Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Har jag skrivit något annat

Ja, jag har handlat på NYSE sedan 3-4 år så jag vet exakt tiderna och hur det funkar. Det jag skrev var att många hade tutats i att enorm short squeeze måste ske igår fredag. Men så blidde det inte....
Du har inte ens råd med eget boende vem försöker du lura? Kan du inte bara avlägsna dig, det finns massa andra trådar på detta forum du kan förpesta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Katalysator
Om du tänker lite kring detta så kommer du inse hur orimligt det är. Om det var sant skulle det betyda att alla svenska aktiemäklare hade rätt att utan vidare tillverka nya aktier i amerikanska bolag och sälja dem. Det är minst lika dumt som om de hade rätt att trycka sedlar i källaren och betala med.
Förutom när bolaget självt (ej vilken mäklare som helst) ger ut nya aktier så handlas det med begagnat riskkapital. Det är det börsen är till för. Vill du köpa en aktie så måste du (din mäklare) finna en säljare och ni kommas överens om ett pris.
Demokratisvensken har likt sin lakej vitvarumannen sett på för mycket Netflix filmer. Det är bara Ignorera dessa 2 så slutar dom skriva här.
Dessa 2 är endast här för att sprida någon form av oro eller panik.