2020-09-25, 22:20
Medlem
"Morphew search update: The Chaffee County Sheriff’s Office has recovered several items located by the Moorman search team that, at this time, don’t appear to be related to the investigation."
https://www.websleuths.com/forums/threads/co-suzanne-morphew-49-did-not-return-from-bike-ride-chaffee-county-10-may-2020-38.543990/page-53#post-16377626
Citera
2020-10-05, 16:08
Medlem
Suzan är ännu inte hittad trots det stora söket hennes bror arrangerade:-(

Jag vet inte om han är kvar i Colorado och jag vet inte om detta stora sök avslutades den 29 september som var planerat.
Jag har inte haft möjlighet att följa försvinnandet under denna tiden söket efter henne pågick, men i förrgår försökte jag hitta det viktigaste som kommit fram och skrev det i anteckningar som nu är borta.

Men det jag minns var att likhundar ska ha markerat på i alla fall tre olika ställen och att flera likhundar oberoende av varandra markerat på samma ställen.
Men jag får inget grepp om det ska grävas på de platserna eller inte. Det är så svårt att få klarhet i mycket fortfarande.

* Appen sökarna kunde ladda ned hade tydligen maken Barry också laddat ned, men bara för att spionera som det verkade.
* Maken Barry är yngsta syskonet i sin familj och ende sonen.
* Äldsta dottern till Barry och Suzan har äntligen pratat med Suzans pappa, morfar Gene.
* Det har också kommit fram att maken Barry, strax efter Suzan anmäldes försvunnen, hade ringt till Suzans pappa för detta med att skriva på juridisk handling om förmyndarskap så en fastighet kunde säljas. Detta hade maken Barry gjort med att säga att "Suzan är borta, men jag älskade henne och kan du skriva på ett viktigt papper". Suzans pappa undrade vad som hänt och vad Barry menade och "Var är min dotter någonstans"?
* Brodern Andy har fram till nu inte nämnt Barrys namn som den som dödat Suzan, men nu gör han det, nu säger han att Barry mördat Suzan.
* Maken Barry ska klockan 4 på morgonen söndag morsdag i sin bil efter vägen ha sms: at sina anställda som en galning......... tidgare hade han ju uppgett att han lämnade hemmet kl. 5 och att Suzan då sov.
* Maken Barry och Suzan ska också ha setts tillsammans på ett fik kl. 16: 00 på lördagen dagen innan morsdag.
* Och det var ALLA män i hennes bror Andys ålder någon från Suzans Facebook ska ha vänförfrågat som en galning runt 00: 00 lördagkväll/ söndagnatt.
* Och det var tidigt på söndag morgon en anställd vittnat om att maken Barry ska ha sett ut som han haft värsta natten i sitt liv.
* Andy tror att Suzan blev mördad på lördagen efter 16: 00 och före 00: 00.
* Andy säger/ bekräftar också att det är fullständigt otänkbart att familjen ska ha lämnat Suzan ensam på självaste morsdag.
* Och methkillen Barry anställde som sa att hotellrummet stank av klorin vittnade också om att det hela med rummet såg ut som det skulle fungera som ett alibi, den killen har själv erfarenhet av kriminalitet dessutom efter 9 år i fängelse så hans intryck av hotellrummet borde stämma bra med verkligheten.

Dr Phil har engagerats mera i detta också genom Profiling Evil och brodern Andy har intervjuats av Dr Phil.
Video med Dr phil och Profiling Evil https://www.youtube.com/watch?v=ttVejqfrZNs
2 oktober "Veteran Law Enforcement Experts Discuss Involvement In The Search For Missing Colorado Woman"

Video med Dr Phil och Andy https://www.youtube.com/watch?v=C-u4_k3X8mU
2 oktober "ANDY MOORMAN ON DR.PHIL"

Och nyss har ännu en kropp hittats i detta liktäta Colorado, men den var tyvärr inte Suzans.
Hon verkar vara väl gömd?
Varför markerade flera likhundar på olika ställen? Jag vet inte exakt var från hennes hem dessa markeringarna ska ha gjorts, men jag tror det är i Salida där de bodde. Kanske Denver?
Var kan hon vara?
Och kan Barry som en del spekulationer går och som jag skrev tidigare ha

