2021-01-30, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är helt enligt lagen. Polisen får inte ta hennes egendom. Inte bra att du kommer med minsta insinuation om att barnet har gjort något otillbörligt här. Hon hade redan hamnat efter i skolan och det var hennes skoldator. Det hade stått henne dyrt om den blev beslagtagen i flera veckor eller månader.

Jag menar att det låter som att hon smugglat ut den när du skriver "dottern fick med sig datorn ut". Polisen visste om det, eller hur? Hon sa till dem att den är hennes och då fick hon behålla den. Hon har knappast gömt den och fått med sig den utan deras vetskap.

Har de undersökt datorn senare? Någonting säger mig att teknikfreaket SD möjligen har manipulerat datorn för att veta exakt vart dottern (datorn) befinner sig, samt kontrollerar vad hon söker och skriver.
Sjuklig kontroll, kan inte tänka mig att han inte går igenom flickornas tekniska prylar, där de kan komma i kontakt med omvärlden, farliga snubbar som ligger i bakhåll osv..
Citera
2021-01-30, 23:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Har de undersökt datorn senare? Någonting säger mig att teknikfreaket SD möjligen har manipulerat datorn för att veta exakt vart dottern (datorn) befinner sig, samt kontrollerar vad hon söker och skriver.
Sjuklig kontroll, kan inte tänka mig att han inte går igenom flickornas tekniska prylar, där de kan komma i kontakt med omvärlden, farliga snubbar som ligger i bakhåll osv..

Man får väl hoppas polisen bad om att få undersöka datorn under sommarlovet.
SD har nog försökt kontrollera men hon verkar stå emot rätt bra. Kanske hade hon lösenordskyddat datorn. SD var/är av någon anledning bitter på henne och bråkade om strössel. Det lär knappast ha handlat bara om strössel utan det låg definitivt mer bakom.
Citera
2021-01-31, 00:02
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
SD har nog försökt kontrollera men hon verkar stå emot rätt bra. Kanske hade hon lösenordskyddat datorn. SD var/är av någon anledning bitter på henne och bråkade om strössel. Det lär knappast ha handlat bara om strössel utan det låg definitivt mer bakom.

Ja det tror jag också. Hon verkar ha lite skinn på näsan den unga damen, hon står upp ganska bra mot SD.
Citera
2021-01-31, 01:58
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Jag vet inte när strösselförhöret ägde rum men kan det ha varit i samband med FTF-jakten när LW sprang efter SD och flickorna och dissade sin vän/chaufför? Kanske döttrarna berättade för HD att LW sprungit efter dem och det var det han var sur för egentligen.
Citera
2021-01-31, 02:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag vet inte när strösselförhöret ägde rum men kan det ha varit i samband med FTF-jakten när LW sprang efter SD och flickorna och dissade sin vän/chaufför? Kanske döttrarna berättade för HD att LW sprungit efter dem och det var det han var sur för egentligen.

Det skulle inte förvåna mig om hon berättade för HD att SD och LW träffades i skogen 13/4 -18.
Men strösselförhöret var flera år dessförinnan.
Citera
2021-01-31, 03:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Det skulle inte förvåna mig om hon berättade för HD att SD och LW träffades i skogen 13/4 -18.
Men strösselförhöret var flera år dessförinnan.
En deciliter strössel sedan i måndags
2018-05-08 17:11:40(UTC+2)
...........
Här nu lyssnar i 30 min och sen stoppades det och går inte att spola fram. Hände det ngt
mer på slutet? Vet faktiskt inte om jag vill ta del av ert samtal.
2018-05-08 19:18:23(UTC+2)
......
Det är bevismaterial. Samtalet skulle varit klart I soffan innan det där samtalet. Hade T varit
smarr hade det varit positivt och framgångsrikt och slut efter 30 sekunder.
Plattform: Unknown
2018-05-08 19:19:38(UTC+2)
Citera
2021-01-31, 04:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja det tror jag också. Hon verkar ha lite skinn på näsan den unga damen, hon står upp ganska bra mot SD.
Det ligger garanterat annat bakom men det har föga med barnen att göra.
Han gör en svit av gnäll som sträcker sig från kaninburar, till att han gör sig till offer som separerad pappa som ingen vill ha och projicerar ånyo på den stackars dottern som fått huvudvärk av terrorn och inte orkar gå till skolan pga tårar och sömnbrist av hans jävla attack.
Han drar upp att H anklagar honom för att älta gammalt, han gör utfall om hans stora ansvar då hon var deprimerad.
Hon kontrar med otrohet. Det avrundas med strössel och gestapoförhör som skickas till H.

Han är uppenbart stressad 6-8 maj av nån anledning. Eller pressad.

