2021-01-30, 18:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
1. Falskt, liknar KFA-propaganda
2. Falskt, liknar KFA-propaganda
3. Falskt, liknar KFA-propaganda

Klart slut
Det är Han Tae songs ord. Dom önskar inte annat än att ha en evig fred med sin omvärld. Det kan bara en militär balans uppnå med så mycket intressen och hot som dom utsätts för.
Vad inbillar du dig egwntligen att dom ska ta över världen. På med pälsmössan din stolle.
Citera
2021-01-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är Han Tae songs ord. Dom önskar inte annat än att ha en evig fred med sin omvärld. Det kan bara en militär balans uppnå med så mycket intressen och hot som dom utsätts för.
Vad inbillar du dig egwntligen att dom ska ta över världen. På med pälsmössan din stolle.
Jag sätter på mig min pälsmössa och konstaterar att du är snyggt o prydligt hjärntvättad av Svensk Koreanska Vänföreningen.
Det finns även tecken på stark påverkan av KFA.
Lågbegåvad m.a.o., det behöver dock inte vara negativt... att kalla mig ”stolle” var kul!
Senast redigerad av Arccosinus 2021-01-30 kl. 20:05.
Citera
2021-01-30, 20:03
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Jag sätter på mig min pälsmössan o konstaterar att du är snyggt o prydligt hjärntvättad av Svensk Koreanska Vänföreningen.
Det finns även tecken på stark påverkan av KFA.
Lågbegåvad m.a.o., det behöver dock inte vara negativt... att kalla mig ”stolle” var kul!
Haha, vi har sett resultatet utav hjärntvätt i väst med Qanonrörelsen, bara det att liknande har pågått ett långt tag gällande kritiken av NK. Det finns ett gäng övervintrade pälshuvuden i sina M59or och en Sofiero som sitter och lajvar diplomater från Reaganeran. Jag tror vi ser slutet på den eran nu. Men det har varit humoristiskt. Skräcken över att Nord Korea inte vill infoga sig i det "bästa" systemet har varit av största vikt för att legitimisera samhällsbygget. Men nu ser vi resultaten med alla de fasor och problem som tex, USA dras med. Nord Korea ser ut som den friska nationen i sammanhanget.
Men NKqanon anhängarna sprider rykten liknande att Kim äter småbarn och avrättar sina familjemedlemmar med luftvärnskanoner när han inte gör 18 hole in ones på en dag. Samma galenskaper som hatet mot kabalen och eliten och allt snömos som börjar ta över nu med hjärntvättade massor av människor inte bara i amerika utan i stora delar av väst.

Ditt tjat om KFA och allt vad det är lika meningsfullt som att gapa fake news AB CNN och vänsterbliven så fort din påhittade världsbild rubbas.
Citera
2021-01-30, 20:11
Medlem
Citat:
Haha, vi har sett resultatet utav hjärntvätt i väst med Qanonrörelsen, bara det att liknande har pågått ett långt tag gällande kritiken av NK. Det finns ett gäng övervintrade pälshuvuden i sina M59or och en Sofiero som sitter och lajvar diplomater från Reaganeran. Jag tror vi ser slutet på den eran nu. Men det har varit humoristiskt. Skräcken över att Nord Korea inte vill infoga sig i det "bästa" systemet har varit av största vikt för att legitimisera samhällsbygget. Men nu ser vi resultaten med alla de fasor och problem som tex, USA dras med. Nord Korea ser ut som den friska nationen i sammanhanget.
Men NKqanon anhängarna sprider rykten liknande att Kim äter småbarn och avrättar sina familjemedlemmar med luftvärnskanoner när han inte gör 18 hole in ones på en dag. Samma galenskaper som hatet mot kabalen och eliten och allt snömos som börjar ta över nu med hjärntvättade massor av människor inte bara i amerika utan i stora delar av väst.

Ditt tjat om KFA och allt vad det är lika meningsfullt som att gapa fake news AB CNN och vänsterbliven så fort din påhittade världsbild rubbas.
Att vara lågbegåvad är som jag skrev i det tidigare inlägget inte alltid negativt, du slipper ju i alla fall studieskulder. Ditt inlägg bekräftar det med all önskvärd tydlighet.

Hur har ni det på era möten? Stolt över att få tillträde på ambassaden? Berätta gärna.
Citera
2021-01-30, 20:16
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Att vara lågbegåvad är som jag skrev i det tidigare inlägget inte alltid negativt, du slipper ju i alla fall studieskulder. Ditt inlägg bekräftar det med all önskvärd tydlighet.

