Citat:
Vid första anblicken, ja. Jag håller med om det du skriver.
När jag läste konversationen tyckte jag ändå att det poppade ut, just det här med att SD skulle ”förlora barnen”. Inte pga hans vidriga beteende mot dem, hot om att de inte får ha kaniner, äta strössel, ha ont i huvet, you name it... utan pga annans agerande.
Det känns som centralt och en sjuk anledning till att vilja ta ut sin vrede, desperation och sorg på den som är orsaken till det onda som händer SD.
LW alltså.
Angående jackan vet jag inte hur det ligger till. Jag har, när jag läst FUP, inte hittat något som binder den oranga tråden till något i utredningen.
Grunnar fortfarande på vart det gröna armeringsjärnet tog vägen. Och varför SD plockat ur just den där lådan med ”arbetsgrejer” ur bilen...
När jag läste konversationen tyckte jag ändå att det poppade ut, just det här med att SD skulle ”förlora barnen”. Inte pga hans vidriga beteende mot dem, hot om att de inte får ha kaniner, äta strössel, ha ont i huvet, you name it... utan pga annans agerande.
Det känns som centralt och en sjuk anledning till att vilja ta ut sin vrede, desperation och sorg på den som är orsaken till det onda som händer SD.
LW alltså.
Angående jackan vet jag inte hur det ligger till. Jag har, när jag läst FUP, inte hittat något som binder den oranga tråden till något i utredningen.
Grunnar fortfarande på vart det gröna armeringsjärnet tog vägen. Och varför SD plockat ur just den där lådan med ”arbetsgrejer” ur bilen...
Men iom att det berör extrem kontroll i flera dagar som huvudtema så ter det sig mer som frustration, extrem stress/press och nån sorts kontrollförlust. Nåt mer akut som kulminerar 8 maj.
Han har haft förlust av fru sen långt innan dess.
Vore han rädd om barnen vore det mer rimligt att manipulera, vilket är hans specialnummer.
Han är slug på den fronten.
Alltså att fjäska, få barnen över på sin sida. Köpa upp dem, sälja in sig (vilket tyvärr förekommer hos mer normala individer än honom..).
Jag är nyfiken på vad H sysslar med likaväl.
Varför vifta med LW när han är som mest upphettad?
Varför skriva meddelanden i hennes kommentatorsfält som direkt anspelar på det temat?
Varför är han vrång inför drömresan med drömkvinnan.
Han har även en intressant approach till sin drömkvinna.
FL: Första förhöret. I samband med det att du är här på det här förhöret så har Stefan en .. en
chatt med JO. Och J skriver där och frågar om du är misstänkt. Om alltså .. om det, man får tolka det som att, om det är andledningen till att du är på förhör. Och då svarar Stefan "det antar jag, men vet ej".
MT:Mmh.
Tystnad
FL: I samband med häktesförhandling med Stefan, så uttrycker han nått liknande att om det är nån som har .. om det är nån som har motiv, så är det Hanna. nånting liknande skulle jag säga.
MT: Hmm mmh. Aah det får stå för honom.
FL: Mmh.
MT: Jag känner inte så.
FL: Du anser inte att du hade motiv?
MT:Nej."
De är tighta som lim, men ändå är det misstro och insinuationer hit och dit.
JG skickade patrullen till H.
Vore intressant om det blev en härdsmälta.
Tack för info om jackan, de kan väl inte ha hittat det de söker iom att det inte kommit med i bevisningen (än).
Senast redigerad av develi 2021-01-31 kl. 09:39.
Senast redigerad av develi 2021-01-31 kl. 09:39.