Han krumbuktar även med att säga att han inte vill åka till USA och det förefaller röra sig om en peak av antingen stress eller frustration.

Det är intressant eftersom det berör närtid innan mordet som sker i sista minuten innan resan.
En reaktion som kan ses hos murder in making. Det får mig även att undra om han är så motiverad i förhållande till att mordet ser ut att vara utfört i affekt.

Mitt i det heta undrar H om han vill bli loggad på LWs wig. Han säger nej.
Där skriver hon en helskum text i kommentarsfältet om man sammanför det med pågående gräl.

Det är minst sagt en intressant dialog.
Senast redigerad av develi 2021-01-31 kl. 04:44.
Citera
2021-01-31, 08:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det ligger garanterat annat bakom men det har föga med barnen att göra.
Han gör en svit av gnäll som sträcker sig från kaninburar, till att han gör sig till offer som separerad pappa som ingen vill ha och projicerar ånyo på den stackars dottern som fått huvudvärk av terrorn och inte orkar gå till skolan pga tårar och sömnbrist av hans jävla attack.
Han drar upp att H anklagar honom för att älta gammalt, han gör utfall om hans stora ansvar då hon var deprimerad.
Hon kontrar med otrohet. Det avrundas med strössel och gestapoförhör som skickas till H.

Han är uppenbart stressad 6-8 maj av nån anledning. Eller pressad.

Han krumbuktar även med att säga att han inte vill åka till USA och det förefaller röra sig om en peak av antingen stress eller frustration.

Det är intressant eftersom det berör närtid innan mordet som sker i sista minuten innan resan.
En reaktion som kan ses hos murder in making. Det får mig även att undra om han är så motiverad i förhållande till att mordet ser ut att vara utfört i affekt.

Mitt i det heta undrar H om han vill bli loggad på LWs wig. Han säger nej.
Där skriver hon en helskum text i kommentarsfältet om man sammanför det med pågående gräl.

Det är minst sagt en intressant dialog.

"”Det ämnet är ett helt annat. Men ja, jag svek dig. Ångrar det bittert. Har nu fått betala det
med det enda rimliga priser."

”Jag är offer. Blir av med barnen nu. Precis som förutspått.”"

Jag tolkar det som att SD sätter på sej den jättestora offerkoftan och är martyrernas martyr.
Nu kommer han att förlora barnen.
Varför? För att han varit otrogen. Och HD har fått reda på det. Och han har fått en chans till. Som han sumpade. Och det är så klart inte hans fel. Utan?
LWs, givetvis!

I en skruvad föreställningsvärld är det säkert logiskt. SD gör nämligen aldrig FEL. Och om han till äventyrs skulle göra FEL så erkänner han det, krumbuktande och till intet förpliktande, så att det till slut ändå blir som om han gjort rätt.

Han är det gigantiska offret i hela denna soppa.

Tror jag att han tycker.
Citera
2021-01-31, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han kunde ha gått runt bilen till hennes sida, öppnat dörren och plockat ut henne. Det hade varit ok. Men i stället trycker han ner hennes huvud och gnuggar henne med knogarna. Det gjorde han givetvis för att det skulle göra ont.
(vet själv hur ont det gör att knoggnuggas på bröstbenet, usch)
Din erfarenhet av smärta vid knoggnuggning på bröstbenet saknar här all relevans.
Vi vet att det var huvudet på Lena som knoggnuggades, inte bröstbenet. Periostets känslighet för knoggnuggning varierar vad gäller olika partier på människokroppen och huvudet har f ö ingen connex till bröstbenet, något som en person med uppgiven mångårig erfarenhet av NK-vård borde känna till.

Åklagaren valde att lägga ned utredningen om "våld-i-bil-incidenten". Det slogs där och då fast att SD hade rätt att freda sin egendom. Lena ombads lämna bilen. Lena vägrade lämna bilen. Lena fick senare av åkl veta att SD hade rätt att fösa ut henne ur hans bil. Lena drev väl inte ärendet vidare till överåklagare för bedömning?

Kanske skulle du ta kontakt med RÅ och fråga henne om hon kan tänka sig att öppna "våld-i-bil-incidenten"-utredningen?
Citera
2021-01-31, 08:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
"”Det ämnet är ett helt annat. Men ja, jag svek dig. Ångrar det bittert. Har nu fått betala det
med det enda rimliga priser."

”Jag är offer. Blir av med barnen nu. Precis som förutspått.”"

Jag tolkar det som att SD sätter på sej den jättestora offerkoftan och är martyrernas martyr.
Nu kommer han att förlora barnen.
Varför? För att han varit otrogen. Och HD har fått reda på det. Och han har fått en chans till. Som han sumpade. Och det är så klart inte hans fel. Utan?
LWs, givetvis!