Hur har ni det på era möten? Stolt över att få tillträde på ambassaden? Berätta gärna.
Vart mitt inlägg lite för träffande personligt? Verkar som det med dina reflexmässiga reaktioner. Håll dig till ämnet istället.
Citera
2021-01-30, 20:31
Medlem
Citat:
Vart mitt inlägg lite för träffande personligt? Verkar som det med dina reflexmässiga reaktioner. Håll dig till ämnet istället.
”Vart” är inte svenska, du borde ha skrivit ”Blev” (det där med studieskulder och Nordkoreaanhängare)
Inte lätt alla gånger...
Citera
2021-02-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paponim
Ha, ha... I bästa "Hänt-Extra"-stil!!

Ursäkta men detta är ju rent komiskt hopkok... Det är inte så att du har bilder också? Du vet sådana där fotomontage som dina kompisar i den koreanska extremhögern ägnar sig åt åt skicka i ballonger...

OK, nu brukar ju underrättelsetjänster vara dom sista som får reda på saker men det är faktiskt allmängods att Kim Kyong-Hui gärna såg Jang Sung-taek död. Alltså faller hela ditt inlägg platt!

Det är väl inte så att dina hemliga kompisar driver med dig??? Har du lika hög svansföring med dom som du har här, så kanske dom bara driver gäck...

Ditt inlägg bevisar bara hur lite Du egentligen vet om IC och underrättelsetjänsternas arbete och kapacitet idag.

Men det glädjer mig, att Du svävar i okunskap därvidlag, speciellt när det kommer till hur man idag bevakar både Nordkorea och Kina.

Jag förstår att det är frustrande och det är säkerligen av den anledningen som Du avslöjar Dig och reagerar så stressat på infon jag delger, och då menar jag inte skitsaker som smittspridning och oroligheter vid gränsområden/städer på både den Kinesiska och den Nordkorenska sidan.

Jag vrider mig av vällust när jag läser Din kommentar om att mitt inlägg ”faller platt”. då det är ”allmängods” att Kyong-hui mer än gärna såg att hennes make togs av daga genom brutal avrättning.

Ajajaj... den kommentaren var rolig och i bästa Rodong Sinmun stil, den kan nog ge en och annan ryggdunkning hos redaktionen där!

Kan Du inte i nösta prooagandainlägg, försöka övertyga tråden om att DET I SJÄLVA VERKET VAR HON SJÄLV SOM BERORDRADE MORDET och inte KJU?

Samtidigt kan Du ju angående fotomontage och Photoshoppande, förklara varför så gott som ALLA bilder på Song-thaek redigerats bort, efter hans avrättning?

Byt taktik! Det ekar Jan Myrdal här!
Den gamla vänsterextremistiska retoriken som bygger på konsten att göra lögner till sanning funkar inte idag. ingen förutom de som är hjärntvättade nostalgiker, och saknar Kim Il-sung - Kim Jong-il - Pol-Pot/Sihanouk (för övrigt bästa kompisr till Kimmarna och Sihanouk fick till och med ett palats av Kimmarna som Du säkert besökt utanför Pyongyang) - Stalin
Mao mfl.

FYI:

Jag har mängder av Koreanska vänner, både i Sydkorea - Kina och alla Koreanska Communities i USA samt inom polis/säkerhetstjänster. När jag delger dessa, Ditt svammel om ALLA är Koreaner som drömmer om att bli förenade under Juche och Kim, ruskar dom på huvudet och gapskrattar!
Citera
2021-02-01, 14:03
Medlem
rokossovskys avatar
Antony Blinken kommer med ett löjligt menlöst uttalande om händelserna i Myanmar ("grave concern and alarm") och Kim Jong Un noterar.

Ojoj... med såna kraftfulla ord kommer Blinken och den amerikanska regimen att testas hårt framöver. USA har ett enkelt val, tillbaks till trumpliknande förhandlingar eller var beredd på att DFRK visar musklerna och Blinken kommer att fortsätta komma med menlösa floskler medans DFRK skaffar sig en allt starkare kärnvapenarsenal som blir ryggraden att luta sig mot i befriandet av den södra landsändan - då USA med hotet om kärnvapenkrig inte kommer att kunna göra något för att försvara sin koloniala utpost i syd.

Man får således vara glad för att Trump blev bortkuppad. Utvecklingen i USA bäddar för ett återförenat Korea under det Koreanska Arbetarpartiets ledning.
Citera
2021-02-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Antony Blinken kommer med ett löjligt menlöst uttalande om händelserna i Myanmar ("grave concern and alarm") och Kim Jong Un noterar.

