2021-01-30, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg tenker at TH allerede som barn hadde hevntanker om ting han opplevde og at moren kan ha snakket med han om dette.

Jeg tenkte kanskje at om andre voksne forsøkte å irettesette eller korrigere TH mens han var barn, om uheldig adferd eller andre ting, kan han ha lært å avvæpne og stoppe de voksne ved å fortelle at "dette har han allerede lært av sin mor". At det ville bli vanskelig for den voksne å forfølge temaet til bunns, da den voksne ble minnet på at han mistet sin mor i en sårbar alder.

Og at det er en slags rest av denne strategien TH brukte overfor politiet. Ved spørsmål om hevn og hevntanker, nevnte å ha lært om dette av sin mor.

Din tolkning er sikker like rett som min. Det kan hende at TH hadde et heftig temperament allerede som barn. Og at moren faktisk snakket med han om det. Slik gode mødre gjør.
Citera
2021-01-30, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tenkte kanskje at om andre voksne forsøkte å irettesette eller korrigere TH mens han var barn, om uheldig adferd eller andre ting, kan han ha lært å avvæpne og stoppe de voksne ved å fortelle at "dette har han allerede lært av sin mor". At det ville bli vanskelig for den voksne å forfølge temaet til bunns, da den voksne ble minnet på at han mistet sin mor i en sårbar alder.

Og at det er en slags rest av denne strategien TH brukte overfor politiet. Ved spørsmål om hevn og hevntanker, nevnte å ha lært om dette av sin mor.

Din tolkning er sikker like rett som min. Det kan hende at TH hadde et heftig temperament allerede som barn. Og at moren faktisk snakket med han om det. Slik gode mødre gjør.

Tror at TH hadde adferdsproblemer allerede som barn, muligens psykopati.
Citera
2021-01-30, 18:55
Medlem
Citat:
Den ene forklaringen utelukker ikke den andre. Noe spesielt er det med ham. Det er sikkert.
Citera
2021-01-30, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Jeg har ikke annet å si enn at her inne nå er den ene sulteforede hobbypsykologen verre enn den andre.

Endelig kom forhørene ut i offentlighet (hvor kom de fra??!!!!), og dermed setter «kjerringene» i gang å sladre.

Det står ikke et pip i VG i dag som flytter mistankene mot TH en millimeter.

Husk at TH er en enkel sjel fra bygda, som sikkert aldri har lest en bok, og som kanskje heller ikke har fått særlig med sosial korreks de siste 25 årene.

Han har vært på toppen av sitt eget firma, har hatt penger nok og har gått og surret i sin egen boble. Kanskje er han ikke vant til å bli motsagt i det hele tatt, og her konfronteres han av politifolk med tunnelsyn som er sikre på at han har drept sin egen kone.

Klart en sånn fyr sier mye rart (som han sikkert mener også) i en sånn situasjon.

Jeg er enig med SH, VG burde ikke publisert dette.

Men enda verre. Hvis det finnes politifolk som har bidratt til at VG har fått dette, så burde de bli anmeldt. Det er opplagt at slike lekkasjer bidrar til at det blir vanskeligere å oppklare saker. Hvem tør gå til politiet med sine mistanker når man risikerer å få alt man har sagt publisert i politiorganet VG?
Citera
2021-01-30, 19:39
Medlem
Nottelitens avatar
här är lite mer om ärendet :

https://www.tv2.no/nyheter/11884571/
Citera
2021-01-30, 20:18
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Tror også på dette med psykopati. Flere andre jeg har snakket med har også nevnt dette med psykopati.
Ikke bare i denne gruppen her, men også på Facebook.
Lurer på at den hendelsen med morens død har laget sånne traumer at han aldri ble seg selv igjen.
Psykopatien har utviklet seg.
Hendelsen har gnagd og gnagd og gjort han til en veldig aggresiv og utilregnelig person med årene.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-01-30 kl. 20:38.
Citera
2021-01-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tror også på dette med psykopati. Flere andre jeg har snakket med har også nevnt dette med psykopati.
Ikke bare i denne gruppen her, men også på Facebook.
Lurer på at den hendelsen med morens død har laget sånne traumer at han aldri ble seg selv igjen.
Psykopatien har utviklet seg.
Hendelsen har gnagd og gnagd og gjort han til en veldig aggresiv og utilregnelig person med årene.
Også hans bror Sverre har jeg følelse av at er ustabil, og utilregnelig, muligens etter morens død.
I det intervjuet sammen med søsteren hadde han et veldig svart blikk, og øyne som rullet hit og dit. Også det blikket han har på et bilde på Facebook, der han har en blå turjakke på seg.