I en skruvad föreställningsvärld är det säkert logiskt. SD gör nämligen aldrig FEL. Och om han till äventyrs skulle göra FEL så erkänner han det, krumbuktande och till intet förpliktande, så att det till slut ändå blir som om han gjort rätt.

Han är det gigantiska offret i hela denna soppa.

Tror jag att han tycker.
Självklart är han ett offer, i sin värld.
Det är dock inte det han ältar i huvudsak.
Han gör all-in som kontrollfreak som om han kompenserar, vilket dock drabbar barnen (i huvudsak T som vanligt).
Det här är inget vanligt gnäll och tyck synd om mig. Det är extremt och mynnar ut i terrorförhör.

Jag är intresserad av att han ånyo inte vill åka - hon har dess innan fått övertala honom - och han är rätt slö med esta innan, typ oengagerad.

Samt att hon drar in LWs wig och skriver kryptiskt om hur livet skulle kunna vara.
The devil is in the details.

Hade en annan fråga på gång egentligen.

Vad hände med u s av hans jacka?
Matchade inte den orange tråden (ursprung smalben, fyndplats vid hål i marken)?

Ska väl vara en pussmun men påminner mer om nåt annat...
https://www.bildtagg.se/bild/868yzeil0ht25epeiymofj3z
Senast redigerad av develi 2021-01-31 kl. 08:53.
Citera
2021-01-31, 09:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Självklart är han ett offer, i sin värld.
Det är dock inte det han ältar i huvudsak.
Han gör all-in som kontrollfreak som om han kompenserar, vilket dock drabbar barnen (i huvudsak T som vanligt).
Det här är inget vanligt gnäll och tyck synd om mig. Det är extremt och mynnar ut i terrorförhör.

Jag är intresserad av att han ånyo inte vill åka - hon har dess innan fått övertala honom - och han är rätt slö med esta innan, typ oengagerad.

Samt att hon drar in LWs wig och skriver kryptiskt om hur livet skulle kunna vara.
The devil is in the details.

Hade en annan fråga på gång egentligen.

Vad hände med u s av hans jacka?
Matchade inte den orange tråden (ursprung smalben, fyndplats vid hål i marken)?

Ska väl vara en pussmun men påminner mer om nåt annat...
https://www.bildtagg.se/bild/868yzeil0ht25epeiymofj3z

Jag håller med om det du skriver.

När jag läste konversationen tyckte jag ändå att det poppade ut, just det här med att SD skulle ”förlora barnen”. Inte pga hans vidriga beteende mot dem, hot om att de inte får ha kaniner, äta strössel, ha ont i huvet, you name it... utan pga annans agerande.

Det känns som viktigt och en sjuk anledning till att vilja ta ut sin vrede, desperation och sorg på den som är orsaken till det onda som händer SD.

LW alltså.

Angående jackan vet jag inte hur det ligger till. Jag har, när jag läst FUP, inte hittat något som binder den oranga tråden till något i utredningen.

Grunnar fortfarande på vart det gröna armeringsjärnet tog vägen. Och varför SD plockat ur just den där lådan med ”arbetsgrejer” ur bilen...

Edit: bytt ut ”centralt” till ”viktigt”.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-01-31 kl. 09:15.
Citera
2021-01-31, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vilken BS LW matade MÖS med! Vi som läst/hört LWs inspelning vet att hon ljög för MÖS.

"Hade hon polisanmält hade SD riskerat 2 år i buren. Dessutom hade klart hans fortsatta otrohet kommit till HDs kännedom iom utredningen."

Hon hade polisanmält bilincidenten. Utredningen var nedlagd. Hon överklagade att utredningen lagts ned. Det hjälpte inte. Hon kunde inte göra mer.

"Dessutom hade klart hans fortsatta otrohet kommit till HDs kännedom iom utredningen."

Utredningen var klar. Incidenten hände januari -17. Det var antagligen p.g.a. anmälan som HD lade ihop 2+2. Den fortsatta otroheten avslöjades inte av utredningen.

Varför hakar du upp dig på den gamla polisanmälan hela tiden?

Vi pratar om en ny här.

I MÖS förhör framgår tydligt att i januari 2018 rekommenderar MÖS LW att dokumentera SDs trakasserier, hot, våld mm.

Ca 4 månader går.

Dagen efter mordet skulle hon åka på Norgeresan där MÖS och LW skulle prata vidare om att pusha igenom en polisanmälan.

Lägligt att Telegram är borta, LWs mobil är borta och hon är borta.

Slumpen är ingen gäst i detta sammanhang.

Alla vet att historien skrivs av de som vinner slagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in