2021-01-17, 10:37
Medlem
ReijoHervonens avatar
Förloraren Tegnell erkänner till sist att han är precis det inkompetenta klantarsle som alla här vetat om i snart ett års tid. Eller, han försöker lägga skulden på allihopa.

"Vi såg det inte komma". Självklart var det så enligt Tegnell. Nu var det i verkligheten dessvärre så att väldigt många såg det komma, tyvärr lyssnade man på politiskt utnämnda inkomptetenta gissare som Tegnell och inte på riktiga forskare, läkare, virologer och andra experter. Såna som förtjänat sin tjänst och inte för att de är kompisar med Carlson som gått i säng med partitoppen.

https://www.svd.se/tegnell-ingen-sag-det-extrema-komma
Citera
2021-01-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ja men med "unable to work" så förutsätter jag att det är på grund av sjukdomsbild och inte ett positivt test enbart.

Jag kanske missförstod personen jag citerade, men trodde han menade att fler skulle kunna gå till jobbet om hela personalen smittades av covid än om hela personalen tog vaccin.
Citera
2021-01-17, 10:45
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatamoderata
Bidragande orsak är ett påhitt från de ansvariga för att tona ner att så många äldre dog när covid kom in på boendena.

Visst är det så. Region Stockholm fick smäll på fingrarna av Ivo så nu leker man med ord för att skylla ifrån sig.

Huvudorsaken till Sveriges misslyckande är att man valde att vara passiv för att ha en allmän smittspridning i hopp om att man skulle komma lindrigare undan under andra vågen.

Nu med facit i hand förnekar alla inblandade sin delaktighet som de fega krakar dom är.
Citera
2021-01-17, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Finns massor att diskutera. Sveriges Covid-19 statistik gällande avlidna inkluderar alla som avlider med Covid-19 i systemet, oavsett om det var sjukdomen självt de avled av eller inte. Det är en skev och vilseledande siffra. En siffra som bara idioter tar som fakta. Men tro vad du vill, om du vill tro att Sverige har 6:e plats i döda per miljoner innevånare, så för all del, tro det.

Att vara korkad 2021 är ett val.
Statistik är jättesvårt att hantera för de som vill ha sk klara besked som t.ex. journalister och andra konspirationsteoretiker. Ett resultat somdetta baserad på 228 journaler från särskilda boenden i Stockholm:” i17 procent av fallen var covid-19 den huvudsakliga dödsorsaken. För den stora majoriteten, 75 procent, pekar man på att infektionen bidragit till att personen avled. Där har faktorer som ålder, skörhet och sjuklighet spelat in.
I övriga fall, 8 procent, bedömer man att annan sjukdom orsakat att personen avled. ”
kan dessa människor inte hantera alls, alldeles för många om och men och, huga, sannolikheter! Lägg till att journaler inte tycks vara överdrivet standardiserade och så har du ytterligare en osäkerhetsfaktor att hantera.
Enklare då att bestämma att alla som har corona när de dör åker in i facket ”Död med Corona ” även om de träffats av blixten. Men då kan man ju hänga upp sig på detta ”med” istället.
Citera
2021-01-17, 10:46
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Förloraren Tegnell erkänner till sist att han är precis det inkompetenta klantarsle som alla här vetat om i snart ett års tid. Eller, han försöker lägga skulden på allihopa.

"Vi såg det inte komma". Självklart var det så enligt Tegnell. Nu var det i verkligheten dessvärre så att väldigt många såg det komma, tyvärr lyssnade man på politiskt utnämnda inkomptetenta gissare som Tegnell och inte på riktiga forskare, läkare, virologer och andra experter. Såna som förtjänat sin tjänst och inte för att de är kompisar med Carlson som gått i säng med partitoppen.

Samtidigt så kryper det fram att FoHM har förfäktat idén om att bred, allmän smittspridning skulle ge Sverige fördelar gentemot övriga länder.

https://twitter.com/jimmieakesson/status/1350171423638220803

Inkompetensexperten Tegnell är en fara för samhället.
Citera
2021-01-17, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen

Det här gör mig så galet provocerad alltså. Jag skulle säga att i princip ALLA som inte röstade på S såg det komma och kunde förutspå exakt vad som skulle ske.

Detta tillsammans med den där smittskyddskärringen i Östersund är tillsammans skyldiga till tiotusentals döda svenskar. Detta är ett aktivt massmord som pågår framför våra ögon som absolut ingen ledande människa arbetar för att förhindra.