Många lider med Andy som verkligen gör allt han kan för att få hem sin lillasyster till hemstaden Indiana igen och där hon bodde i 47 år.
Det nyss funna liket i Colorado hittades av vandrare, kanske Andy har samma tur att hans syster hittas på samma sätt?
Senast redigerad av elofa 2020-10-05 kl. 16:39.
Citera
2020-10-06, 00:20
Medlem
Nu säljer maken Barry huset i Colorado!
https://www.youtube.com/watch?v=hjeHaBm0mlM
Idag den 5 oktober fem månader efter Suzan försvann mystiskt säljer han deras hem.
Varför vet jag inte och det är sagt att han inte kan sälja det förrän den 4 eller 7 år?
I videon kan man se djurresterna Barry släpade dit efter Suzan försvann och vem vill köpa det när de vet dess historia?
Chris Watts nämns också.

19057 Puma Path
House For Sale
$1,759,000
https://www.estately.com/listings/info/19057-puma-path--2
Lite dyrare än de köpte det för och Suzan la sitt arv efter sin mamma och mormor på 500. 000 dollar i detta huset.

Reddit om samma sak:
https://www.reddit.com/r/SuzanneMorphew/comments/j5rq7p/morphew_home_for_sale/

Websleuths om samma sak:
https://www.websleuths.com/forums/threads/co-suzanne-morphew-49-did-not-return-from-bike-ride-chaffee-county-10-may-2020-44.545841/page-5#post-16400834

Dr. Phil har försökt att intervjua maken Barry också, men Barry känner sig inte mogen för det.
Hur är det möjligt att kunna göra och säga allt som Suzans make Barry och inte bli arresterad?
Varför är hon fortfarande betraktad som försvunnen när hennes make är så uppenbar till orsaken för hennes "mystiska försvinnande"? Alla lögnerna, tidslinjen som inte stämmer, lastbilens tidsrutt som inte stämmer, alla som kan vittna om hans motsägelsefulla uppgifter, huset som stank av klorin och hotellrummet som stank av samma sak och allt det övriga också?

Suzanne Morphew Case Archive med bara bilder, tror jag?
https://app.photobucket.com/u/crankycrankerson/a/6abcc5ce-7f43-4911-9ab4-db0d0312f1f2

Nu medan jag skriver detta ser jag på Websleuths att
Hur kan han lagligt sälja? Jag är förvånad!
Vi kan alla tacka den clueless domaren i Indiana för detta.

Han tilldelade BM permanent förmyndarskap för SM redan i september:

Indiana Supreme Court public access case search - MyCase

BM är fri att göra vad han vill med sina tillgångar.

Jag är mållös :-(
Och kan man verkligen vara säker, och som alla nu skriver, på att Suzan inte finns nedgrävd på denna egendomen i och med försäljningen, eller är Bury(som många kallar honom) så fräck och så dum i huvudet att han ändå säljer med risk för att hon kan hittas där?
Allt detta som Barry gjort och gör kan bara en narcissist göra. Och! Komma undan med det.
Men alla 🙏 att han inte ska göra det.
Senast redigerad av elofa 2020-10-06 kl. 00:57.
Citera
2020-10-06, 02:13
Medlem
LIVE nu med Profiling Evil.
https://www.youtube.com/watch?v=yikanqMiuP0
"#8 Choir Practice Photos and Video from Morphew Search, Joel Guy Jr. Discussion | Profiling Evil
1428 tittar nu•Började streama för 12 minuter sedan"

​in a divorce barry would not get her inheritance only in a death
som någon skriver i chatten och det är ju sant, att genom att döda Suzan kom han över hennes arv.
Hoppas Profiling Evil tar upp detta med husförsäljningen i denna liven.
Och om Suzan faktiskt bara skulle vara försvunnen, komma hem igen snart, hur blir det då när hon står under förmyndarskap som jag fattar att hon som försvunnen gör?
Citera
2020-10-06, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elofa
LIVE nu med Profiling Evil.
https://www.youtube.com/watch?v=yikanqMiuP0
"#8 Choir Practice Photos and Video from Morphew Search, Joel Guy Jr. Discussion | Profiling Evil
1428 tittar nu•Började streama för 12 minuter sedan"

​in a divorce barry would not get her inheritance only in a death
som någon skriver i chatten och det är ju sant, att genom att döda Suzan kom han över hennes arv.
Hoppas Profiling Evil tar upp detta med husförsäljningen i denna liven.
Och om Suzan faktiskt bara skulle vara försvunnen, komma hem igen snart, hur blir det då när hon står under förmyndarskap som jag fattar att hon som försvunnen gör?