Sikkert flere ting som spiller inn for å utvikle psykopati, dels arv.
Men tror at farens alkoholmisbruk har påvirket det, samt at de muligens hadde lav sosial status.
Citera
2021-01-30, 20:49
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Sikkert flere ting som spiller inn for å utvikle psykopati, dels arv.
Men tror at farens alkoholmisbruk har påvirket det, samt at de muligens hadde lav sosial status.

Ja, de hadde nok ikke høy status. Økonomisk var det vanskelig med så mange barn.
Faren drakk, og var ufyselig i fylla.
Citera
2021-01-30, 22:09
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det er tydelig at Milli har fulgt med på FB, kanskje han til og med er en av debattantene her?

At han nevner GG teorien og at hun selv har iscenesatt sin egen forsvinning og sitter et sted i verden og nipper til en papraplydrink har han hentet her
Ja kanskje Milli er "Copycat"

Men helt ok at han nevner den

Kan legge til at Gone Girl hypotesen ikke var utarbeidet enda på det tidspunktet Milli nevnte - i tiden før TH ble pågrepet (jeg fulgte ikke med på saken på den tiden)

Merker meg at han nevner Gone Girl hypotesen i samme ordlag som "paraplydrink" = kommer med en feil påstand om hypotesen = ønsker mulig å sette den i kategorien "usannsynlig".

Men ok, det er opp til hver enkelt å tro hva man vil om denne saken

(Kan ellers bekrefte at hypotesen ikke har noe med "paraplydrink" å gjøre

+ Hypotesen har en GM som samarbeidet / lurte AEH med på dette plottet - en hemmelig relasjon (som kan være sannsynlig med tanke på ekteskapsproblemene / ektepakt osv)

Jeg tipper at politiet på et tidspunkt vurderte frivillig forsvinning, men de fant blodspor fra AEH, tegn på en "kriminell handling" i S4, "fall i trapp", vitner hadde forklart at AEH kommunisere ekteskapsproblemer (kort tid før forsvinningen), AEH hadde meldt seg inn i Facebook gruppe angående bolig på Gjøvik, søk på nettet om skilsmisse, AEH hadde nettopp anskaffet seg en valp + "hytteturen" var ulogisk og pekte mot TH, osv

Gone Girl hypotesen går ut på at plottet er utarbeidet med inspirasjon fra filmen. En film som forklarer i detalj hvordan politiet og media blir villedet til å tro at:
1.Ektemannen drepte sin ektefelle
2.Ektemannen villedet politiet til å tro at ektefellen ble kidnappet (i filmen tror Nick at Amy kunne ha blitt kidnappet)

Men det var Amy som sto for villedningen gjennom dette utspekulerte plottet.

Politiet i filmen Gone Girl forklarer:
"De vasket bort blod fordi et åsted uten blod og lik vil se ut som en kidnapping - fører til at "ektemannen" vil rette mistanken sin mot noen "utenfor huset". Han vil tro at hun er kidnappet.

Men politiet i filmen sier også at et åsted med blod som er vasket bort vil rette mistanken mot ektemann gjennom nøye åstedsgransking.

Andre likheter mellom Hagen-saken og filmen Gone Girl

- Det kommuniseres ekteskapsproblemer
- Forsvinningen skjer nært bryllupsdagen
- Forsvinningen skjer på morgenen rett etter at ektemannen har dratt på jobb
- Det plantes bevis mot ektemann
- Det stages åsted og "et fall"
- Blodvask
- Det legges igjen et brev (+kan nevnes TV2 artikkel 26.03.2015: "Denise Huskins blir kalt virkelighetens*«Gone Girl» etter å ha iscenesatt sin egen bortføring". GG plott fra virkeligheten med trusselbrev = GM har mest sannsynlig lest denne artikkelen)
-Amy faket en graviditet i tiden før (AEH anskaffet en valp)
-Det blir et media-sirkus som fører til spekulasjoner rundt ekteskapet
- Ektemannen bllr mistenkeliggjort selv om han var på jobb
- Ektemann intervjues i media

Filmen beskriver et plott verden ikke hadde sett maken til før og ble utgitt 4 år før forsvinningen.

