Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Har för mig att du brukar sätta en ära i att vinna debatter här på FB så jag låter dig vinna.
Vinna och vinna, jag vet inte så säkert, men jag vill bli övertygad av de argument jag läser.
Citat:
Din logik har kanske rätt, men fakta är du inget vidare på trots att du kan hitta allt du behöver med samma pryl som du postar inlägg med.
Du tänker på sökmotor och dator i kombination. Faktasökande förutsätter ju att allt finns ute ocensurerat, dvs, full transparens. Jag själv tror inte att allting som är topp-hemligt, skurkaktigt som korruption vanligtvis läggs ut på nätet. Avsaknad på fakta behöver inte betyda att det inte existerar, det kan existera fakta som går emot den officiella pandemihistorian eller C-19-vaccinet, men det är inte tillgängligt för allmänheten att ta del av. Man måste tänka i intressen. Varför skulle de som vill sälja ett okänt oprövat och osäkert vaccin till hela världens alla människor vilja upplysa allmänheten om de negativa effekterna? Nej, utan då skulle jag gissa på att det är tvärtom, att de inom läkemedelsindustrin vill göra allt för att dölja de negativa effekterna av deras så kallade "vaccin". Att sedan kräva fakta från mig kring dessa ämnesområden blir svårt att presentera.
Men vi vet vissa saker kring "vaccinet" trots mörkläggning, och det är bland annat att vi inte vet så mycket om "vaccinet", till exempel, vi vet inte vilken verkan det har om säg 10 år. Det är oroväckande att folk vet så lite kring det nya m-RNA-vaccinet men samtidigt tycker att det är en bra idé att injiceras med detta okända "vaccin". Allt bygger på tillit, men tänk om de har fel?
Citat:
Det är ju betydelselöst vad jag svarar, eller hur?
Det beror ju på vad du skriver. Ibland ser jag ser vissa här på tråden, de vill liksom inte tänka själva. Sedan ser jag vissa andra som bara postar det första bästa de hittar på nätet rörande SARS-coV-2. Och det är klart, de kanske vill bidra med någon nyhet, men utan att verkligen lita på källan så blir ju nyheten bara underhållning som bäst.
Jag är skeptisk till allting oprövat som kommer från läkemedelsindustrin, jag tror absolut inte att de vill varken ditt eller mitt bästa, utan jag tror de vill sitt eget bästa på alla andras bekostnad.