Ojoj... med såna kraftfulla ord kommer Blinken och den amerikanska regimen att testas hårt framöver. USA har ett enkelt val, tillbaks till trumpliknande förhandlingar eller var beredd på att DFRK visar musklerna och Blinken kommer att fortsätta komma med menlösa floskler medans DFRK skaffar sig en allt starkare kärnvapenarsenal som blir ryggraden att luta sig mot i befriandet av den södra landsändan - då USA med hotet om kärnvapenkrig inte kommer att kunna göra något för att försvara sin koloniala utpost i syd.

Man får således vara glad för att Trump blev bortkuppad. Utvecklingen i USA bäddar för ett återförenat Korea under det Koreanska Arbetarpartiets ledning.
Det är väl bara medlemmar i Svensk Koreanska Föreningen som skriver DFRK?
Det heter väl DPRK? Despotic People's Republic of Korea?
Citera
2021-02-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky

Drakens (Kinas) skugga breder ut sig i hela Sydostasien!

Det begriper väl alla i denna tråd att Kina orkesteerat militärkuppen i Myanmar!
Den demokratiska utvecklingen i Sydostasien är kraftigt ansatt och i farozonen.

Det jag har varnat för, konstant i denna tråd, får vi nya bevis för varje dag som går.
En total blockad av Nordkorea skulle inletts för länge, länge sedan samtidigt som man skulle skickat hem Kineserna från alla olagliga öbyggen och baser dom etablerat i regionens farvatten genom att för flera år sedan meddelat Kim: ”Ni har 144 timmar på Er att riva skiten Ni byggt upp där, annars gör vi det år Er!” Vi ser nu tydliga bevis för vad Kina har på agenda.
Taiwan blir nästa land i regionen som Kina kommer att lägga under sig om dom inte stoppas.

————

Men först....

Ursäkta mig, men vad står DFRK för?
Förvisso kan vi ju inte beskylla Er Nordkoreanhängare och vänsterextrema antidemokrater för att vara särskilt begåvade i vare sig lingvistikens disciplin eller läs och skrivkunskaper.

Men, Du menar förmodligen DPRK dvs Nordkorea, eftersom Du påpekar att Din KAMRAT, Kim Jong-un, nu kommer att visa musklerna och forsätta bygga upp kärnvapenarsenalen och militären för att ”befria” befolkningen i Sydkorea.
Hur skall det gå till?
Du menar, förmodar jag, att man skall invadera Syd igen, och ”befria” Syd genom krig?

Du ser inga problem där, eller?Sydkoreanerna vill ju inte veta av varken KJU eller en återförening under en totalitär diktatur och ett Juchepresidium?

Dina, Juchehökens och Humboldtbläckfiskens systemtänk, som har ambitionerna att frälsa världen från USA och alla dess allierade demokratier, tillhör oftast tvivelaktiga existenser och är i varje fall inte bevis för särskilt stor humanitär vidsynthet.

Tror Du Sydkorea - USA - Japan - AUS/NZ - EU och det internationella samfundet skiter i byxorna och bugar djupt för Kim och helt sonika säger, vi flaggar ner, välkommen att ta över Sydkorea?

Enfaldighet är inte en legitim ursäkt för att försvara diktaturer och förtryck!
Senast redigerad av LEMMOR 2021-02-01 kl. 20:05.
Citera
2021-02-01, 21:18
Medlem
Paponims avatar
Lite roligt, men också pinsamt när Arccoinus och Lemmor kommer med sina lågvattenmärken... Behövs inga citat. Bara att backa lite i tråden om ni vill skämmas...

Dock är det förhastat att tro att inget ska hända med den nya USA-regimen. Strategiskt tålamod, kanske men inte i längden. Just nu finns det säkert en och annan i Nordkorea som går och hoppas på en större amerikansk militärövning. Torde stå en hel del nya missil-konstruktioner på kö för att testas och då behövs en politisk förevändning...

Istället för Lemmors hemliga agenter i nordöstra Kina som avger rapporter, här en liten video från 23/1, tagen med kraftig zoom från kinesiska sidan. Tänk om skottlossningen agenten hörde i själva verket bara var en tant som slog tvätten ren med tvättklappa?
https://youtu.be/jru58brpcdM

Vi befinner oss alltså längst uppe i den allra fattigaste och kallaste landsändan en lördag eftermiddag när solen värmer lite. Man behöver inte förstå texten men det börjar med att dom beskriver en romantisk date-promenad på järnvägsspåret. Sen är det ett par som anses tycka det pinsamt att gå arm i arm så folk ser. Två tonårstjejer står framför huset och pratar och så barn som leker (typiska kälkar!) och t o m en hundvalp som ingen ätit upp mitt i all hunger... "Som (Kim) Jong-un sa: ni måste bära mask, till alla 25 miljoner innevånarna". Ingen får vara rebellisk i Nordkorea. Men ändå finns det en rebell (inringad med gult) som struntar i reglerna, etc. Och så tanten som tvättar kläder så det smäller utan att ha någon tvättmaskin. På slutet kommer så texten "Vi väntar. I republiken (Syd)-korea finns dina systrar och bröder". (Och det är alltså återförening och inte avhoppare dom väntar på, om någon undrar.)

