2021-01-30, 23:00
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor

Eftersom du ville ha döda av vaccin i EU........

EudraVigilance for TOZINAMERAN (Pfizer) (up to 23/01/2021)
https://dap.ema.europa.eu/analytics/...&P3=1+42325700

Nervous system disorders: 25 dödsfall
Vascular disorders: 11 Dödsfall
Respiratory, thoracic and mediastinal disorders: 42 dödsfall
Renal and urinary disorders: 8 dödsfall
Metabolism and nutrition disorders: 9 dödsfall
Injury, poisoning and procedural complications: 8 dödsfall
Infections and infestations: 34 dödsfall
Immune system disorders: 3 dödsfall
General disorders and administration site conditions: 173 dödsfall
Gastrointestinal disorders: 21 dödsfall
Congenital, familial and genetic disorders: 1 dödsfall
Cardiac disorders: 63 dödsfall
Blood and lymphatic system disorders: 6 dödsfall

Ovanpå det så är det 1000 tals biverknings-anmälningar . Dödsfallen kommer öka då det fortfarande
är betydligt fler allvarligt sjuka än redan döda i databasen.

Titta under fliken: "Number of Individual Cases for a selected Reaction"

Vad har jag att göra med EUs databas över biverkningar?
Tror du att jag är en databas i bryssel?

Det är antal som dött av vaccin, listade i EUs databas.
Vad skulle jag skrivit?

Antal som fallit av daga som följd av att hava blivit injicerade med Tozinameran?
Nej det är inte antal som dött av vaccin, det är din febriga fantasi. Under tiden har ca 23 000 dött utan vaccin. Har de dött för att de ej fått vaccin?
Citera
2021-01-30, 23:07
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

Nej, det är inte antal som dött av vaccin.
Btw, lär dig att citera.
Citera
2021-01-30, 23:14
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

Det är direkta siffror från: EudraVigilance. Tror du helt seriöst att du kan snacka bort officiell statistik utgiven av EU?

-----------------------------------------------

EudraVigilance for TOZINAMERAN (Pfizer) (up to 23/01/2021)
https://dap.ema.europa.eu/analytics/...&P3=1+42325700

Nervous system disorders: 25 dödsfall
Vascular disorders: 11 Dödsfall
Respiratory, thoracic and mediastinal disorders: 42 dödsfall
Renal and urinary disorders: 8 dödsfall
Metabolism and nutrition disorders: 9 dödsfall
Injury, poisoning and procedural complications: 8 dödsfall
Infections and infestations: 34 dödsfall
Immune system disorders: 3 dödsfall
General disorders and administration site conditions: 173 dödsfall
Gastrointestinal disorders: 21 dödsfall
Congenital, familial and genetic disorders: 1 dödsfall
Cardiac disorders: 63 dödsfall
Blood and lymphatic system disorders: 6 dödsfall

Ovanpå det så är det 1000 tals biverknings-anmälningar . Dödsfallen kommer öka då det fortfarande
är betydligt fler allvarligt sjuka än redan döda i databasen.

Titta under fliken: "Number of Individual Cases for a selected Reaction"

Ge mig en källa på att det är bekräftade dödsfall pga vaccinet och inte anmälda eventuella biverkningar.
Citera
2021-01-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Just det kan jag hålla med om låter väldigt ovanligt (d.v.s. att två unga i samma hushåll får exakt samma symtom) men som sagt man vet inte..
Jag har lagt märke till att vissa i tråden har kompisar där nästan alla fått lindrig covid, vissa har en umgängeskrets där alla blivit sjuka länge. O.s.v.
Kan det vara så att det är olika stammar som ger olika svår sjukdom? Att vissa får den lindriga smittan osv.
Citera
2021-01-30, 23:26
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vaccinen måste uppdateras o vi kommer behöva få gå o få ny spruta då o då. Behövs bättre bevakning för nya mutationer o snabbare tillverkning av vacciner så vi hinner med.

Även de som haft naturlig infektion kommer drabbas av nya mutationer. Föredrar ta en spruta var X månad tex jämfört med att bli infekterad av ny mutation var X månad.

Hur vet vi det ? Tar du en ny spruta varje år för influensa som också muterar? Där bygget vi ju en grundimunitet som skyddar oss hyffsat bra tills vi blir äldre. Vi vet ju inte om detta beter sig liknade ännu
Citera
2021-01-30, 23:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Tio covidsmittade på vårdboende trots två vaccindoser
UPPDATERAD 2021-01-28 PUBLICERAD 2021-01-27
https://www.dn.se/sverige/tio-covids...a-vaccindoser/

Så då blir frågan?! Tror vi på DN el. Omni...................................