Jag blir så hävla ledsen när jag tänker på det som sker och utrotningen av människorna som byggt vårat land. :-(
Citera
2021-01-17, 10:48
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag kanske missförstod personen jag citerade, men trodde han menade att fler skulle kunna gå till jobbet om hela personalen smittades av covid än om hela personalen tog vaccin.
Vem vet. Men andelen "health impact events" av dom som blev vaccinerade var ju alarmerande högt enligt länken från CDC. Nu vet man ju inte specifikt vad det innebär men deras definition var alltså **unable to perform normal daily activities, unable to work, required care from doctor or health care professional

Den som lever får se, det blir inget vaccin för min del iallafall.
Citera
2021-01-17, 10:50
Medlem
Citat:
Vem vet. Men andelen "health impact events" av dom som blev vaccinerade var ju alarmerande högt enligt länken från CDC. Nu vet man ju inte specifikt vad det innebär men deras definition var alltså **unable to perform normal daily activities, unable to work, required care from doctor or health care professional

Den som lever får se, det blir inget vaccin för min del iallafall.

Jag kommer inte heller ta något vaccin pga att vaccinförespråkarna är så jävla dryga och självgoda.
Citera
2021-01-17, 10:52
Medlem
George.Jansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Teoretiskt ja men om det börjar dra på kommer folk låsa in sig och R-talet går drastiskt ned.

Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Inte säkert i ett land som Sverige.

Nä, i Sverige skulle man inte bli förvånad om det snart kom fram att någon represetant för regeringen varit på safari resa till sydafrika här i januari. Och fåren följer den som vallar dem, om det är för att de litar på sina ledare eller bara tycker det är en bra ursäkt för att vara oansvarliga spelar ju ingen roll för smittspridningen.
Citera
2021-01-17, 10:55
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag kommer inte heller ta något vaccin pga att vaccinförespråkarna är så jävla dryga och självgoda.
Medhåll. Jag klarar inte av deras attityd. Själv kör jag på den gamla beprövade metoden sömn & god kost. Jag är övertygad om att det är ett bättre alternativ för alla som är under 70. Metabol ohälsa är katastrofalt för kroppens förmåga att hantera infektioner. Ända sedan jag började fasa ut socker och introducera mer kött och animaliskt fett så har jag mått hur bra som helst, inte bara fysiskt utan mentalt också!
Citera
2021-01-17, 10:55
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Jag vet, men om du ser på Europa som helhet så är det en tydlig avmattning som skett och vi kan förvänta oss att en nedgång blir synlig om ett par veckor

Ifall du var medveten om felet, så ägnar du dig åt lureri genom att hävda en "tydlig nedåtgående trend". En avmattning är någonting annat än en "tydlig nedåtgående trend".

Ifall du syftar på hela Europa, så behöver du även tänka på att avmattningen har åstadkommits med åtgärder som du tycker illa om. (Jag är inte heller helt entusiastisk inför tanken på lika hårda åtgärder som i Frankrike.)

Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Stämmer. Det beror på föraren om man krockar och har sommardäck på bilen, just nu.

Om man krockar AV sommardäck så är sommardäcken helt avgörande för krocken.

Både sommardäcken och ishalkan har varit helt avgörande för krocken. Därför skulle det vara löjligt att försöka hävda att sommardäcken är oskyldiga, och hävda att all skuld ligger på ishalkan. Samma sak gäller när flera former av ohälsa tillsammans orsakar ett dödsfall. Det är löjligt att hävda att Corona-infektionen var oskyldig, genom att hävda att patienten även led av andra sorters ohälsa.

Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Krockar man MED sommardäck så kan förarens bristande köregenskaper varit avgörande för att trafikolyckan kunde ske.

Ifall jag skulle få höra att någon hade krockat "med och inte av" sommardäck, så skulle jag utgå från att krocken hade inträffat under en årstid med barmark.
Citera
2021-01-17, 11:00
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Har det också på hyllan. Planen är 6 mg dag 0, 1, 7 och 8 efter positivt test (0.15-0.2 mg/kg).

Baserat på https://www.alliedacademies.org/articles/effects-of-ivermectinazithromycincholecalciferol-combined-therapy-on-covid19-infected-patients-a-pro of-of-concept-study.pdf

Hur tänker du kring dosering?

Jag tänker mig följa imask+ protokollet. Finns både profylax och när man har konstaterats smittad med där.

Det protokollet uppdateras efterhand när studier blir klara

https://covid19criticalcare.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in