Når denne hypotesen i tillegg uten anstrengelser forklarer "hytteturen er vist utsatt", tidslinjen, AEH bestilte håndverkere = alarmsystem deaktivert, gifteringen, ekteskapsproblemer mellom AEH/TH (motiv), trusselbrev og kommunikasjon i etterkant på en logisk måte (+tar utgangspunkt i at det som står i media er korrekt) er det faktisk en god mulighet for at Gone Girl hypotesen kan vise seg å stemme.

(Selv om Milli kanskje ikke håper det, og det er helt ok
Senast redigerad av Legokatt 2021-01-30 kl. 22:42.
Citera
2021-01-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Kan legge til at Gone Girl hypotesen ikke var utarbeidet enda på det tidspunktet Milli nevnte - i tiden før TH ble pågrepet (jeg fulgte ikke med på saken på den tiden)

Merker meg at han nevner Gone Girl hypotesen i samme ordlag som "paraplydrink" = kommer med en feil påstand om hypotesen = ønsker mulig å sette den i kategorien "usannsynlig".

+ Hypotesen har en GM som samarbeidet / lurte AEH med på dette plottet - en hemmelig relasjon (som kan være sannsynlig med tanke på ekteskapsproblemene / ektepakt osv)

Jeg tipper at politiet på et tidspunkt vurderte frivillig forsvinning, men de fant blodspor fra AEH, tegn på en "kriminell handling" i S4, "fall i trapp", vitner hadde forklart at AEH kommunisere ekteskapsproblemer (kort tid før forsvinningen), AEH hadde meldt seg inn i Facebook gruppe angående bolig på Gjøvik, søk på nettet om skilsmisse, AEH hadde nettopp anskaffet seg en valp + "hytteturen" var ulogisk og pekte mot TH, osv

Gone Girl hypotesen går ut på at plottet er utarbeidet med inspirasjon fra filmen. En film som forklarer i detalj hvordan politiet og media blir villedet til å tro at:
2.Ektemannen villedet politiet til å tro at ektefellen ble kidnappet (i filmen tror Nick at Amy kunne ha blitt kidnappet)

"De vasket bort blod fordi et åsted uten blod og lik vil se ut som en kidnapping - fører til at "ektemannen" vil rette mistanken sin mot noen "utenfor huset". Han vil tro at hun er kidnappet.

Men politiet i filmen sier også at et åsted med blod som er vasket bort vil rette mistanken mot ektemann gjennom nøye åstedsgransking.

- Blodvask
- Det legges igjen et brev (+kan nevnes TV2 artikkel 26.03.2015: "Denise Huskins blir kalt virkelighetens*«Gone Girl» etter å ha iscenesatt sin egen bortføring". GG plott fra virkeligheten med trusselbrev = GM har mest sannsynlig lest denne artikkelen)

Filmen beskriver et plott verden ikke hadde sett maken til før og ble utgitt 4 år før forsvinningen.

Når denne hypotesen i tillegg uten anstrengelser forklarer "hytteturen er vist utsatt", tidslinjen, AEH bestilte håndverkere = alarmsystem deaktivert, gifteringen, ekteskapsproblemer mellom AEH/TH (motiv), trusselbrev og kommunikasjon i etterkant på en logisk måte (+tar utgangspunkt i at det som står i media er korrekt) er det faktisk en god mulighet for at Gone Girl hypotesen kan vise seg å stemme.

Trur du må gå og få deg sjekka.
Citera
2021-01-31, 00:13
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Trur du må gå og få deg sjekka.
Alt vel her men takk for omtanken.

God kveld
Citera
2021-01-31, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

- Blodvask

La meg nevne det at verken Milli eller politiet tror på paraplydrink eller GG teorien, det var vel mere en sånn humoristisk slengbemerkning over tåplige teorier som ikke har rot i virkeligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in