Omni och SVD har samma ägare, Schibsted. I ingen fall ger de en referens.
När man söker på internet, så hittar man ingen annan som publicerat samma siffror....

Israels siffror ser inte så bra ut.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/israel/
Varför låtsas du styrka dina märkliga påståenden med länkar som inte fungerar.

Lägg ner skitsnacket! För det är vad det är så länge du inte kan styrka dina påståenden.

Om något av det du påstår skulle vara sant är det intressant för alla att läsa om det från källan.
Citera
2021-01-30, 23:35
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacedreamer
Jag har lagt märke till att vissa i tråden har kompisar där nästan alla fått lindrig covid, vissa har en umgängeskrets där alla blivit sjuka länge. O.s.v.
Kan det vara så att det är olika stammar som ger olika svår sjukdom? Att vissa får den lindriga smittan osv.

Jag känner till flera som har genomgott Covid 19 och i och med att de är ifrån början helt friska så har de klarat detta mer eller mindre bra. Detta är egentligen inte en fara för en annars frisk människa.

Jag har en aning om att detta virus går på vissa grupper som: fysiskt svaga, de med ytterligare komplikationer och kanske andra aspekter som jag inte vill gå in på just nu.
Vi kanske kan utsålla ett mönster snart rörande vilka som är extra mottagliga för denna smitta.

Kontentan: Detta virus är globalt och jag ser det som troligt ett utvecklat virus för någon mening.
Citera
2021-01-30, 23:39
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag har läst det någonstans men såg också att det finns kopplingar till detta bolag som har samarbete både med AZ och Matti Sällberg. Har du några länkar på att han inte har några ekonomiska intressen? Han forskar ju på ett eget vaccin också och är involverad i framtagande av Mrna vaccin.

https://www.spotlightstockmarket.com/media/4143/c-temp-file.pdf
Det är inget konstigt eller ovanligt att forskare samarbetar med företag inom ramen för olika forskningsprojekt.
Det betyder inte att forskarna tjänar pengar på samarbetena eller har privata ekonomiska intressen i dessa projekt.
Just nu leder Matti Sällberg leder en grupp på KI som arbetar med att ta fram ett vaccin mot covid-19 i ett projekt kallat OpenCorona. Projektet finansieras av EU. Det arbete som gruppen gör på KI tillhör KI.

Citat:
Vi och sex partners inledde precis avtalsförhandling om 3 miljoner euro från EU för detta projekt som vi kallar ’OpenCorona.’ Där står vi på KI för vaccinutvecklingen medan de andra bidrar med sin expertis. Till exempel arbetar vi med företaget Cobra Biologics som producerar plasmiderna (små DNA-molekyler) som innehåller delar av SARS-CoV-2 enligt läkemedelsstandard (Good Manufacturing Practice; GMP) och med företaget Adlego som gör toxikologiska studier enligt Good Laboratory Practice.
Tanken med projektet är bland annat att vi ska dela alla data öppet så att andra forskare kan ta del av och lära av det vi gör. Vi följer vår egen snitslade bana men anpassar oss också hela tiden till det senaste kunskapsläget och vad andra forskare kommer fram till.

https://nyheter.ki.se/vaccinutveckling-mot-coronaviruset-gar-in-i-nasta-fas
https://ki.se/en/research/opencorona

Jag har ingen aning om huruvida Matti Sällberg har några ekonomiska intressen i något forskningsföretag. Han kan väl äga aktier i bolag precis som vemsomhelst, så vitt jag vet.
Hur tar man reda på om en person inte har några ekonomiska intressen, menar du?
Citera
2021-01-30, 23:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Vart finns bevisen på en pandemi? Ingenstans, eller hur?

Att ta hand om varandra är inte möjligt om man är död, så logiskt har jag rätt alltså. 1. Överlev själv, det har högsta prioritet, eftersom det möjliggör 2. I mån av kraft. överflöd och välvilja, ta hand om andra.
Har för mig att du brukar sätta en ära i att vinna debatter här på FB så jag låter dig vinna.
Din logik har kanske rätt, men fakta är du inget vidare på trots att du kan hitta allt du behöver med samma pryl som du postar inlägg med.

Det är ju betydelselöst vad jag svarar, eller hur?
Citera
2021-01-30, 23:45
Medlem
severustheemperors avatar
https://www.dn.se/sverige/tio-covidsmittade-pa-vardboende-trots-tva-vaccindoser/

När man söker på internet, så hittar man ingen annan som publicerat samma siffror....