Inget togs upp om husförsäljningen utan bara en del om söket(med fantastiska bilder därifrån)som jag kort antecknade:
* Likhundarna var intresserade av floden, vilken vet jag inte, men South Arkansas River flyter vid
paret Morphews hus. Men jag tror de sökte på andra ställen också och där det rinner vatten.
* En av hundarna, en Border Collie, hade tidigare varit med och löst tre mordfall.
* Kvinnan i videon som var med i söket sa att hästar har bättre luktsinne än hundar bara det att hästar aldrig visar något som hundar gör.
* Likhundarna i söket berättade att: "Suzan är begravd, på private property"
* Bilder från söket visar bland annat en hund som söker i vatten från en båt.

Från tidigare sa Suzans bror Andy att mellan 00: 00 lördag och 04: 00 söndag tror han att maken Barry gjorde sig av med Suzans kropp.
I början av videon pratar de om ett mordfall(två personer styckade)och sa att det tar tid att göra sig av med en kropp.
Jag googlade också på likhundar och träffen jag fick(jag sökte inte mycket)sa att sökhundar bara lyckas i runt 38% av fallen?
Jag funderar på mångas spekulationer om att Barry begravt Suzan vid fastigheten och i betong i en djup grop han använde sin bobcat till att gräva med.
Han dödade henne inomhus och grävde ner henne på deras egendom.
Tvättade i huset med klorin och gjorde samma på hotellrummet sedan men då som ett blindspår.
Kanske var det så, kanske inte.
Men om han grävde med sin bobcat mitt i natten borde väl grannarna ha hört det och sedan berättat om det?

Det enda jag kan säga om maken Barry är att han framstår mycket skyldig på alla sätt och vis, utom när man hör honom prata, hur han låter när han pratar. Då låter han mycket trovärdig och som om han talar sanning.
Hur har Suzan bara kunnat gå upp i rök?
Inga spår efter henne.
Och att likhundar markerat på tre ställen, men som sagt så verkar det ligga lik lite varstans i Colorado.
Hoppas hon blir funnen.🌹
Citera
2020-10-06, 06:07
Medlem
Hur kunde jag glömma att kolla sheriffens sida? Från det senaste pressmeddelandet där den 29 september(Google översätter):
"Salida, Colorado

Med den privata sökningen av Andrew Moorman som avslutades den 29 september 2020, Suzanne Morphew Missing Person Investigative Task Force, bestående av Federal Bureau of Investigation (FBI), Colorado Bureau of Investigation (CBI), 11 Judicial District Attorney's Office and the Chaffee County Sheriff's Office ger en sammanfattning av sökningen efter Suzanne under de senaste dagarna, och sedan hon försvann den 10 maj 2020.

Som rapporterats tidigare svarade brottsbekämpande team för att samla in flera möjliga bevis som hittades av sökarna i hela länet och kommer att fortsätta att följa upp för att avgöra om det finns någon koppling till Suzannes försvinnande.

Även den här veckan svarade medlemmar av arbetsgruppen för brottsbekämpning på rapporten om tränade hundar för mänskliga kvarlevor som "varnade" om tre separata fastigheter i Chaffee County. För att klargöra ägs ingen av dessa fastigheter av medlemmar i Morphew-familjen. En av platserna som undersöktes av arbetsgruppen var längs Arkansas River i länet. Hundhanteraren som användes på den privata egendomen intervjuades av vårt team och förklarade att hundarna inte "varnade" för någonting på fastigheten utan visade intresse. Vårt brottsbekämpande team fick samtycke från fastighetsägaren, och efter vidare utredning, inklusive att arbeta med de privata mänskliga kvarlevorna på fastigheten, bestämdes det att detta inte var en livskraftig ledning i det här fallet.

