2021-01-30, 16:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag sätter min peng på att det är av hänsyn till HOL som medierna väljer att inte namnge KL.Och av samma hänsyn inte startar en följetong av denna soppa.

Long time no see

Den här diskussionen har ju vi haft förut i tråden och jag hävdar samma sak nu som då, den hänsynen visades inte för t.ex Johanna Möllers anhöriga eller barn, hon har ju bevisligen två exmän i livet och precis som HOL minderåriga barn dessutom, för mig är det helt klart något annat än hänsyn till de anhöriga som ligger bakom den usla rapporteringen.
Citera
2021-01-30, 16:30
Medlem
Jofs avatar
Diskussionen om hennes namn i media eller inte är en storm i ett vattenglas. Alla som är nyfikna vem hon är hittar med lätthet hit till denna tråd.
Citera
2021-01-30, 17:13
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Long time no see

Den här diskussionen har ju vi haft förut i tråden och jag hävdar samma sak nu som då, den hänsynen visades inte för t.ex Johanna Möllers anhöriga eller barn, hon har ju bevisligen två exmän i livet och precis som HOL minderåriga barn dessutom, för mig är det helt klart något annat än hänsyn till de anhöriga som ligger bakom den usla rapporteringen.

Long time no see bästa Reimer.

Jag menar bara att HOL är lite högre upp på livets stege än JM och du vet ju vad man säger, Det är skillnad på folk och fä.
Citera
2021-01-30, 17:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Long time no see bästa Reimer.

Jag menar bara att HOL är lite högre upp på livets stege än JM och du vet ju vad man säger, Det är skillnad på folk och fä.

Då är vi helt ense, det är som sagt skillnad på folk och fä och det märks tydligt i rapportering i det här fallet, skitdåligt enligt mig.

Passar på att tacka dig än en gång för våran kanonvärvning, det var fan det bästa förvärv Leksand gjort i modern tid
Citera
2021-01-30, 17:40
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Då är vi helt ense, det är som sagt skillnad på folk och fä och det märks tydligt i rapportering i det här fallet, skitdåligt enligt mig.

Passar på att tacka dig än en gång för våran kanonvärvning, det var fan det bästa förvärv Leksand gjort i modern tid

Ja det förstår jag att du tycker Det blev inte så bra för oss då.

Självklart är det dåligt att media inte skriver mer om detta men det bevisar bara min tes om att har du pengar och status blir du nästan immun mot allt och alla. Rent för djävligt om du frågar mej.
Citera
2021-01-30, 18:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Tack för svar!

Blir till att maila Stockholms Tingsrätt nästa vecka alltså, kommer att bli intressant att läsa om vilka grunder som lilla Karin anser att domen är felaktig och vad hon anser borde göras för att rätta till dessa.
Nästa vecka är ingen idé.

Kopierat från domen.
Ett överklagande, ställt till Svea hovrätt, ska ha kommit in till tingsrätten senast den 8 februari 2021.

Den 8 feb är en måndag så du får vänta tills dess.

Det dagboksbladet och dom bilagorna blir intressanta.
Hur många nya sjukdomar har Karin uppfunnit då?
Citera
2021-01-30, 18:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nästa vecka är ingen idé.

Kopierat från domen.
Ett överklagande, ställt till Svea hovrätt, ska ha kommit in till tingsrätten senast den 8 februari 2021.

Den 8 feb är en måndag så du får vänta tills dess.

Det dagboksbladet och dom bilagorna blir intressanta.
Hur många nya sjukdomar har Karin uppfunnit då?

OK, men jag gör ett försök i slutat av veckan så får vi se om det inkommit något, de borde ju vara på det klara med vad som ska skrivas, det är ju ingen raketforskning egentligen, lilla Karin anser förmodligen att hon är helt oskyldig och orättvist dömd på skvaller.

MR lär ju överklaga han också, skulle förvåna mig mycket om det inte sker.
Citera
2021-01-31, 01:09
Medlem
vart är fupen till karin lilja? hon är ju dömd nu. ingen som hämtat ut den?

vill se spaningsbilderna på henne
Citera
2021-01-31, 03:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
vart är fupen till karin lilja? hon är ju dömd nu. ingen som hämtat ut den?

vill se spaningsbilderna på henne
Du är inte lite lat du. Trista människa.
Fupen har legat i tråden länge och om du orkar gå tillbaka 5 sidor så hittar du alla 7 delarna.
Men den ligger även citerad bara 18 inlägg bak i tråden.
Men tvivlar på att du orkar ta dig igenom runt 3.000 sidor.
Citera
2021-01-31, 06:42
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Tack för svar!

Blir till att maila Stockholms Tingsrätt nästa vecka alltså, kommer att bli intressant att läsa om vilka grunder som lilla Karin anser att domen är felaktig och vad hon anser borde göras för att rätta till dessa.

Media bevakar säkert detta fall. Det kommer nog stå i tidningarna om/när en överklagan kommer in. Hittills har Karin bara babblat om sina oerhört många krämpor i sina överklaganden om häktning. Ingenting om att hon är oskyldig och därför inte borde sitta inlåst. Men, som du säger, det kanske kommer. Det blir i så fall spännande läsning.
Citera
2021-01-31, 07:45
Medlem
Evaristos avatar
I den där podden, var det Expressen eller Aftonbladets, så uttalade sig advokaten om överklagande. "Det kommer klagas", "Det finns delar som inte övertygar" osv. Han lät väldigt distanserande, som att detta är ett överklagande han inte vill göra men måste.
Citera
2021-01-31, 08:47
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
I den där podden, var det Expressen eller Aftonbladets, så uttalade sig advokaten om överklagande. "Det kommer klagas", "Det finns delar som inte övertygar" osv. Han lät väldigt distanserande, som att detta är ett överklagande han inte vill göra men måste.

Jag förstår honom. Karin kan inte vara direkt lätt att ha att göra med. Hennes sätt blandat med hennes erfarenhet av juridik måste vara en mardröm för en försvarsadvokat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in