie. Så hvis det å forsvinne er eneste veien ut med livet i behold og med litt mer enn "100 kr i ukepenger" kanskje kombinert med at hun er presset til det ja hvorfor ikke? Jeg tenker og at minst et av barna er med på dette så det er ikke gitt at hun nødvendigvis ikke kan se noen av dem igjen... Jeg synes det er en interessant hypotese uavhengig av hva som tidligere er filmet av sin egen forsvinning.

Anne var veldig glade i barnebarna. De er vel rundt 10-15 år.
TH led nok av dysosial/antisosial personlighetsforstyrrelse (psykopati). Når det gjelder barna, så er det for lite info som kommer fram til at man kan kalle dem for psykopater. Sønnen har blitt stemplet som rusmisbruker av Legokatt, fordi han spiller musikk. Og dermed kan det være han som er med på dette plottet. Det har hun skrevet i et tidligere innlegg.
Men det viktigste er jo sporene på åstedet. Slepespor av avføring, og muligens aerosoldråper av blod som ikke kan stamme fra noe annet enn at hun ble drept ved kvelning.
Rettsmedisinsk institutt har konkludert med dette utifra de biologiske spor som er funnet på åstedet.
Mener du at Anne med vilje skal ha kuttet seg opp og spredd sitt eget blod utover? Eller klint avføring utover gulvet? Hvis målet er å få det til å se ut som en kidnapping, og dermed få TH til å betale penger, så henger ikke dette ihop med at TH samtidig skulle bli straffet for å ha drept Anne.
Hvorfor skulle TH betale løsepenger når alt tyder på at hun er blitt drept, og at mottaker ikke gir noe livstegn? Hvordan skulle TH kunne betale når han sitter i varetekt? Det henger rett og slett ikke på greip.
Citera
2021-01-31, 11:30
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Anne var veldig glade i barnebarna. De er vel rundt 10-15 år.
TH led nok av dysosial/antisosial personlighetsforstyrrelse (psykopati). Når det gjelder barna, så er det for lite info som kommer fram til at man kan kalle dem for psykopater. Sønnen har blitt stemplet som rusmisbruker av Legokatt, fordi han spiller musikk. Og dermed kan det være han som er med på dette plottet. Det har hun skrevet i et tidligere innlegg.
Men det viktigste er jo sporene på åstedet. Slepespor av avføring, og muligens aerosoldråper av blod som ikke kan stamme fra noe annet enn at hun ble drept ved kvelning.
Rettsmedisinsk institutt har konkludert med dette utifra de biologiske spor som er funnet på åstedet.
Mener du at Anne med vilje skal ha kuttet seg opp og spredd sitt eget blod utover? Eller klint avføring utover gulvet? Hvis målet er å få det til å se ut som en kidnapping, og dermed få TH til å betale penger, så henger ikke dette ihop med at TH samtidig skulle bli straffet for å ha drept Anne.
Hvorfor skulle TH betale løsepenger når alt tyder på at hun er blitt drept, og at mottaker ikke gir noe livstegn? Hvordan skulle TH kunne betale når han sitter i varetekt? Det henger rett og slett ikke på greip.
En uttalelse fra Brøske i utenlandsk media:
Broeske added:*'We emphasise that we have no evidence that she is dead and therefore cannot rule out her living'
+
Politiet innkalte vitne til hendelsen på Ås.
=
Ingen har slått fast at hun ble drept

+
(Gone Girl plott går ut på å stage åsted)
Senast redigerad av Legokatt 2021-01-31 kl. 11:38.
Citera
2021-01-31, 11:31
Medlem
Legokatts avatar
Et annet tragisk scenario med denne hypotesen er at AEH kan sitte innesperret den dag i dag. Hvis GM lurte henne (noe trusselbrev kan tyde på). Det finnes andre saker fra kriminalhistorien der GM har holdt offer fanget i en årrekke.

Husk dette:

Juli 2019 - det mottas en kryptert e-post med AEH's helseopplysninger. Basert på disse opplysningene kommuniserte Holden at familien ikke trodde AEH var død.
(det står i media)
Senast redigerad av Legokatt 2021-01-31 kl. 11:54.
Citera
2021-01-31, 12:24
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
En uttalelse fra Brøske i utenlandsk media:
Broeske added:*'We emphasise that we have no evidence that she is dead and therefore cannot rule out her living'
+
Politiet innkalte vitne til hendelsen på Ås.
=
Ingen har slått fast at hun ble drept

+
(Gone Girl plott går ut på å stage åsted)

Kanskje de innkalte henne for å fremstille henne for undersøkelse.

En utenlandsk avis sa bl.a. at den stripsen som ble funnet, var blod på.
Jeg tror vi skal holde oss til norske aviser.
Mangle avisartikler er gamle. Mye nytt som har dukket opp i ettertid. De har jo ikke noe lik så sånnsett kan de ikke bevise at hun er død. Men jeg tror nok de vet hva de snakker om når de sier at sporene tyder på at hun ble kvalt til døde i S4. Rettsmedisinsk Institutt underbygger jo politiets teori her.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-01-31 kl. 12:48.
Citera
2021-01-31, 12:35
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Et annet tragisk scenario med denne hypotesen er at AEH kan sitte innesperret den dag i dag. Hvis GM lurte henne (noe trusselbrev kan tyde på). Det finnes andre saker fra kriminalhistorien der GM har holdt offer fanget i en årrekke.

Husk dette:

Juli 2019 - det mottas en kryptert e-post med AEH's helseopplysninger. Basert på disse opplysningene kommuniserte Holden at familien ikke trodde AEH var død.
(det står i media)

Hvis kidnapping for løsepenger var reel, og de var ute etter penger, og at hun var i live, så hadde de sendt video av en tryglende/skadet/underernært Anne for å få fortgang i pengeoverføringene.
Hvorfor kommer ingen slik video? Fordi Anne ikke lever.
Citera
2021-01-31, 12:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Hvis kidnapping for løsepenger var reel, og de var ute etter penger, og at hun var i live, så hadde de sendt video av en tryglende/skadet/underernært Anne for å få fortgang i pengeoverføringene.
Hvorfor kommer ingen slik video? Fordi Anne ikke lever.
GM kan ha vurdert at det ville bli for risikabelt å sende video. Det kan dessverre også holdes åpent at hun ble drept i etterkant. Dette vet vi ikke

AEH's helseopplysninger kan tyde på en GM med kjennskap til hennes helse

Hvorfor jobber du så hardt mot denne hypotesen?
Hvorfor ikke holde åpent alle muligheter for AEH's del?
Citera
2021-01-31, 13:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
GM kan ha vurdert at det ville bli for risikabelt å sende video. Det kan dessverre også holdes åpent at hun ble drept i etterkant. Dette vet vi ikke

AEH's helseopplysninger kan tyde på en GM med kjennskap til hennes helse

Hvorfor jobber du så hardt mot denne hypotesen?
Hvorfor ikke holde åpent alle muligheter for AEH's del?

Risikabelt å sende video, når det sendes som vedlegg i epost? De har jo kommunisert i e-post, så hva mener du er risikabelt?

Jeg jobber ikke så hardt imot hypotesen. Men jeg lurer jo på om du faktisk tror på den selv, eller om du bare er ute etter å tulle å tøyse siden du skriver det samme hver eneste dag i et halvt år. Jeg kan ikke se noen som helst som er enige i at denne teorien stemmer. For min del må du nå bare holde på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in