En andra fastighet nära Morphew-hemmet undersöktes också efter att samma hundteam varnade för ett område på den privata egendomen. Vår undersökningsgrupp, omedelbart efter att ha underrättats, skyddade platsen och tillhandahöll dygnet runt säkerhet tills utredare från Chaffee County Sheriff's office, FBI och CBI anlände. Denna plats av intresse för den privata egendomen, med fastighetsägarens samtycke, undersöktes i stor utsträckning av arbetsgruppens medlemmar och befanns inte ha någon bevisbar betydelse för ärendet.

En tredje plats identifierades också i Chaffee County nära Salida på privat egendom där ett annat par mänskliga kvarlevande hundar varnade. En gång varnade svarade vårt team omedelbart och skyddade fastigheten som ger säkerhet dygnet runt. I morse grävde vårt team, tillsammans med FBI och CBI, och med fastighetsägarens samtycke denna plats och återigen fanns inget bevisvärde för Suzanne Morphew-fallet.

Suzanne Morphew Missing Person Investigative Task Force är fortfarande hängiven för att bestämma vad som hände med Suzanne. ”Engagemangsnivån från hela teamet från Chaffee County Sheriff's Office, CBI och FBI utredare är oöverträffad och oöverträffad”, säger Sheriff John Spezze. "Även om allmänheten kanske inte ser alla ansträngningar som läggs fram i det här fallet kan jag försäkra samhället att denna utredning fortsätter att gå framåt."

Chaffee County Sheriff's Office är dedikerade till att tilldela ekonomiska resurser och personalresurser till detta fall, eftersom ledningar fortsätter att följas upp i stor utsträckning av utredare. "Den utredande arbetsgruppen är fortfarande fast besluten i sitt åtagande att hitta Suzanne, och våra hjärtan går till hennes familj och vänner", säger Sheriff Spezze.

Alla som har information som kan hjälpa brottsbekämpning att hitta Suzanne Morphew uppmanas att ringa 719-312-7530.

Suzanne Morphew försvunnen person Investigative Task Force Recap sedan 10 maj:

1 123 Totalt antal tips som anropas till den angivna tipslinjen (inkluderar upphängningar och dubbletter).
180 intervjuer genomförda i Colorado, Indiana och andra platser. Detta nummer tar inte hänsyn till de hundratals andra kontakter som gjorts mellan utredare och individer som en del av detta ärende sedan maj.
130+ genomförda sökningar (inklusive teckningsoptioner, som förblev förseglade just nu)
4 000+ timmar som utredare av arbetsgruppen spenderat i ärendet.
Tack
John A. Spezze
Chaffee County Sheriff"
http://chaffeesheriff.org/2020/09/29/suzanne-morphew-2/

* Hundarna visade bara intresse.
* Jag vet också att Andy av Profiling Evil vid en av dessa intressemarkeringar blev tillsagd att stanna kvar och bevaka platsen. Jag vet inte om han faktiskt fick sitta där en hel natt:-/
* Jag googlade "Body found in Salida" och en träff kom på 2011, en 55- årig kvinna som aldrig kom hem efter ett läkarbesök och sedan med hjälp av en blodhund hittades near a trailhead after her husband reported her missing. Barry, som också rapporterade sin fru missing sa vid ett tillfälle att han själv sökt och sökt och sökt just på trails. Och läkarbesök skulle Suzan på dagen efter hon försvann.
* Det sägs sedan början av Suzans försvinnande att Suzans cykel, som hittades upp och ned vid ett träd nere i en brant slänt, inte hade någon doft på sig från Suzan enligt de sökhundarna som användes då. Men det måste den väl ändå ha haft då Suzan brukade använda den detta dessutom dagligen?

