2021-01-30, 21:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Ni andra kan ju glädja er med att ni iaf inte förlora med 0-2 mot Vasalund i årets första match.

Uselt spel och Sotte drar på sig sitt andra gula i matchminut 44.

Ingen big deal egentligen, försäsong är försäsong men vi är runt tre veckor bort ifrån cupen och allvaret så mycket finns att jobba på.
Citera
2021-01-30, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Kul med lite matchrapport, alltid uppskattat. Hur såg Nwadike ut?

Nwadike fick spela andra halvlek ihop med Kebba, vi bytte hela laget i paus. Då stod det 4-0 och Gefle valde efter att ha öppnat upp sig i första backa hem fullständigt, dom klarade inte att ta sig ur den höga pressen och tog sig knappt över halva plan så det var inte mycket försvarsmässigt att göra. Han stod väl ut mest med ett par fina genomskärare, men han såg följsam och stötsäker ut i dom få duellerna han hade.
Citera
2021-01-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ni andra kan ju glädja er med att ni iaf inte förlora med 0-2 mot Vasalund i årets första match.

Uselt spel och Sotte drar på sig sitt andra gula i matchminut 44.

Ingen big deal egentligen, försäsong är försäsong men vi är runt tre veckor bort ifrån cupen och allvaret så mycket finns att jobba på.
Andra halvlek, med en man kort, var dock betydligt bättre. Angående Sottes två gula, det är bra att domarna får värma upp också.

Otieno måste in i startelvan!

Saku blandar och ger.... verkligen. Kan man ge honom en burk med självförtroende?

Bra med träningsmatcher, där man kan testa - inte bara gå för vinst. Men hoppas Bartosz tar med sig ngt.
Citera
2021-01-30, 22:30
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Håller med Backe som brukar prata om att vi i Sverige tar träningsmatcher för oseriöst.
Nu är det säkert så i andra länder också men jag har svårt att förstå att det inte kan brinna för fler första matchen för året.
Visst att ingen vill skada sig men det är ju få som spelar 90 min, tycker man kan göra det bättre annars är det ju ingen idé att ha träningsmatch.
Citera
2021-01-31, 09:35
Medlem
trazkes avatar
Anders Andersson klar som expert för Discovery! Fantastisk värvning! Nu saknas bara Patrik Westberg och Lasse Granqvist, även om den sistnämnde känns svår.
Citera
2021-01-31, 10:16
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Anders Andersson klar som expert för Discovery! Fantastisk värvning! Nu saknas bara Patrik Westberg och Lasse Granqvist, även om den sistnämnde känns svår.
Jag hoppas på Edman, gillar hans taktiska vinklar.
Citera
2021-01-31, 10:49
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Westberg kan få vara kvar på Cmore. Fotbollskommentatorer som håller på med fånigheter undanbedes.

Men kul att höra Jarelind och dubbel-Anders kommentera fotboll ihop igen.
Citera
2021-01-31, 10:55
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Och ingen av våra ungdomar kommer att stå för något genombrott i år. Kanske är lite hårt, men de gav alla valpiga intryck.

Tycker Edvardsson visade fina tendenser men det är för tidigt där. Förstår inte heller "hypen" kring Nanasi, tyckte inte han utmärkte sig något särskilt gentemot de övriga ungdomarna.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det som jag upplever är det största problemet är att han är så impotent i straffområdet och inte har förmåga eller pondus att styra sina backar. Utöver det känns han osäker vid ingripanden i luften och han är inte speciellt duktig på fötterna heller. Och de där makalösa räddningarna som vissa målvakter gör som hade vägt upp andra brister lyser helt med sin frånvaro.

Han är utan tvekan den sämsta förstamålvakt som vunnit sm-guld de senaste 10 åren.

Tackar för svar. Jag håller definitivt med dig om att han är inte tillräckligt stabil för att vara förstamålvakt hos oss. Enda grejen jag inte håller med är väl biten om fötterna där jag tycker att han är helt okej. Men ja det räcker med att gömma sig bakom "talangepitetet" och visar att han förbättrat sig i stort sätt alla aspekter.
Citera
2021-01-31, 11:11
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Westberg kan få vara kvar på Cmore. Fotbollskommentatorer som håller på med fånigheter undanbedes.

Blir lite off-topic men håller helt med. Om både det senare och det förra påståendet. Westberg har i vissa grupper blivit någon form av kultfigur och jag har svårt att begripa riktigt varför. Han är säkert en trevlig människa men som kommentator fokuserar han mest på att vara lustig. Hans uppenbart medvetna felsägning på Klittes namn är bara ett exempel på när skämskudden aldrig kunnat finnas tillräckligt nära till hands.
Citera
2021-01-31, 11:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Blir lite off-topic men håller helt med. Om både det senare och det förra påståendet. Westberg har i vissa grupper blivit någon form av kultfigur och jag har svårt att begripa riktigt varför. Han är säkert en trevlig människa men som kommentator fokuserar han mest på att vara lustig. Hans uppenbart medvetna felsägning på Klittes namn är bara ett exempel på när skämskudden aldrig kunnat finnas tillräckligt nära till hands.

Ja, oprofessionell, slarvig, dålig fokus på matchen, säger ständigt fel. Tycker vi ska högre krav än så. Lustigheter kan han hålla på med på Twitter.
Citera
2021-01-31, 13:02
Medlem
Danieloss avatar
Ja, Discovery har fått ihop ett rätt starkt gäng kommentatorer och experter nu, både för Allsvenskan och Superettan! Tyckte deras sändningar 2020 höll hög klass! Richard Henriksson på Radiosporten hade varit ett bra komplement!
Citera
2021-01-31, 13:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ja dubbel Anders är riktigt riktigt bra. Känns skönt att ha honom tillbaks och samtidigt kan man dumpa Jon Persson.. Westberg är saknad.
Citat:

Fånigheter å fånigheter, tyckte han hade en bra kombination av humor och passion. Just inlevelse är kanske den enskilt viktigaste egenskapen en kommentator har och istället för å lyssna på nån lobotomerad filur ala Anders Fredriksson tar man en sån som Westberg alla dar i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in