Så här såg det alltså verkligen ut där uppe i Ryanggang-provinsen filmat från andra sidan Yalu-floden nu i januari. https://en.wikipedia.org/wiki/Ryanggang_Province

Frågor på det?

Även om det finns gamla högerextremister i Sydkorea så är dom långtifrån någon slags majoritet. Lemmor pratar en massa om demokrati men egentligen torde han vilja återinföra diktaturen som under Park Chung-hee, precis som hans kompisar (bl a inom NIS) drömmer om...

Räcker med citatet ”Ni har 144 timmar på Er att riva skiten Ni byggt upp där, annars gör vi det år Er!” som det väl var tänkt att USA skulle säga till Kina. Just så hade MacArthur betett sig, och sen hade allt gått åt helvete när kineserna sätter hårt mot hårt... Det gäller att förstås omvärlden och agera utifrån sina verkliga förutsättningar, inte bara drömma i det blå!
Citera
2021-02-01, 21:43
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Drakens (Kinas) skugga breder ut sig i hela Sydostasien!

Det begriper väl alla i denna tråd att Kina orkesteerat militärkuppen i Myanmar!
Den demokratiska utvecklingen i Sydostasien är kraftigt ansatt och i farozonen.

Det jag har varnat för, konstant i denna tråd, får vi nya bevis för varje dag som går.
En total blockad av Nordkorea skulle inletts för länge, länge sedan samtidigt som man skulle skickat hem Kineserna från alla olagliga öbyggen och baser dom etablerat i regionens farvatten genom att för flera år sedan meddelat Kim: ”Ni har 144 timmar på Er att riva skiten Ni byggt upp där, annars gör vi det år Er!” Vi ser nu tydliga bevis för vad Kina har på agenda.
Taiwan blir nästa land i regionen som Kina kommer att lägga under sig om dom inte stoppas.

————

Men först....

Ursäkta mig, men vad står DFRK för?
Förvisso kan vi ju inte beskylla Er Nordkoreanhängare och vänsterextrema antidemokrater för att vara särskilt begåvade i vare sig lingvistikens disciplin eller läs och skrivkunskaper.

Men, Du menar förmodligen DPRK dvs Nordkorea, eftersom Du påpekar att Din KAMRAT, Kim Jong-un, nu kommer att visa musklerna och forsätta bygga upp kärnvapenarsenalen och militären för att ”befria” befolkningen i Sydkorea.
Hur skall det gå till?
Du menar, förmodar jag, att man skall invadera Syd igen, och ”befria” Syd genom krig?

Du ser inga problem där, eller?Sydkoreanerna vill ju inte veta av varken KJU eller en återförening under en totalitär diktatur och ett Juchepresidium?

Dina, Juchehökens och Humboldtbläckfiskens systemtänk, som har ambitionerna att frälsa världen från USA och alla dess allierade demokratier, tillhör oftast tvivelaktiga existenser och är i varje fall inte bevis för särskilt stor humanitär vidsynthet.

Tror Du Sydkorea - USA - Japan - AUS/NZ - EU och det internationella samfundet skiter i byxorna och bugar djupt för Kim och helt sonika säger, vi flaggar ner, välkommen att ta över Sydkorea?

Enfaldighet är inte en legitim ursäkt för att försvara diktaturer och förtryck!

Lemmor, du lever kvar i 50-talet. Vakna upp, världen har förändrats! USA är ett döende imperium och fram kliver stater som DFRK och kräver sin rätt, i detta fall till nationellt oberoende för Korea och USA kommer inte kunna göra nått åt det – ännu mindre framöver då det har fullt upp på hemmaplan med ett kommande inbördeskrig.

Det är närmast patetiskt att höra Blinken tala om en utvärdering och granskning av USAs politik gentemot DFRK, precis som att USA hade några andra handlingsalternativ är att antingen erkänna DFRK som en kärnvapenstat och öppna upp diplomatiska och ekonomiska relationer med den, eller vänta på att DFRK bygger upp en så stark kärnvapenstyrka att det enkelt kommer att kunna befria syd och köra ut den amerikanska ockupationsmakten.

Utvecklingen spelar det Koreanska Arbetarpartiet och Kim Jong Un i händerna, precis som den gjort ända sedan Kim Jong Un valdes till ledare för Den Demokratiska Folkrepubliken Korea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in