Försvinnandet intresserar fler och fler världen över, nu även Polen.
Kanske Suzan Morphew slutar upp som vår Viola Widegren gjorde(though I hope not)

(var tvungen att kolla upp den 55- åriga kvinnan och det var ett självmord på grund av mångåriga och svåra ryggplågor)
Senast redigerad av elofa 2020-10-06 kl. 06:18.
Citera
2020-10-07, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elofa
Nu säljer maken Barry huset i Colorado!
Det var igår.
Idag finns en artikel i CBS Denver där maken Barry pratar ut.

https://denver.cbslocal.com/2020/10/06/barry-suzanne-morphew-disappearance/

I den säger han att Suzans syskon svek henne under hennes svåra tid med cancer, men att hon hade hans axel att gråta ut mot.
Suzans bror Andy, som verkligen gör allt i sin makt för att hitta sin lillasyster, men nu påstår Barry att Andy aldrig brytt sig om sin syster.
Andy som skickade Suzan en videohälsning på hennes födelsedag detta året.

Barry visar också upp de lappar med kärleksförklaringar Suzan skrivit till honom, den sista han fick var från Valentine´ s Day i år.
En av lapparna är från 2013, samma år hennes mor dog, en rad ur ett längre stycke:
Jag minns februarinätterna, du höll mig 2013 när jag var så sjuk och inte kunde sova.
Hennes mor dog det året, men det var i november.
Så här ser den lappen ut: https://denver.cbslocal.com/wp-content/uploads/sites/15909806/2020/10/morphew-letter-3.jpg?resize=480,640
Googleöversättning: ”Vill bara att du ska veta - mitt liv skulle vara ingenting utan din kärlek och den spänning du väcker i vårt äktenskap och mitt liv. All my love -Suzanne ”

Anledningen till att Barry nu vill sälja huset i Colorado säger han är för att hans döttrar är livrädda att vistas där, för nu säger Barry att Suzan nog blivit bortrövad.
https://denver.cbslocal.com/2020/10/06/barry-suzanne-morphew-disappearance/

Det har gått fem månader nu och åtminstone i närområdet tycks varje sten ha vänts på.
Kommer Suzan någonsin att hittas?
Citera
2020-10-11, 09:52
Medlem
61as avatar
Titta på Its a Crime på Youtube. Hon har verkligen plockat isär o granskat all information på ett bra sätt.
😊
Citera
2020-10-12, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 61a
Titta på Its a Crime på Youtube. Hon har verkligen plockat isär o granskat all information på ett bra sätt.
😊

Kan bara hålla med!
Jag upptäckte det igår och tycker hon har bra sammanfattningar och tar upp bra fakta. Hon försöker inte skapa någon mystisk stämning som en del andra youtubare utan hon redogör tydligt och sakligt för saker och ting.
Jag tror det här är hennes senaste videor:
1. https://www.youtube.com/watch?v=4imOjYWm5c8
"BARRY MORPHEW TEORY # 1 - The Mountain Lion & The Plot Twist - Part 1 Series"

2. https://www.youtube.com/watch?v=mNJCP_rzyZY
"BARRY MORPHEW Theory # 2 - The Abduction (Not By the Mountain Lion) - PART 2"

Hon tar upp en sak jag glömt att skriva om och det är att 7 dagar efter Suzan mystiskt försvann gjordes en inloggning från hennes konto på Facebook från hennes och Barrys tidigare hemstad Indiana.
Måste man fysiskt vara på plats för att Facebook ska visa en plats, eller kan man styra det där själv?
Honestly, I believe Barry buried Suzanne in a very special place. Maybe even in Indiana.
En kommentar till en annan video.
Det var också samma dag Barry gick ut på Facebook med sin egeninspelade efterlysning av Suzan.
Den efterlysningen får man också se i denna video 2.

I förrgår publicerades ett brev av Suzans syster i themountainmail.com, detta två dagar efter Suzans make Barry i en annan tidning offentliggjort kärleksfulla brev ställda till honom från Suzan.
Brevet från Suzans syster är ställt till sheriffen som ansvarar för Suzans försvinnande.
Jag tycker innehållet ser mycket illa ut med tanke på att brodern Andy kritiserade myndigheters och sheriffs tystnad medan systern i brevet talar om deras "kärleksfulla tystnad" och hon nämner heller inte bror Andy med ett ord utan bara deras andra bror.
De verkar vara två systrar och två bröder i Suzans egen familj.
Jag postar brevet från systern på svenska med översättning av Google, ett brev maken Barry nog uppskattar.
Läs det själva:
Är det bara pappan och äldsta brodern som bryr sig om Suzan och vad som kan ha hänt med henne?
Hur ensam var hon?
Och systern verkar också övertygad om att Suzan inte längre lever, my sister was

En annan grej jag också såg i går(någonstans), var någon som ställde frågan ifall Barry denna morsdagen uppmärksammade sin mor?
Det är en bra fråga.