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Varför låtsas du styrka dina märkliga påståenden med länkar som inte fungerar.

Lägg ner skitsnacket! För det är vad det är så länge du inte kan styrka dina påståenden.

Om något av det du påstår skulle vara sant är det intressant för alla att läsa om det från källan.

Länkarna funkar utmärkt för mig. Byt webläsare om du ej kan öppna länkar.
El. Begär de på nytt. Testa att fråga, var lite artig.................
Citera
2021-01-30, 23:51
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
https://www.dn.se/sverige/tio-covidsmittade-pa-vardboende-trots-tva-vaccindoser/

Länkarna funkar utmärkt för mig. Byt webläsare om du ej kan öppna länkar.
El. Begär de på nytt. Testa att fråga, var lite artig.................
Du kanske har rättat DN-länken nu, vad vet jag.
Tidigare fick jag detta meddelande och då hjälper det inte att byta webbläsare.
Oj då! Vi kan inte hitta sidan du letade efter.
Citera
2021-01-30, 23:51
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Har nyligen läst att min högskola förlänger distansundervisning, det är många högskolor och universitet som väljer att köra distansundervisning hela VT.

Nu till saken som jag undrar över och söker svar på.

Vaccinationerna enligt min uppfattning hjälper inte något avseende smittspridningen med tanke på att man fortfarande sprider smittan även om man har vaccinerat sig. Dessutom så behöver man två doser innan man når full "immunitet" eller rättare sagt lagom immunitet.

Vaccinerna enligt min åsikt och av det som jag har läst, handlar mer om att avlasta pressen på sjukvården så att fler inte blir allvarlig sjuka och det stämmer bra överens med vaccinens syfte=göra dig mindre allvarlig sjuk, dock fortsätter du sprida smittan.

Av senaste nyheterna så har jag läst att det finns en ny mutation av viruset, som är 50% mer smittsam och 30% mer farligare än ursprungliga virus varianten.

Jag har även läst att sverige fått problem med vaccinations planen och att det i dagsläget finns 3 godkända vaccinationer.

Frågan som jag undrar över är: När kommer livet att återgå till det normala, när kommer folk kunna gå till arbetsplatser och krogar och nattklubbar och när kommer högskolor och universiteten att öppna upp och köra campusförlagd undervisning? Finns det chans att högskolor och universitet öppnar upp under denna VT 2021?

Jag är särskilt intresserad av högskolornas och universitetens situation, med tanken på att nya virus varianten även dödar yngre människor så blir per automatik studenter utsatta för risk, speciellt de studenter som sitter i föreläsningssalarna där antalet individer överstiger 100 st.
Sedan så finns det en del studenter inklusive mig som pendlar till skolan och resan till och från skolan ökar sannolikheten att man drabbas av viruset, speciellt om det finns andra människor som inte är studenter och som reser till tex flygplats och annat. Man vet ju inte vem som bär viruset och dessutom kommer det bli ännu svårare ifall dessa människor har tagit vaccinet, för de blir de symtomfria supersspridare.

I sverige befinner vi oss i andra vågen, men liksom andra länder så följer 1:a, 2:a och 3:e samt fjärde osv vågen direkt efter varandra. Jag tror att sverige pga sin lata hantering av viruset och pga slapphet kommer att uppleva en 3:e våg, därtill måste man räkna med att en stor del av befolkningen inklusive mig inte vill ta sprutan, så detta kommer troligtvis sätta press på sjukvården.

Jag själv är en person som befinner mig i riskzonen och dels har jag flera familjemedlemmar som befinner sig i riskzonen bland annat farsan, som har väldigt svår hjärtsjukdom och är dessutom gammal.

Det bästa som kan hände mig just nu och framöver är att högskolorna och universiteten håller distansundervisning hela VT. För då slipper jag noja över att bli smittad och dessutom får lite lugn och ro vad gäller både min fysiska och psykiska välmående.

så vad är chansen eller sannolikheten eller snarare risken enligt mig att högskolor och universiteten öppnar upp och att allt blir normalt denna VT ?

När blir dessutom alt vanligt igen? man får diffus information från både nyhetssajterna, youtubekanaler och även från flashback. Jag har själv valt att inte involvera mig djupt i corona nyheterna då det bara medför stress och oro för mig, så jag har ingen koll på vad som händer just nu i Sverige och i utlandet.

Blir oerhört tacksam om någon kan svar på min fråga, samt redogöra hur och varför det kommer bli så.

Tack.

VT 21 på högskolan verkar på de flesta håll bli helt på distans. Frågan är hur det blir till höst? Vill absolut att det ska fortsättas med distans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in