Och om Barry är skyldig till Suzans försvinnande fattar jag bara inte hur han kan göra sig skyldig på alla sätt han kan?
Mellan mordet och undanskaffandet av kroppen ljuger han hela tiden om allting som går att bevisa att det är lögn.
Det är konstigt hur han kan göra det? Hur vågar han?
Visste han redan från början efter han mördat henne att han kan ljuga hur mycket som helst utan att någonsin åka fast och inga som helst spår eller bevis efter Suzans mord inte skulle kunna leda till honom?
Och har han yttrat någon sanning efter Suzan försvann?

Och varför hoppade plötsligt Lauren Scharf på Fox21 News av när bror Andys sök efter Suzan skulle starta? Lauren var tidigare och knackade på i huset för att få intervjua Barry och hon skulle bevaka söket Andy satte igång.
Då plötsligt blev det tyst och jag tror det fortfarande är tyst från Laurens håll om Suzans försvinnande.
24 september där Lauren skriver att hon inte kommer att bevaka söket.
https://twitter.com/LaurenScharfTV/status/1309133017336754179/photo/1

Jag tycker allt verkar så konstigt?
Inte mystiskt, men konstigt.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
En livestream pågår just nu med It´ s A Crime:
https://www.youtube.com/watch?v=ZmGvzb936AE
"LIVESTREAM!! Sunday October 11th @ 3 pm MDT (5 PM EST) - Let's Discuss - Suzanne Morphew Case"
2 684 tittar nu•Började streama för 100 minuter sedan
Citera
2020-10-12, 06:12
Medlem
När har maken hunnit att resa till och från Indiana?
Det skulle ta mer än ett och ett halft dygn att göra den resan med bil, utan rast och sömn.
Och all mediebevakning borde väl märkt om han rest?
Vilka har kunnat vara i Indiana vid tiden för inloggningen?
Citera
2020-10-13, 22:47
Medlem
Scuba Diving

Nytt sök efter Suzan!
"Adventures with Purpose" are going to Salida to search for Suzanne.
https://www.reddit.com/r/SuzanneMorphew/comments/ja7jcx/adventures_with_purpose_are_going_to_salida_to/

Youtubern Plunder tar också upp det:
https://www.youtube.com/watch?v=RbN9POKlHI4
En läsarkommentar för 17 timmar sedan:
They are the most upstanding guys I’ve seen on youtube. They have morals and values.
Dessa killar löste ett annat försvinnande som handlade om en ung kille som plötsligt försvann.
Nicholas Allen, 17 år, hade varit försvunnen i 8 månader när de här dykarna hittade honom i en flod sittandes i sin bil(självmord).
Till det fallet hör också och som med Suzans försvinnande att pengar saknas för myndigheter för att kunna göra de sökningar som skulle kunna göras.

Finns en del spekulationer från de som är övertygade om att maken Barry ligger bakom Suzans mystiska försvinnande och det är allt från flistugg till att han sänkt henne i vatten, att han begravt henne i cement och sedan sänkt den betongklumpen i något vatten någonstans.
Hoppas hon hittas:-(
Citera
2020-10-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
När har maken hunnit att resa till och från Indiana?
Det skulle ta mer än ett och ett halft dygn att göra den resan med bil, utan rast och sömn.
Och all mediebevakning borde väl märkt om han rest?
Vilka har kunnat vara i Indiana vid tiden för inloggningen?

Youtubern Plunder resonerar kring det:
https://www.youtube.com/watch?v=wLfx74kX288
"Suzanne Morphew: Alexandria, Indiana, Facebook-incheckning 7 dagar efter 10 maj: Gjorde Barry Morphew det?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in